Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er invitert med på spahelg med svigerfamilien. Vi skal ta en behandling hver dag, og ellers kose oss i badstuene, boblebad osv. 

Dette er jo selvsagt veldig hyggelig, og jeg gleder meg masse. Men, jeg føler meg også veldig usikker. Jeg har aldri vært på spa før, og har ikke det forholdet til svigermor enda at det ikke føles naturlig å spørre. 

Hva har man på seg under selve behandlingene? Den ene dagen skal jeg ha ansikts- og hodebunnsmassasje. Da går jeg ut fra at badedrakt er greit? 

Den andre dagen skal jeg ha kroppsskrubb og innpakning. Hva har man på da? Skal jeg være helt naken? 

Kommer til å bruke badedrakt, eier ingen bikinier. Bikini hadde sånn sett kanskje vært enklere, men det er jeg ikke komfortabel med å bruke i offentlighet. 

Håper noen erfarne kan hjelpe en jomfru i nød. Pinlig om jeg kommer struttende inn i nettoen, og så var det meningen at jeg skulle ha på noe. 

Anonymkode: c0016...fdd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at det varierer litt fra anlegg til anlegg. Under kroppsskrubb og innpakning vil du sikkert få et eget avlukke/rom, behandler kommer sikkert til å be deg om å kle av deg, eventuelt er det helt innafor å spørre. 

Kos deg masse!

Skrevet

Ingen panikk. Du får utdelt badekåpe og tøfler så du slipper å tusle rundt i nettoen. For kroppsskrubb må nok badedrakten av. Sannsynligheten er stor for at du får tildelt en "papirtruse" som du kan ha på. Husk de skal både skrubbe og skylle, så en badedrakt dekker for mye. 

Regner med badedrakt er OK for ansikts- og hodebunnsmassasje. Du får nok ligge på en benk med et pledd over deg, tenker jeg. For evt. andre behandlinger som massasje er det vanlig man beholder truse på. Til og fra behandlingene går du i badekåpen. Du kan ha BH under, men ved massasje så knepper de den opp i ryggen uansett så det er lurere å ta den av. 

• Liker 1
Skrevet

Du får badekåpe og slippers. Enten på hotellrommet, eller i anlegget. Er det på hotellrommet pleier jeg å rusle ned i kun dette med badetøy under. Men må jeg gjennom resepsjonen eller er litt usikker har jeg på meg vanlige klær, og skfiter i garderoben. 

Selv om jeg skal på behandlinger har jeg på badetøy under i Norge. Da kan man også nyte fellesanleggene med badstuer, bad etc. Når jeg er på behandlinger sitter jeg i morgenkåpe om jeg får manikyr/pedikyr. I badedrakt om det er ansikt. Og skifter til papirtruse om det er kroppsmassasje. 

Du møter alltid i badekåpen, og hilser på behandler. Gjelder noe annet vil resepsjonen gi deg beskjed. 

Om du skal skifte til papirtruse går behandleren ut av rommet. Jeg skifter da raskt, og legger meg ned med et handkle over meg. Behandleren vil alltid flytte rundt på handkleet for å skjule ting. 

Har selvfølgelig vært kliss naken noen ganger også. Men aldri i Norge/Europa (utenom Finland og Tyskland). 

Ved peeling har jeg alltid brukt en liten bikini. Kanskje ikke behandlingen jeg hadde valgt om jeg kun hadde badedrakt. Men spør behandleren hva du skal gjøre. Vi har alle vært ferske på dette en gang. Og jeg lærte meg tidlig at det bare var å spørre. 

Anonymkode: 76c6d...40d

Skrevet

Ansikts og hodebunnsmassasje har du på klær. Bukse og genser.  Noen spa er det plikt om badekåpe man får utdelt. Under den har du klær. Man bruker ikke bikini med mindre man skal bade.  Ved kroppsskrubb er bikini og kroppsmassasje ligger du i undertøy, men tar av seg bukse og overdel inne på behandlingsrommet med mindre det er et av spaanleggene man er pliktig å dusje først ved inngang og må bruke badekåpe inne. 

Anonymkode: 93bb8...7ab

Skrevet

Takk for svar dere ❤️ 

Det vil altså være greit å møte til timen i badedrakt og morgenkåpe? Og så får jeg nok beskjed omme ta av med badedrakten på kroppsbehandlingen? Jeg kan jo evt gå innom garderoben igjen og skifte til en stringtruse hvis det blir mer passende? Skjønner jo at badedrakten ikke kan forbli på under behandlingen. 

(Klær på under morgenkåpen er ikke aktuelt da vi skal bade først. Bikini er som nevnt heller ikke et alternativ)

Anonymkode: c0016...fdd

Skrevet

Enkelte spaanlegg er det ikke lov med private klær i badeanlegget, så hvis det er slik dit du skal kan du kjøpe bikini.

Anonymkode: 99ce5...d55

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Så å gå i stringtruse er greit men ikke bikini?

Anonymkode: 6b6ee...4cc

• 1 år senere...
Skrevet
On 1/6/2019 at 10:11 PM, AnonymBruker said:

Så å gå i stringtruse er greit men ikke bikini?

Anonymkode: 6b6ee...4cc

Slik jeg forstår det så eier ikke TS en bikini, men kunne brukt en vanlig truse/string dersom det hadde vært hensiktsmessig for behandlingen. 

Anonymkode: af4c3...b64

Skrevet

Tror det vil bli kaldt å skulle gå til behandling med en våt badedrakt. Sist jeg var på spa oppholdte jeg meg i badeområdet først med badetøy, så gikk jeg i garderoben og dusjet av meg verste klorvannet, tok på papirtruse og kåpe og slippers. En våt badedrakt vil ødelegge hele opplevelsen tenker jeg. 

Anonymkode: 81544...f9c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...