AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #1 Del Skrevet 1. november 2018 Hvor ofte og lenge lufter du boligen ? Anonymkode: 7e457...b27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #2 Del Skrevet 1. november 2018 Hver dag, setter verandadøra i stua på vidt gap i si 4 min, og lukker. Mye bedre med ordentlig lufting kort tid, enn at et vindu står oppe i timevis. Anonymkode: c7dea...104 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #3 Del Skrevet 1. november 2018 Når jeg føler for det. Vindu og verandadøren på vidt gap i noen minutter. Føles så mye bedre etterpå Anonymkode: a4146...f22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 1. november 2018 #4 Del Skrevet 1. november 2018 Som regel hver dag, 20 minutter sånn ca... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krampus Skrevet 1. november 2018 #5 Del Skrevet 1. november 2018 Gjennomlufter ordentlig hver kveld. Rundt 10 minutter, tar det rett etter jeg har dusjet så får jeg blåst ut all dampen i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #6 Del Skrevet 1. november 2018 Hver dag Anonymkode: 1b833...a27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #7 Del Skrevet 1. november 2018 Sjokklufting i 5 minutter to ganger om dagen på vinteren. Soveromsvindu og loftvindu står åpent hele dagen hele året. Lukkes på natta. På sommeren er vinduer og dører oppe stort sett hele dagen, og gjerne natta og. Elsker frisk inneluft🙂 Anonymkode: 624a7...f50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #8 Del Skrevet 1. november 2018 På sommeren står mye oppe. På vinteren? Aldri. Anonymkode: ab56e...66a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bttb Skrevet 1. november 2018 #9 Del Skrevet 1. november 2018 Aldri på vinteren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #10 Del Skrevet 1. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: På sommeren står mye oppe. På vinteren? Aldri. Anonymkode: ab56e...66a 2 minutter siden, bttb skrev: Aldri på vinteren. Æsj. Dette er grunnen til at man blir lettere syk om vinteren. Anonymkode: 7e73e...5d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #11 Del Skrevet 1. november 2018 Hver dag. Gjennomtrekk i 10 min, pluss verandadør på kjøkken oppe ved behov etter matlaging o.l. Anonymkode: 3087a...671 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #12 Del Skrevet 1. november 2018 Vi lufter ikke. Men har jo vinduene åpne når vi syns det er varmt. Har nytt hus med balansert ventilasjon, så vet ikke om det er like nødvendig som hus uten. Anonymkode: b85b9...46c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #13 Del Skrevet 1. november 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor ofte og lenge lufter du boligen ? Anonymkode: 7e457...b27 24 timer i døgnet med kontinuerlig utskiftning av all luft annenhver time. Men jeg lufter selvsagt ikke. Hvorfor skulle jeg slippe inn ufiltrert uteluft vinterstid? Bor i tettbygd strøk, og eksperter anbefaler å la være å lufte babyer unødig i piggdekksesongen av en grunn. Tek10. Verden er mye bedre nå enn før. Skjønt, kunne tenkt meg pustbar uteluft, da. Og mat uten mikroplast. Men, men.. Anonymkode: d7829...13b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #14 Del Skrevet 1. november 2018 Hver dag, kanskje flere ganger om dagen. Lukker opp verandadøren på vidt gap og kjøkkenvinduet Må ha frisk luft, hvis ikke føles det ut som at jeg ikke får puste.. Anonymkode: bc034...354 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #15 Del Skrevet 2. november 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Æsj. Dette er grunnen til at man blir lettere syk om vinteren. Anonymkode: 7e73e...5d0 🤣🤣🤣 he, nei. Det har fint lite med lufting av hus å gjøre. Anonymkode: e88e8...547 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 2. november 2018 #16 Del Skrevet 2. november 2018 Hele sommeren står det gjennomlufting stort sett hele tiden. Ellers er det utskifting av luft hver eneste dag, til og med på det kaldeste midtvinters. Det er ikke det at det må luftes, men jeg kjenner meg bedre og friskere når jeg puster inn "ny" luft. Det kjennes som en rikdom å kunne leve i frisk luft. Ikke alle kan det i verden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #17 Del Skrevet 2. november 2018 En gang innimellom, kanskje en gang i uka. Har to varmepumper som også renser luft. Moderne ventilasjonsanlegg, og sensorer som registrerer luftfuktighet mm. Lufta inne er helt lik, uansett om vi nettopp har luftet, eller om vi kommer hjem etter å ha vært borte hele helgen. Ville ikke bodd i et hus som krevde mye lufting, da må det jo være en del mugg og annet som ikke er heldig å puste inn. Anonymkode: 2b5ff...eb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #18 Del Skrevet 2. november 2018 Flere ganger daglig, om sommer/høst/vår døgnet rundt. Anonymkode: 18386...66d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #19 Del Skrevet 2. november 2018 Jeg stormlufter 5-10 min hver morgen og kveld. Jeg er glad jeg ikke bor i hus med balansert ventilasjon. Jeg er astmatiker og har sensitive luftveier, og jeg er aldri så syk som når jeg er i et hus med et sånt anlegg. Jeg tror det er begrenset hvor rene man klarer å holde dem. Og er de ikke helt rene, gjør de vondt verre. Anonymkode: d319c...5fd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #20 Del Skrevet 2. november 2018 Har vinduet på soverommet åpent hver natt hele året, uansett temperatur. Åpner vinduer på kjøkkenet og i spisestua mens jeg rydder og vasker opp etter middagen (10-15 minutter). Da får jeg luftet ut matlukt. Anonymkode: 28ac0...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå