Gå til innhold

Å bli beskyldt for trolling når man ikke troller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skrikes jo ofte ut om troll og oppdiktede historier her. Har dere noen gang opprettet en tråd med sant innhold, og blitt beskyldt for å lyve? 

Jeg opplevde noe vanvittig rart og ekkelt for en stund siden, og skrev dette her. Så og si alle anklaget meg for å være troll, for dette kunne ikke skje. Joda, det skjedde, og jeg var like forferdet selv.

Men det er ganske frustrerende å ikke bli trodd. Så jeg tenker at selvom et HI høres usannsynlig ut, så synes jeg ikke at man skal avskrive det som trolling med en gang. Folk opplever sykt rare ting har jeg etterhvert skjønt. 

Anonymkode: 5fed4...b1c

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at dersom man blir beskyldt for trolling og ikke troller, så er det grunn til å tenke grundig gjennom eget liv og egne holdninger

Anonymkode: 590f5...ebf

Skrevet

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor noen alltid må hive seg på og skrive at de mener det er trolling/tulletråd?!

Er det trolling, dør den trolig ut ganske raskt, og gjør den ikke det, så bør den vel ha livers rett, ikke sant? Dette er jo tross alt et diskusjonsforum. 

Send mld til moderator eller rapporter tråden vis du mener det er regelbrudd. 

Anonymkode: e9aeb...88d

• Liker 5
Skrevet

Beklager, var ikke meningen å posteni uthevet kursiv! 

• Liker 2
Skrevet

Det jeg ikke skjønner er hvorfor enkelte her på forumet velger å anklage noen for troll, samtidig som de velger å delta i tråder som de er 100 % sikker på er troll. 

Dersom en eller annen tråd virkelig er troll, så burde de vel egentlig ha unngått å skrive i den trolle-tråden. Men de anklager altså noen for å være troll, og så velger de likevel å gi oppmerlsomhet til trollet ved å være aktiv i trolle-tråden! Dette synes jeg er litt av ett paradoks. 

Anonymkode: 24c5d...d01

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Beklager, var ikke meningen å posteni uthevet kursiv! 

Trollet du?

Anonymkode: a6d9c...337

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor noen alltid må hive seg på og skrive at de mener det er trolling/tulletråd?!

Er det trolling, dør den trolig ut ganske raskt, og gjør den ikke det, så bør den vel ha livers rett, ikke sant? Dette er jo tross alt et diskusjonsforum. 

Send mld til moderator eller rapporter tråden vis du mener det er regelbrudd. 

Trolletråder reduserer kvaliteten på diskusjon på forumet, og tiltrekker seg mennesker som liker og tror på den type tråder. Så om tråder med idiotiske diskusjoner får stå, så vil man også få flere idioter på forumet. Har man høyere kvalitet på diskusjonene, vil alle som ikke får lov å smøre bæsj på forumet stikke av og kvaliteten blir høyere

Det er problemet med trolling

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trollet du?

Anonymkode: a6d9c...337

Nei, snarere djevlet.

Anonymkode: e78de...806

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Trolletråder reduserer kvaliteten på diskusjon på forumet, og tiltrekker seg mennesker som liker og tror på den type tråder. Så om tråder med idiotiske diskusjoner får stå, så vil man også få flere idioter på forumet. Har man høyere kvalitet på diskusjonene, vil alle som ikke får lov å smøre bæsj på forumet stikke av og kvaliteten blir høyere

Det er problemet med trolling

Kunne ikke vært mer enig!

Heldigvis hender det en gang i blandt at moderator tar tak i det.

Anonymkode: fc47c...f08

Skrevet

Dere har bare dere selv å takke at folk troller. Når dere driver og gir dem den oppmerksomhet de vil ha så forsvinner de ikke.

Det er veldig enkelt å bli kvitt troll slutt og gi dem oppmerksomhet ved å svare på trådene de lager.

• Liker 2
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skrikes jo ofte ut om troll og oppdiktede historier her. Har dere noen gang opprettet en tråd med sant innhold, og blitt beskyldt for å lyve? 

Jeg opplevde noe vanvittig rart og ekkelt for en stund siden, og skrev dette her. Så og si alle anklaget meg for å være troll, for dette kunne ikke skje. Joda, det skjedde, og jeg var like forferdet selv.

Men det er ganske frustrerende å ikke bli trodd. Så jeg tenker at selvom et HI høres usannsynlig ut, så synes jeg ikke at man skal avskrive det som trolling med en gang. Folk opplever sykt rare ting har jeg etterhvert skjønt. 

Anonymkode: 5fed4...b1c

Det var gøy å trolle for 15 år siden. 

De som troller nå er det samme som å føle seg smart fordi man går med bøffla-sko og miss sixty og stirrer på alle andre fordi de (selv) er så jævla smarte og har ‘forstått’ noe ingen andre forstår. 

Selv om de fleste ville sett rart på dette individet låst fast i sin merkelige oppfattelse om at hun eller han er ‘helt med’.

Disse klare liksom aldri å få av seg bøffla og miss sixty... og de samme folk ler inni seg. Disse folkene er ekstremt treige og trenger mangfoldige år for å se mønstre, og tar dem først i bruk når det er blitt ekstremt obvious. Overfladiske mennesker. Forskjellen er at disse folkene før ble holdt nede, med rette. Det er ikke alle mennesker som har det i seg, til å skape noe. Rett som det er er det ekstreme forbrukere som tydeligvis er mest stolte i dag. De tror at fordi de ‘kan’, så er det en gave til menneskeheten. Akkurat som at jeg klarer å kaste en stein, betyr ikke akkurat at jeg blir geni-erklært. Men det er jævla lett å kaste stein, betyr det at jeg skal gjøre det? Fordi jeg KLARER det? 

Tror ikke det... pinlig.

Anonymkode: 024d3...f85

Skrevet

Siden KG velger å ikke slå nevneverdig ned på verken trolling eller misbruk av AB-funksjonen, så er dette realiteten.

• Liker 1
Skrevet

Jeg opplevde en gang at noen skrev om noe helt spesielt og uvanlig men som også jag hadde opplevd. Når jeg skulle svare hadde noen fått stengt og fjernet tråden fordi de hadde overbevist moderatorene om at det måtte være tull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...