AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #1 Skrevet 1. november 2018 Hei, vi prøver på nr 2 nå, og har prøvd siden mai. Med første barn satt spiren i 8 eller 9 prøveperiode. Tror alt er normalt hos meg, jeg får mensen og kjenner veldig godt når jeg tror jeg har eggløsning (slim, ømme nipler og bekkensmerter osv).. men likevel har jeg en følelse på at noe kanskje ikke stemmer og at noe hindrer oss at jeg blir gravid. Burde jeg gå til legen for å sjekke at alt er som det skal være? Hva kan jeg forvente? Har jo ikke akkurat gått et år, men likevel.. Hvor lang tid brukte dere på å bli gravide? Anonymkode: 87be7...975
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #2 Skrevet 1. november 2018 Du har jo ikke brukt noe lenger tid nå enn sist? Vent til mai med å be om utredning. Jeg ble gravid på 6 pp med første og 2 pp med andre. Anonymkode: bc763...106 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #3 Skrevet 1. november 2018 At du har prøvd siden mai er ingenting, det tar som regel litt tid.. Har prøvd i snart 3 år, selv om alt ser normalt ut hos oss Anonymkode: b1324...56b 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #4 Skrevet 1. november 2018 Du har jo bare prøve i 6 mnd. Vent 6 mnd til, har du ikke blitt gravid da kan dere oppsøke hjelp. Anonymkode: 0adf6...f98 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #5 Skrevet 1. november 2018 Dere har nok rett:) det føles jo kanskje litt lenge når man står midt i det. Ser det er så mange som treffer innen tre mnd, og når det begynner å strekke seg lengre så begynner man å tenke hva man gjør galt:) får se an^^ Anonymkode: 87be7...975
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #6 Skrevet 1. november 2018 Dere får ikke noen utredning før det har gått minst ett år når det gjelder sekundær infertilitet. Forstår at det føles lenge, men det har bare gått 6 mnd og så lenge du har regelmessige sykluser og kjenner el, så er nok alt helt normalt. Anonymkode: 94313...e61 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #7 Skrevet 2. november 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere har nok rett:) det føles jo kanskje litt lenge når man står midt i det. Ser det er så mange som treffer innen tre mnd, og når det begynner å strekke seg lengre så begynner man å tenke hva man gjør galt:) får se an^^ Anonymkode: 87be7...975 Vi traff første mnd på nummer 1, men det gikk 13 mnd på nr 2. Nummer 3 tok 4 mnd. Så er veldig forskjellig. Anonymkode: 0adf6...f98
FruFiolett Skrevet 2. november 2018 #8 Skrevet 2. november 2018 (endret) Vi er i akkurat samme situasjon, og jeg vil bare si at min fastlege har henvist meg til gynekolog for å sjekke status på eggstokker og skal ta blodprøver for å sjekke hormonnivået lenge før vi har prøvd i et år. Vi er på 7 pp nå, og ble henvist til gynekolog forrige uke! Blodprøver skal jeg ta i neste syklus, for de skal tas på syklusdag 21. Så jeg ville absolutt tatt kontakt med fastlegen min hvis jeg var deg - bedre å sjekke en gang for mye enn for lite, i verste fall får du jo bare beskjed om å vente🙄 Endret 2. november 2018 av FruFiolett 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #9 Skrevet 2. november 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, vi prøver på nr 2 nå, og har prøvd siden mai. Med første barn satt spiren i 8 eller 9 prøveperiode. Tror alt er normalt hos meg, jeg får mensen og kjenner veldig godt når jeg tror jeg har eggløsning (slim, ømme nipler og bekkensmerter osv).. men likevel har jeg en følelse på at noe kanskje ikke stemmer og at noe hindrer oss at jeg blir gravid. Burde jeg gå til legen for å sjekke at alt er som det skal være? Hva kan jeg forvente? Har jo ikke akkurat gått et år, men likevel.. Hvor lang tid brukte dere på å bli gravide? Anonymkode: 87be7...975 Prøvde 26 pp på nummer en og er på pp 8 nå på nummer to. Jeg stresser ikke med det i det hele tatt. Har av andre grunner sjekket meg for celleforandring og med det så sjekket han eggstokker og livmoren med røntgen. Alt virket veldig bra hos meg. Anonymkode: 1155d...237 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #10 Skrevet 2. november 2018 44 minutter siden, FruFiolett skrev: Vi er i akkurat samme situasjon, og jeg vil bare si at min fastlege har henvist meg til gynekolog for å sjekke status på eggstokker og skal ta blodprøver for å sjekke hormonnivået lenge før vi har prøvd i et år. Vi er på 7 pp nå, og ble henvist til gynekolog forrige uke! Blodprøver skal jeg ta i neste syklus, for de skal tas på syklusdag 21. Så jeg ville absolutt tatt kontakt med fastlegen min hvis jeg var deg - bedre å sjekke en gang for mye enn for lite, i verste fall får du jo bare beskjed om å vente🙄 Spørs om gynekologen kommer til å gjøre noe særlig da. Det blir ofte avvist når det kommer frem at man ikke har prøvd i et år. Med mindre det er privat gynekolog da. Anonymkode: 0adf6...f98 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #11 Skrevet 2. november 2018 Vi brukte 5PP på nummer 1 og 3 år (mistet telling på PPene) på nummer 2. Var i konsultasjon med lege på sykehuset og tok noen prøver etter ca 2 år, men fikk beskjed om at alt så bra ut og de kunne ikke gjøre noe mer for oss, bare la naturen gå sin gang. Og det gjorde den jo, til slutt. Anonymkode: 047ee...e25
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #12 Skrevet 2. november 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi brukte 5PP på nummer 1 og 3 år (mistet telling på PPene) på nummer 2. Var i konsultasjon med lege på sykehuset og tok noen prøver etter ca 2 år, men fikk beskjed om at alt så bra ut og de kunne ikke gjøre noe mer for oss, bare la naturen gå sin gang. Og det gjorde den jo, til slutt. Anonymkode: 047ee...e25 Det hørtes litt rart ut? Man blir vel henvist til IVF når det begynner å dra ut i tid - 1/3 av tilfelle på IVF er jo nettopp uforklarlig barnløshet/barneønske. Jeg kunne henvises selv om alt så perfekt ut. Etterhvert fikk jeg påvist endometriose, men det ante jo ikke noen i utredningen. Anonymkode: bf580...c9a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #13 Skrevet 2. november 2018 3 timer siden, FruFiolett skrev: Vi er i akkurat samme situasjon, og jeg vil bare si at min fastlege har henvist meg til gynekolog for å sjekke status på eggstokker og skal ta blodprøver for å sjekke hormonnivået lenge før vi har prøvd i et år. Vi er på 7 pp nå, og ble henvist til gynekolog forrige uke! Blodprøver skal jeg ta i neste syklus, for de skal tas på syklusdag 21. Så jeg ville absolutt tatt kontakt med fastlegen min hvis jeg var deg - bedre å sjekke en gang for mye enn for lite, i verste fall får du jo bare beskjed om å vente🙄 Takk for tips:) Så flott at legen din tar dere på alvor. Håper alt står bra til med dere♡ Vurderer selv å snakke med legen og høre om alt står bra til..for da slipper jeg å stresse med det og gå rundt å håpe, så viser det seg at jeg har et eller annen knute på tråden. Anonymkode: 87be7...975
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #14 Skrevet 2. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Prøvde 26 pp på nummer en og er på pp 8 nå på nummer to. Jeg stresser ikke med det i det hele tatt. Har av andre grunner sjekket meg for celleforandring og med det så sjekket han eggstokker og livmoren med røntgen. Alt virket veldig bra hos meg. Anonymkode: 1155d...237 Kan man sjekke at alt er bra med kun røntgen? Jeg misliker sterkt gynekologiske undersøkelser og vival funker ikke hos meg..hehe.. Anonymkode: 87be7...975
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #15 Skrevet 2. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan man sjekke at alt er bra med kun røntgen? Jeg misliker sterkt gynekologiske undersøkelser og vival funker ikke hos meg..hehe.. Anonymkode: 87be7...975 Nei. Det er nok kontrast av eggledere og livmor hun tenker på. Da setter man kontrast gjennom et kateter i livmorhalsen også tar man røntgen for å se at egglederne er åpne. Du som har vært gravid har åpne eggledere, så sant du ikke har hatt en infeksjon senere. Anonymkode: 94313...e61
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #16 Skrevet 2. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan man sjekke at alt er bra med kun røntgen? Jeg misliker sterkt gynekologiske undersøkelser og vival funker ikke hos meg..hehe.. Anonymkode: 87be7...975 Han så en tom livmor og at det ikke var noen cyster i hvert fall. Han sa at ut fra hva han så, så var alt bra. For min del spiller det ingen rolle hvor lite jeg liker å ligge til utstilling sånn (vært gjennom voldtekt) for baby er viktigere enn mine redsler. Anonymkode: 1155d...237
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #17 Skrevet 2. november 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han så en tom livmor og at det ikke var noen cyster i hvert fall. Han sa at ut fra hva han så, så var alt bra. For min del spiller det ingen rolle hvor lite jeg liker å ligge til utstilling sånn (vært gjennom voldtekt) for baby er viktigere enn mine redsler. Anonymkode: 1155d...237 Så fint, skulle ønske jeg var like sterk som deg. Har vært gjennom flere voldtekter selv, men det påvirket heldigvis ikke fødselsopplevelsen. Jeg tror da inderlig det er slik for de fleste at man gjør det som er best for babyen sin. Samme hvor ubehagelig det er. Anonymkode: 87be7...975
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #18 Skrevet 2. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei. Det er nok kontrast av eggledere og livmor hun tenker på. Da setter man kontrast gjennom et kateter i livmorhalsen også tar man røntgen for å se at egglederne er åpne. Du som har vært gravid har åpne eggledere, så sant du ikke har hatt en infeksjon senere. Anonymkode: 94313...e61 Nope, ingen infeksjon. Men grei informasjon:) Anonymkode: 87be7...975
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #19 Skrevet 2. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så fint, skulle ønske jeg var like sterk som deg. Har vært gjennom flere voldtekter selv, men det påvirket heldigvis ikke fødselsopplevelsen. Jeg tror da inderlig det er slik for de fleste at man gjør det som er best for babyen sin. Samme hvor ubehagelig det er. Anonymkode: 87be7...975 Jeg sliter også med gynekologiske undesøkelser Jeg fikk en kvinnelig gynokolog å forholde meg til, aldri menn. Også fikk jeg ks Anonymkode: bc73e...290
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #20 Skrevet 2. november 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter også med gynekologiske undesøkelser Jeg fikk en kvinnelig gynokolog å forholde meg til, aldri menn. Også fikk jeg ks Anonymkode: bc73e...290 Så bra at du fant løsninger gynekologene jeg har hatt har vært kvinner bare litt eldre enn meg, og det har hjulpet veldig:) Anonymkode: 87be7...975
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå