AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #1 Skrevet 1. november 2018 Hei, min datter er ganske ung, og har nå giftet seg med en 17 år eldre mann. Han har barn fra før, som han ble tatt fra av barnevern. Han får heller ikke ha ungen alene. Dattera mi sier det er fordi barnevernet har hengt seg oppi fortid og løgner. Men hun vet vel ikke alt vil jeg tro. Spørsmålet mitt nå, er vel at jeg lurer litt på og kontakte barnevernet, dem har nå fått et felles barn etter og vert i lag ca 2 år, og barnevern vet ikke om denne ungen, jeg syntes det er noe som virker rart når han ikke kan ha ungen alene engang, han er da hos fosterforeldre sammen med sin ex en gang i mnd eller no, hadde jo vert fint om søsknene hadde blitt kjent... Dattera mi og mannen er da redd barnevern vil ta fra dem ungen, så dem venter til det lengste med og si noe, er det virkelig sånn at jeg vil kunne ødelegge noe her? Tenker mest på søsknene som ikke kjennerhverandre.. Anonymkode: 50529...a50 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #2 Skrevet 1. november 2018 Hvordan er han med deres felles barn da? Anonymkode: 03fd0...4c7
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 1. november 2018 #3 Skrevet 1. november 2018 Man får (heldigvis? dessverre?) en ny sjanse hver gang man får en ny unge, så det er ikke sånn at barnevernet automatisk overtar omsorgen for et nytt barn fordi de overtok det/de forrige. De trenger derfor ikke holde noe hemmelig for barnevernet.
Belima Skrevet 1. november 2018 #4 Skrevet 1. november 2018 Hvis barnevernet har plassert barnet i fosterhjem, så var ingen av foreldrene egnet til å være foreldre. Hvordan er svigersønnen din i dag? Jobber han og datteren din og lever det som kalles et A4 liv? Hvis de nå har alt på stell, så er jeg ikke bekymret for hva BV kan gjøre i deres situasjon. Dette jeg lurer på avgjør jo en del for hvordan BV ser på saken i dag. 6
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #5 Skrevet 1. november 2018 6 minutter siden, Anonymus Notarius said: Man får (heldigvis? dessverre?) en ny sjanse hver gang man får en ny unge, så det er ikke sånn at barnevernet automatisk overtar omsorgen for et nytt barn fordi de overtok det/de forrige. De trenger derfor ikke holde noe hemmelig for barnevernet. Så grove feil at man ikke får være alene hos egne barn skjer da sjelden, så jeg vil si dessverre Anonymkode: 53e7e...f7d 12
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #6 Skrevet 1. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så grove feil at man ikke får være alene hos egne barn skjer da sjelden, så jeg vil si dessverre Anonymkode: 53e7e...f7d Hva mente du? Ja jeg syntes jo det er rart han ikke har ungen alene. Ungen er 10 år.. Så ble han hentet når han var baby. Mannen hennes er trygdet. Men datteren min jobber, (har permisjon nå) men jeg syntes det er virkelig trist dette med søsknene? Ser jo egentlig ikke noe feil med svigersønnen min. Men hans mor sier man skal være forsiktig med barnevern. Er jo ganske sikker på di ikke blir fratatt jeg, så er derfor jeg har lyst og ta en tlf pga søsknene her... Anonymkode: 50529...a50
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #7 Skrevet 1. november 2018 Altså...Det er han som ikke får ha barn. Ikke dattera de. Det er ganske graverende greier det her om det er så lite samvær under tilsyn. Sånn type vold eller overgrep. Si i fra til bv. Du må beskytte ungen fra han. Om din datter vet om dette og ikke går fra han så går det utover henne også. Om hun tar ungen å flytter fra han er det ingen som tar ungen fra hu. Anonymkode: 2293d...d8c 14
Belima Skrevet 1. november 2018 #8 Skrevet 1. november 2018 Når barnet ble tatt når det var baby og satt i fosterhjem, så vil ikke ditt barnebarn og hans barn få noe søskenforhold eventuelt før fosterbarnet flytter i egen bolig. Hans barn vil nok føle at eventuelle barn det bor sammen med blir sine søsken. Det må være noe du enten ikke vet eller ikke skriver om din svigersønns fortid som gjør situsasjonen som den er. Dropp tanken på å la barna bli kjente, ikke ødelegg noe som fungerer. 4
Belima Skrevet 1. november 2018 #9 Skrevet 1. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Altså...Det er han som ikke får ha barn. Ikke dattera de. Det er ganske graverende greier det her om det er så lite samvær under tilsyn. Sånn type vold eller overgrep. Si i fra til bv. Du må beskytte ungen fra han. Om din datter vet om dette og ikke går fra han så går det utover henne også. Om hun tar ungen å flytter fra han er det ingen som tar ungen fra hu. Anonymkode: 2293d...d8c Kan også ha vært rus tidligere. La folk få en sjanse, kan hende han er en god pappa i dag 10 år senere. 6
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #10 Skrevet 1. november 2018 Denne suppa har jeg stått i. Om du melder bv at de har barn, vil bv høyst sannsynlig åpne undersøkelsessak. På bakgrunn av at far har kjent nedsatt omsorgsevne og mors omsorgsevne er ukjent. Eksen har et barn drøyt ti år eldre enn vårt felles. Da bv fikk nyss i at vesla var på vei, åpnet de undersøkelsessak basert på mer enn 10 år gamle vurderinger av eksen. Brevet mottok vi før hun var en uke gammel. Nå viste det seg etter hvert i vår sak at ikke alle utvikler seg i løpet av 10 år - jeg har eneomsorg for vesla vår. Uansett: Om du melder bv, vil ikke deres prioritet være å skape kontakt mellom søsknene - de vil prioritere å utrede foreldrenes omsorgsevne. Anonymkode: cfb0f...fb0 18
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 1. november 2018 #11 Skrevet 1. november 2018 (endret) På 1.11.2018 den 19.25, AnonymBruker skrev: Så grove feil at man ikke får være alene hos egne barn skjer da sjelden, så jeg vil si dessverre Anonymkode: 53e7e...f7d det skjer i tilfeller at samværet opphører om det er skadelig for barnet. Endret 4. desember 2018 av Jegskulleønskeat
PhilosopherSe7en Skrevet 1. november 2018 #12 Skrevet 1. november 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei, min datter er ganske ung, og har nå giftet seg med en 17 år eldre mann. Han har barn fra før, som han ble tatt fra av barnevern. Han får heller ikke ha ungen alene. Dattera mi sier det er fordi barnevernet har hengt seg oppi fortid og løgner. Men hun vet vel ikke alt vil jeg tro. Spørsmålet mitt nå, er vel at jeg lurer litt på og kontakte barnevernet, dem har nå fått et felles barn etter og vert i lag ca 2 år, og barnevern vet ikke om denne ungen, jeg syntes det er noe som virker rart når han ikke kan ha ungen alene engang, han er da hos fosterforeldre sammen med sin ex en gang i mnd eller no, hadde jo vert fint om søsknene hadde blitt kjent... Dattera mi og mannen er da redd barnevern vil ta fra dem ungen, så dem venter til det lengste med og si noe, er det virkelig sånn at jeg vil kunne ødelegge noe her? Tenker mest på søsknene som ikke kjennerhverandre.. Anonymkode: 50529...a50 Vil du noen gang tilgi deg selv om du ikke tar kontakt med BV dersom noe skulle skje med ditt barnebarn? Om de er skikkelige folk så er det vel ikke noe å frykte. 15
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #13 Skrevet 1. november 2018 48 minutter siden, Belima skrev: Kan også ha vært rus tidligere. La folk få en sjanse, kan hende han er en god pappa i dag 10 år senere. Hva om det er sexuelle overgrep? Anonymkode: c0cfc...787 9
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #14 Skrevet 1. november 2018 49 minutter siden, Belima skrev: Kan også ha vært rus tidligere. La folk få en sjanse, kan hende han er en god pappa i dag 10 år senere. Da opphører gjerne tilsynet under samvær om man er rusfri ti år etter. Anonymkode: c0cfc...787 9
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #15 Skrevet 1. november 2018 Hvordan har det seg av BV ikke vet om barnet allerede? Får de ikke melding fra andre offentlige instanser når en som har mistet omsorg for barnet sitt får et nytt barn? Uansett, jeg hadde utvilsomt meldt fra til BV - det er deres ansvar og oppgave å vurdere omsorgsevne, ikke din. Det aller viktigste er at barnet har det bra... Anonymkode: 8d471...f03 6
Belima Skrevet 1. november 2018 #16 Skrevet 1. november 2018 Vi kan gå ut i fra at BV vet at han har fått et nytt barn siden han har faste besøk hos tiåringen. Det er jo besøk med tilsyn. De skal bo rimelig langt fra hverandre far og tiåringen, hvis ikke det offentlige vet fars om nye situasjon. BV følger jo med selv om far og barn ikke bor sammen.
Guidet Kvinne Skrevet 1. november 2018 #17 Skrevet 1. november 2018 Jeg skjønner ikke helt hva Ts ønsker å oppnå ved å kontakte barnevernet. Er det bekymring for barnebarnet, eller er det nærmest tvert i mot, at hun vil at svigersønnen skal få samvær med det første barnet sitt? Det virker nesten mest som det siste, at Ts vil at søsknene skal treffes, men det må Ts nesten svare på selv. 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #18 Skrevet 1. november 2018 Føler du ikke enorm skam over din egen datters totale mangel på dømmekraft? Anonymkode: 27a9e...5d8 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #19 Skrevet 1. november 2018 Barnevernet vil ikke opprette kontakt mellom søsken siden barnet allerede bor i fosterhjem.og har gjort det lenge. Så her burde du vel ikke si i fra på lenge du ikke er bekymret for omsorgen for barnet. Ellers ender dere opp med et barn mindre alle sammen. Anonymkode: 8da60...f0a 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #20 Skrevet 1. november 2018 Barnevernet vil nok ikke tillate at andre oppsøker barnet som er i fosterhjem. Det er ganske så strengt hvem i familien som får besøke, alle må ha godkjenning. Dette barnet har bodd hos noen i 10 år og ser faren sin noen ganger i året, tviler på at barnet har behov for enda flere som kommer en sjelden gang. La barnet får stabilitet. Derimot så burde du kontakte bv og høre om hva de tenker ang ditt barnebarn. Både far og mor bør sjekkes når far tydeligvis ikke var skikket som far for 10 år siden og har svært lite samvær. Anonymkode: 94159...704 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå