Gjest Madeline Skrevet 25. mars 2005 #41 Skrevet 25. mars 2005 Bor man blant andre folk, så må man akseptere at det er forskjellige syn på saker og ting - også støy. . Men det betyr ikke at noen kan heve seg over de lover, regler og vedtekter som finnes.
Gjest Mayamor Skrevet 25. mars 2005 #42 Skrevet 25. mars 2005 Nok en fordel med å bo landlig til... Nærmeste nabo er en bondegård. Så har vi tre hyttenaboer. Her er det ingen som bryr seg... Ja takk til helligdager hvor vi kan gjøre som vi vil. Men det innebærer ikke å stå grytidlig opp og bråke... Men min mening er nok at en kan bråke det en "vil" mellom 12.00.og 19.00. Har naboen konfirmasjon eller andre feiringer, tar en hensyn! Mayamor
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2005 #43 Skrevet 25. mars 2005 Men det betyr ikke at noen kan heve seg over de lover, regler og vedtekter som finnes. Neida, men hvilken lov gjelder på et boligfelt hvor det er selveide eneboliger? Finnes vel ikke vedtekter for sånne boligområder heller.
Gjest Madeline Skrevet 25. mars 2005 #44 Skrevet 25. mars 2005 Neida, men hvilken lov gjelder på et boligfelt hvor det er selveide eneboliger? Finnes vel ikke vedtekter for sånne boligområder heller. Joda, det finnes politivedtekter i hver kommune som regulerer dette. Der skal det stå om bruk av støyende redskap ol. på helligdager.
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2005 #45 Skrevet 25. mars 2005 Joda, det finnes politivedtekter i hver kommune som regulerer dette. Der skal det stå om bruk av støyende redskap ol. på helligdager. Mener du i fullt alvor at man skal anmelde naboen til politiet fordi de klipper gress eller snekrer på helligdager?
Gjest Madeline Skrevet 25. mars 2005 #46 Skrevet 25. mars 2005 Mener du i fullt alvor at man skal anmelde naboen til politiet fordi de klipper gress eller snekrer på helligdager? Jeg sa ikke at du skulle anmelde naboen. Jeg sa at det finnes lover og regler for slikt og at folk bør respektere disse. Noe tydeligvis de flestes gir blaffen i.
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2005 #47 Skrevet 25. mars 2005 Jeg sa ikke at du skulle anmelde naboen. Jeg sa at det finnes lover og regler for slikt og at folk bør respektere disse. Noe tydeligvis de flestes gir blaffen i. Hva i all verden mener du da? Folk er forskjellige og derfor har vi alle forskjellig oppfatning av hva som er akseptabel oppførsel. For noen er det ok å klippe gresset etter jobb på hverdager - Andre vil gjerne bruke denne korte tiden på dagen til å hente seg inn igjen, og klipper derfor gresset på søndag. Noen har god økonomi og kan engasjere håndverkere til å utføre byggearbeid - Andre må av økonomiske årsake gjøre det selv.
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2005 #48 Skrevet 25. mars 2005 Jeg sa ikke at du skulle anmelde naboen. Jeg sa at det finnes lover og regler for slikt og at folk bør respektere disse. Noe tydeligvis de flestes gir blaffen i. Om du får en nabo som vil slappe av etter en hektisk uke, så kan han faktisk anmelde deg. i dag satt jeg ute, sola skinte og det var nydelig. Naboen driver og bygger, men som han sa...jeg tar pause nå i påsken. Litt fred må folk ha. Folk som bruker enhver fritid/helligdag/høytid til bråkete arb. viser mangel på respekt til andre. dette har da ikke noe med at man er kristen eller noe. Syns det er lettvint å bare si man benytter fridager til slikt.
Gjest Gjesta Skrevet 25. mars 2005 #49 Skrevet 25. mars 2005 Tror ikke jeg har skrevet hvorvidt han er kristen eller ikke? :klø: quote] Oops, det har du rett i, :oops: må ha blandet sammen et annet innlegg :oops: Beklager! Nå virker det kanskje som om samboern min og jeg irriterer oss over naboene våre, og jeg må bare si det enda en gang at vi ikke gjør det. Som sagt bryr jeg meg ikke så mye om hva folk gjør på helligdagene, mens samboern min er litt mer "gammeldags" og syns man bør la være å støye i kirketiden om ikke annet. Men - dette er ikke noe problem for oss altså - bare en interessant diskusjon som dukket opp i går morges! K
Gjest Madeline Skrevet 25. mars 2005 #50 Skrevet 25. mars 2005 Om du får en nabo som vil slappe av etter en hektisk uke, så kan han faktisk anmelde deg. i dag satt jeg ute, sola skinte og det var nydelig. Naboen driver og bygger, men som han sa...jeg tar pause nå i påsken. Litt fred må folk ha. Folk som bruker enhver fritid/helligdag/høytid til bråkete arb. viser mangel på respekt til andre. dette har da ikke noe med at man er kristen eller noe. Syns det er lettvint å bare si man benytter fridager til slikt. Åh, endelig en som skjønte poenget. Enkelte forstår visst ikke ting før de får det inn med teskjeer.
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2005 #51 Skrevet 25. mars 2005 Åh, endelig en som skjønte poenget. Enkelte forstår visst ikke ting før de får det inn med teskjeer. Jeg forstår mye jeg hannen. Det jeg ikke forstår er at noen tenker tanken på å anmelde naboen for å klippe plenen, snekre etc. For det må da være det du gjør siden du nevner at det finnes politivedtekter for sånt. Må si jeg er glad jeg bor i et boligområde hvor vi tolererer hverandre. En gang er det den ene og en annen gang den andre eller tredje osv.
Gjest Madeline Skrevet 25. mars 2005 #52 Skrevet 25. mars 2005 Nå virker det kanskje som om samboern min og jeg irriterer oss over naboene våre, og jeg må bare si det enda en gang at vi ikke gjør det. Som sagt bryr jeg meg ikke så mye om hva folk gjør på helligdagene, mens samboern min er litt mer "gammeldags" og syns man bør la være å støye i kirketiden om ikke annet. Men - dette er ikke noe problem for oss altså - bare en interessant diskusjon som dukket opp i går morges! K Syntes denne diskusjonen passet veldig godt og har blitt interessant. Om dere irriterer dere over naboen eller ikke, er ikke så farlig.
Gjest Madeline Skrevet 25. mars 2005 #53 Skrevet 25. mars 2005 Jeg forstår mye jeg hannen. Det jeg ikke forstår er at noen tenker tanken på å anmelde naboen for å klippe plenen, snekre etc. For det må da være det du gjør siden du nevner at det finnes politivedtekter for sånt. Må si jeg er glad jeg bor i et boligområde hvor vi tolererer hverandre. En gang er det den ene og en annen gang den andre eller tredje osv. Jeg hadde nok ikke anmeldt naboen, men har problemer med å forstå hvorfor folk ikke kan respektere lover og regler. De er en grunn til at de er der. Det er ikke sånn at vi kan ta seg til rette akkurat slik vi vil og når det passer oss. Veldig mange tenker kun på seg selv og gir blaffen i alle rundt seg. Ta hensyn og vis respekt for naboene!
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2005 #54 Skrevet 25. mars 2005 Jeg hadde nok ikke anmeldt naboen, men har problemer med å forstå hvorfor folk ikke kan respektere lover og regler. Nettopp, og da er det jo hos deg problemet ligger og ikke hos naboen.
Gjest Gjesta Skrevet 25. mars 2005 #55 Skrevet 25. mars 2005 Syntes denne diskusjonen passet veldig godt og har blitt interessant. Om dere irriterer dere over naboen eller ikke, er ikke så farlig. Nei, forsåvidt ikke - annet enn at det er viktig for meg å ikke framstå som en vanskelig nabo! K
Gjest Madeline Skrevet 25. mars 2005 #56 Skrevet 25. mars 2005 Nettopp, og da er det jo hos deg problemet ligger og ikke hos naboen. Du sier altså at det er helt greit å bryte loven?
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2005 #57 Skrevet 25. mars 2005 Nå må du bli enig med deg selv da - er det en lov eller er det vedtekter som regulerer støy i boområder? Og det jeg skrev sist var i grunnen kun en bekreftelse på den konklusjonen du hadde kommet til selv.
Gjest Madeline Skrevet 25. mars 2005 #58 Skrevet 25. mars 2005 Det skal finnes både lover, regler og forskrifter som regulerer dette. Nå har jeg ikke Norges lover for hånden og kan således ikke vise til konkrete lover og paragrafer. Men det er helt tydelig at du gir f.. i både lover og regler hvis det passer deg.
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2005 #59 Skrevet 25. mars 2005 Og sannelig så er du også snar til å dømme andre.
Gjest Madeline Skrevet 25. mars 2005 #60 Skrevet 25. mars 2005 Tror ikke vi to kommer noe videre med denne diskusjonen. Jeg mener nå fremdeles at vi skal vise hensyn på helligdagene og ikke drive med bråk ( da mener jeg slik som motorgressklipper, motorsag ol.). Ellers må folk gjøre hva de vil.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå