Gå til innhold

Får man helgetillegg/kveldstillegg i tillegg til overtidsbetaling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 160 kr i timelønn. Jobber jeg en søndagskveld så tjener jeg 250 kr timen. (50 kr kveld og 50 kr helg ekstra).

Nå på søndagen er min 6 vakt denne uken, dvs overtid. Får jeg overtidsbetaling i tillegg til kveld og helgetilleggene?

Altså rundt 350 kr i timen?

Anonymkode: 46a23...605

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er dette en vakt du har selv sagt ja til? du får ikke automatisk overtid fordi du jobber mer. 

Anonymkode: acf4b...f78

Skrevet

hvorfor skal du ha overtidsbetaling fordi du jobber 6 dager?

Skrevet
27 minutter siden, galaxy skrev:

hvorfor skal du ha overtidsbetaling fordi du jobber 6 dager?

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er dette en vakt du har selv sagt ja til? du får ikke automatisk overtid fordi du jobber mer. 

Joda jobber vi mer enn 5 dager i uken så blir det overtid hos oss. Det er det sjefen som har sagt. Han er klar over at det blir det da det var han som spurte meg og infomerte om det.

• Liker 4
Skrevet

Overtid går på antall timer i uken, ikke antall vakter. Og man pleier ikke å få kveld/natt/helg tillegg når man får overtid. 

Anonymkode: b9b85...db5

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda jobber vi mer enn 5 dager i uken så blir det overtid hos oss. Det er det sjefen som har sagt. Han er klar over at det blir det da det var han som spurte meg og infomerte om det.

høres spesielt ut

Skrevet

Kommer an på hvor høy stillingsprosent du har. Du må opp til 100% for å få overtid om du ikke har det.

Anonymkode: 2ea65...e08

Skrevet

Man får kun 1 tillegg av gangen. Så du tjener nok ikke 250kr timen på en søndagskveld. Overtid er kun på vanlig lønn, ikke på tilleggene.

Anonymkode: 56bc3...05a

Skrevet

Kun 1 tillegg om gangen. Overtid slår ut når du har jobbet over 37,5t (kommer selvsagt an på hvor du jobber/tariff/etc, men vanligvis opererer man med 37,5) på 1 uke. Som oftest får du bare 50% overtid for de 2 første timene, deretter 100% overtid for restrerende. 

Skrevet

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man får kun 1 tillegg av gangen. Så du tjener nok ikke 250kr timen på en søndagskveld. Overtid er kun på vanlig lønn, ikke på tilleggene.

Anonymkode: 56bc3...05a

Dette stemmer ikke. Man får selvsagt både kveld og helgetillegg på lørdag og søndags kveld. Jeg får dette og har jobbet ganske mange forskjellige steder i helsevesenet der alt er det samme. Alle stedene jeg har jobbet regner man ikke på timene på en uke, men på en måned. Om jeg da jobber en lørdag ekstra i forhold til min 100% turnus så tjener jeg 100% av grunnlønn og så får jeg i tillegg vanlig helg og kveldstillegg. Når det er kritisk vakt får jeg alt det + avtalt beløp på den avd jeg jobber på. 

Anonymkode: 78e51...3a0

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvor høy stillingsprosent du har. Du må opp til 100% for å få overtid om du ikke har det.

eh nei

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

nei det må du aldeles ikke. det går på timer og ikke stillingsprosent. https://www.infotjenester.no/artikler/ikke-all-overtid-teller/ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...