AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #1 Skrevet 1. november 2018 Jeg skal henge opp en gavl, og første steg etter gavlen er montert er å skru noen trestykker inn i veggen, som gavlen skal henge på. Jeg bruker skruene som følger med, bruker drill for å feste trestykkene...og de kan bare dras rett ut igjen. Har ikke borret noe hull i forkant, bare skrudd inn skruen. Hva er greia?? Det er ikke snakk om at skruene faller ut når de belastes, jeg har jo ikke engang hengt opp gavlen enda. Det følger ikke med noe mer enn skruene, ingen slike plugger i plast eller noe. Vil det bare si at veggen er pill råtten? Jeg har hengt opp bilder i samme rom tidligere, uten problemer. Anonymkode: 882d3...c4b
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #2 Skrevet 1. november 2018 Er det gipsvegg så sitter kanskje ikke skruene slik de skal? Anonymkode: f5efc...703
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #3 Skrevet 1. november 2018 Hva er veggen som skruene faller ut av, laget av? Anonymkode: 2d14d...1ff 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #4 Skrevet 1. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det gipsvegg så sitter kanskje ikke skruene slik de skal? Anonymkode: f5efc...703 Har aldri opplevd at en skrue bare kan dras rett ut av veggen etter den er skrudd inn. Som sagt har jeg hengt opp bilder, og med skruene som medfølger går det fint. TS Anonymkode: 882d3...c4b
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #5 Skrevet 1. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal henge opp en gavl, og første steg etter gavlen er montert er å skru noen trestykker inn i veggen, som gavlen skal henge på. Jeg bruker skruene som følger med, bruker drill for å feste trestykkene...og de kan bare dras rett ut igjen. Har ikke borret noe hull i forkant, bare skrudd inn skruen. Hva er greia?? Det er ikke snakk om at skruene faller ut når de belastes, jeg har jo ikke engang hengt opp gavlen enda. Det følger ikke med noe mer enn skruene, ingen slike plugger i plast eller noe. Vil det bare si at veggen er pill råtten? Jeg har hengt opp bilder i samme rom tidligere, uten problemer. Anonymkode: 882d3...c4b Med spiker eller skruer og uten plugger? Anonymkode: 2d14d...1ff
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #6 Skrevet 1. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva er veggen som skruene faller ut av, laget av? Anonymkode: 2d14d...1ff Det er vel kanskje en gipsvegg, da jeg ikke får noe murpuss ut når jeg driller? Er ulikt for ulike rom i leiligheten. TS Anonymkode: 882d3...c4b
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #7 Skrevet 1. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Med spiker eller skruer og uten plugger? Anonymkode: 2d14d...1ff Med skruer, uten plugger. TS Anonymkode: 882d3...c4b
Trolltunge Skrevet 1. november 2018 #8 Skrevet 1. november 2018 Selv om det følger skruer med må du bruke skruer som er tilpasset veggen. Her i huset er det mye gips og mur, og jeg kan sjeldent bruke skruer som følger med produkter. 3
Rullestolbruker Skrevet 1. november 2018 #9 Skrevet 1. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er vel kanskje en gipsvegg, da jeg ikke får noe murpuss ut når jeg driller? Er ulikt for ulike rom i leiligheten. TS Anonymkode: 882d3...c4b Gipsvegg bør ha plugg. Har samme problem med en skrue selv, som jeg ikke brukte plugg på. 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #10 Skrevet 1. november 2018 Akkurat nå, Trolltunge skrev: Selv om det følger skruer med må du bruke skruer som er tilpasset veggen. Her i huset er det mye gips og mur, og jeg kan sjeldent bruke skruer som følger med produkter. Jeg ser helt ærlig ingen forskjell fra skruene jeg har, annet enn at den er litt lenger. TS Anonymkode: 882d3...c4b
Trolltunge Skrevet 1. november 2018 #11 Skrevet 1. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser helt ærlig ingen forskjell fra skruene jeg har, annet enn at den er litt lenger. TS Anonymkode: 882d3...c4b Google gipsanker. 1
Pikeliten Skrevet 1. november 2018 #12 Skrevet 1. november 2018 Ta et bilde, så skal vi hjelpe deg litt bedre! 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #13 Skrevet 2. november 2018 Jeg var på Clas Ohlson idag og kjøpte plugger med skruer. Har brukt hele kvelden på å sette dem inn. Nå falt hele skiten ned. Jeg er helt på gråten. Vet det er patetisk, men jeg har gjort så mye selv, og har allerede betalt for å få rammemadrass fraktet hit da jeg ikke har bil. Er helt utslitt. TS Anonymkode: 882d3...c4b
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #14 Skrevet 2. november 2018 Har satt inn treplugg også. Når jeg skrur skruen inn så kan jeg bare dra hele dritten ut igjen. Er dette også noe jeg skal punge ut for håndverkere for å gjøre. Dette er noe forbanna skit. Jeg orker ikke mer. Anonymkode: 882d3...c4b
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #15 Skrevet 2. november 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var på Clas Ohlson idag og kjøpte plugger med skruer. Har brukt hele kvelden på å sette dem inn. Nå falt hele skiten ned. Jeg er helt på gråten. Vet det er patetisk, men jeg har gjort så mye selv, og har allerede betalt for å få rammemadrass fraktet hit da jeg ikke har bil. Er helt utslitt. TS Anonymkode: 882d3...c4b Du må kjøpe gipsanker. Først må du vite hvor tykk gipsveggen er https://www.biltema.no/bygg/festeelementer/skiveskruer/gipsanker-med-skrue-2000020805 Anonymkode: 2d14d...1ff
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #17 Skrevet 2. november 2018 Jeg tror du må finne to stendere eller flere for å få skikkelig feste. Clas ohlson har Stenderdetektor som finner dem bak gipsvegger. Slik gjør du det Anonymkode: fde2d...934
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #18 Skrevet 2. november 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har satt inn treplugg også. Når jeg skrur skruen inn så kan jeg bare dra hele dritten ut igjen. Er dette også noe jeg skal punge ut for håndverkere for å gjøre. Dette er noe forbanna skit. Jeg orker ikke mer. Anonymkode: 882d3...c4b Har du en venn, slektning, kollega eller en god nabo som kan hjelpe deg? Anonymkode: 2d14d...1ff
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #19 Skrevet 2. november 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var på Clas Ohlson idag og kjøpte plugger med skruer. Har brukt hele kvelden på å sette dem inn. Nå falt hele skiten ned. Jeg er helt på gråten. Vet det er patetisk, men jeg har gjort så mye selv, og har allerede betalt for å få rammemadrass fraktet hit da jeg ikke har bil. Er helt utslitt. TS Anonymkode: 882d3...c4b Hvilke plugger var dette? Kan du poste link eller bilde? Anonymkode: 2d14d...1ff
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #20 Skrevet 2. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må kjøpe gipsanker. Først må du vite hvor tykk gipsveggen er https://www.biltema.no/bygg/festeelementer/skiveskruer/gipsanker-med-skrue-2000020805 Anonymkode: 2d14d...1ff Jeg ville sjekket om gipsanker tåler vekten av gavlen før jeg gjorde noe. Ville funnet stendere og skrudd fast i dem, da vil gavlen henge trygt. Anonymkode: fde2d...934
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå