Gjest Kommende brud Skrevet 24. mars 2005 #1 Skrevet 24. mars 2005 Jeg har hørt at kaptinen ombord på hurtigruta kan vie. Noen som har vært med på dette, eller som kjenner til det? Drømmen vår er egentlig, om sommeren på turen inn til Geiranger gifter vi oss sammen med foreldre og forlovere eventuelt datter av brudgommen.... under 7 søstre (et fossefall). Etterpå blir det en bedre lunsj/middag for alle sammen ombord i båten. Ved annkomst Ålesund forlater forlovere båten vi og foreldre eventuelt datter drar videre på rundtur til Kirkenes og tilbake til Ålesund.
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2005 #2 Skrevet 24. mars 2005 Hm, jeg trodde det bare var kapteiner i utenlandsfart som kunne vie, jeg. Men jeg vet egentlig ikke, altså. Kapteiner på vanlige bilferger på vestlandet kan jo ikke vie, heller. Ellers hadde vel mange flere gjort det? Send en mail og spør, da vel.
ikka2011 Skrevet 24. mars 2005 #3 Skrevet 24. mars 2005 Det er jo bare te å ringe å spørre! Danskebåten & englandsbåten kan dei vertfal vie... So eg har stor tru på at dei kan vie på hurtigruta.....
Blueberry Skrevet 24. mars 2005 #4 Skrevet 24. mars 2005 Tror de kan vie på Hurtigruta ja. Og turen til Geiranger er jo så flott! Vi gifter oss riktignok på fastlandet, men det ligger i Storfjorden det også. Gleder meg! Går ut fra at du kanskje er fra Ålesundsområdet? Me too.....
Gjest Kommende brud Skrevet 24. mars 2005 #5 Skrevet 24. mars 2005 Jeg er fra Østlandet, men min Kjære er der fra. Vi har bestemt oss for å bo på østlandet og ta ferier og andre større ting i hands hjemtrankter. Dette med Hurtigruta, eventuelt byfogden og deretter hurtigruta var en ide vi fikk her en kveld. Det er så vanskelig når det er to familier og den ene da må flyttes langt. Derfor tenkte vi på en løsning i det stille. Hvordan har andre gjort dette forresten? De av dere som har store selskap og familie på to kanter av landet?
Blueberry Skrevet 24. mars 2005 #6 Skrevet 24. mars 2005 Vi flytter hele hans familie og venner til Sunnmøre. Dermed basta! Men det virker som om de fleste kommer altså. Ikke noe problem det. Noen tar fly og noen kjører. Vi ha gjester fra hele Møre og Romsdal (min side), og Østlandet og Rogaland (hans side), og så har vi noen venner på Sørlandet som gleder seg kjempemye. De har jo aldri vært på den kanten av landet før! :-D Tror mange hadde satt pris på å få være med på Hurtigruta i bryllup. Selv om de betaler turen selv. Min drøm har lenge vært det at hvis jeg vant mange millioner i lotto (må begynne å spille først kanskje...) så skulle jeg ha et stort bryllup på Hurtigruta, hele turen alt dekket av meg, og med mange gjester. Men det er bare en drøm da... Er kjempefornøyd med sånn som det blir.
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2005 #7 Skrevet 25. mars 2005 Jeg har hørt at kaptinen ombord på hurtigruta kan vie. Noen som har vært med på dette, eller som kjenner til det? Drømmen vår er egentlig, om sommeren på turen inn til Geiranger gifter vi oss sammen med foreldre og forlovere eventuelt datter av brudgommen.... under 7 søstre (et fossefall). Etterpå blir det en bedre lunsj/middag for alle sammen ombord i båten. Ved annkomst Ålesund forlater forlovere båten vi og foreldre eventuelt datter drar videre på rundtur til Kirkenes og tilbake til Ålesund. regn med masse folk i vielsen din. hurtigruten er bare kort innom Geiranger, så du får nok ikke hele vielsen under 7 søstre. Tar vel båten 1 min å seile forbi der. du har en fin ide til vielse og båttur. Brukerheller 50.000 på hurtigruten med følge enn et lokale med gjester hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå