Gå til innhold

Søsken hjemme ei helg alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ok at en 11 åring kan være hjemme alene med sin 16 år gamle søster alene ei helg ?

Hadde du tørt det ? Di er begge greie og ho lager mat/middag. Men er mest redd for natta da di sover tungt ( tenker da ang brannalarm )

Anonymkode: 5f264...8f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ser ingenting galt i det :) 

Anonymkode: 2f87c...4a8

• Liker 5
Skrevet

Det må da gå fint så lenge 16-åringen er hjemme om natta. 

Anonymkode: 03da2...c67

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke dratt fra de alene. 

• Liker 5
Skrevet

Nei, det hadde vært totalt uaktuelt. 

• Liker 4
Skrevet

Nei, nei, nei!!

Anonymkode: 3d70d...648

• Liker 4
Skrevet

Alle våkner av brannalarm...

Anonymkode: 1db96...8ee

• Liker 4
Skrevet

Hadde gått helt fint her ihvertfall.  Men det kommer jo ann på både 16åringen og 11åringen.  

Anonymkode: 0cb88...dfa

• Liker 3
Skrevet

Det burde gå bra, så lenge de begge synes det er greit. Ville ha avtalt med noen voksene som bor i nærheten, som backup, hvis noe skulle oppstå. 

Anonymkode: fa587...6d6

• Liker 4
Skrevet

Brannøvelse ;-)

Skrevet

Synest det er greit, men kanskje avtale med noen voksne å sjekk innom? Og kanskje legge opp litt planer for helgen, så dei ikkje trenger å være aleine heime tiden

Anonymkode: 57f27...7d4

Skrevet

Har du en nabo i nærheten som  de kan kontakte hvis noe skjer? Eller for å si det jeg tenker, en nabo som vet de er alene hjemme? Til ungene sier du selvfølgelig at denne naboen kan kontaktes hvis noe  ekstra skjer.

Skrevet
18 minutter siden, Arkana skrev:

Nei, det hadde vært totalt uaktuelt. 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, nei, nei!!

Anonymkode: 3d70d...648

Hvorfor ikke? Jeg passet på min 11 år gamle søster da jeg var 16, null problem.

• Liker 8
Skrevet

Helt greit så lenge 16-åringen er hjemme på kveldene. Og at de begge er noenlunde fornuftige og har et godt forhold til hverandre. Selvsagt trener du dem i hva de skal gjøre ved f eks brann. Men det burde du ha gjort uansett. De er vel alene hjemme på ettermiddagene uansett?

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det er da mange som bruker 16-åringer som barnevakter, også på kvelds- og nattestid, så ser ikke hvorfor ikke en 16-åring kan passe lillebror/søster en helg. Med mindre det er en veldig umoden 16-åring med "rulleblad" som tilsier at han/hun ikke er til å stole på, ser jeg ikke problemet. Det får være måte på å behandle nesten voksne ungdommer som småbarn.

Skrevet

Det må vurderes ut i fra hvem denne 16 åringen er. Jeg kunne fint hatt det ansvaret da jeg var 16, men finnes og dem som ikke er mode nok til et slikt ansvar :) 

Anonymkode: 427e3...eea

Skrevet

Mange 16-åringer flytter hjemmefra pga skole. Virker rart å ikke la dem være alene hjemme ei natt...

Anonymkode: b1f5b...0a3

• Liker 12
Skrevet

Begge 2 er veldig greie og rolige og trives godt i hverandres selskap. 16 åringen går på vidergående og jobber ettermiddager/helger så ho er "voksen" på alle måter og ei fantastisk søster. 

Selvsagt sjekker jeg med naboer og mobiler har di til å kontakte oss med.

Dette er snakk om 2 netter.

Anonymkode: 5f264...8f3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...