AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #1 Skrevet 1. november 2018 Tenker å flytte hertil. Og lurer på hvordan bomiljø,skolemiljø og alt annet er der? Hvordan er Stenseth skole?Om boligene rundt der? Lett å få venner for barn og voksne?Hvordan er fritidstilbudet der? Hva aktiviteter kan barna gå på? Er det mye som skjer der eller er det veldig stille og kjedelig? Trygt og fint for barn og vokse opp? Alt man trenger innen kort avstand? Ville dere valgt å bo her eller i Mjøndalen? Takk Anonymkode: e1247...e49
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #2 Skrevet 1. november 2018 Lurer også på veiene der. Er det bratt å komme seg oppover mot skolen og boligene der?vinterstid. Er det godt brøytet? er det solrikt og fint? sol om vinteren eller skyggedal? Fotballbane i nærheten? Bademuligheter? kino,bowling osv? Anonymkode: e1247...e49
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #3 Skrevet 1. november 2018 Mye snø og is på vinteren?er det bedre i Mjøndalen?veldig kaldt? er været bra generelt? Lurer på masse. hehe Anonymkode: e1247...e49
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #4 Skrevet 1. november 2018 Har tatt toget forbi Krokstadelva et par ganger. Følte meg mer og mer harry for hver passering, så jeg måtte slutte. Anonymkode: 16c37...1cd
Turfamilien Skrevet 1. november 2018 #5 Skrevet 1. november 2018 Jobbet i Krokstadelva i 1,5 år, og pendlet fra like utenfor Oslo. Kjenner ikke til hvordan det er å bo der, men kjenner området og menneskene som bor her veldig godt. Vurderte faktisk selv å flytte til Krokstadelva! Mjøndalen er jo bare like over brua, så sånn sett er det liten forskjell på snø og temperaturer. Mjøndalen er en liten by, ganske sliten. Men det er her du finner togstasjon og offentlige kontor. Krokstadelva er et roligere boligstrøk, og ligger fantastisk til med elva nedenfor og fjella og skogene bak. Det er flere dagligvarebutikker, kjøpesenter (Buskerud Storsenter), og mer enn nok å finne på. Forstår det slik at nærmiljøet er bra, det er mange småbarnsfamilier som bor her. Prisene stiger stadig, og flere flytter nok ut hit fra Drammen. Bad, bowling og større aktiviteter finner du i Drammen, og det er ikke mer enn 10-15 min med tog eller rundt 15-20 med buss. Krokstadelva er kaldt på vinteren og varmt på sommeren. Det brøytes, strøs og saltes som over alt ellers i Norge. Ville heller bodd i Krokstadelva enn i Mjøndalen! Lykke til med valget og eventuelt flytt! 1
Turfamilien Skrevet 1. november 2018 #6 Skrevet 1. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har tatt toget forbi Krokstadelva et par ganger. Følte meg mer og mer harry for hver passering, så jeg måtte slutte. Anonymkode: 16c37...1cd Det var Mjøndalen du kjørte forbi 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #7 Skrevet 1. november 2018 1 minutt siden, Turfamilien skrev: Jobbet i Krokstadelva i 1,5 år, og pendlet fra like utenfor Oslo. Kjenner ikke til hvordan det er å bo der, men kjenner området og menneskene som bor her veldig godt. Vurderte faktisk selv å flytte til Krokstadelva! Mjøndalen er jo bare like over brua, så sånn sett er det liten forskjell på snø og temperaturer. Mjøndalen er en liten by, ganske sliten. Men det er her du finner togstasjon og offentlige kontor. Krokstadelva er et roligere boligstrøk, og ligger fantastisk til med elva nedenfor og fjella og skogene bak. Det er flere dagligvarebutikker, kjøpesenter (Buskerud Storsenter), og mer enn nok å finne på. Forstår det slik at nærmiljøet er bra, det er mange småbarnsfamilier som bor her. Prisene stiger stadig, og flere flytter nok ut hit fra Drammen. Bad, bowling og større aktiviteter finner du i Drammen, og det er ikke mer enn 10-15 min med tog eller rundt 15-20 med buss. Krokstadelva er kaldt på vinteren og varmt på sommeren. Det brøytes, strøs og saltes som over alt ellers i Norge. Ville heller bodd i Krokstadelva enn i Mjøndalen! Lykke til med valget og eventuelt flytt! Er ikke mye fjell å finne i hverken Mjøndalen, Krokstadelva eller Stenseth. Stenseth er Bratt, kan gi utfordringer opp og ned bakkene om vinteren. Anonymkode: 5b912...ba8
Turfamilien Skrevet 1. november 2018 #8 Skrevet 1. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er ikke mye fjell å finne i hverken Mjøndalen, Krokstadelva eller Stenseth. Stenseth er Bratt, kan gi utfordringer opp og ned bakkene om vinteren. Anonymkode: 5b912...ba8 Kommer vel an på hvordan du definerer fjell Som tidligere osloboer synes jeg kollene bak Krokstadelva er fjell like mye som kollene rundt Oslo. Med hele den mektige Finnemarka like bak hagen er dette et perfekt sted for friluftsinteresserte. Også er det mye kortere til "ekte" fjell som for eksempel Blefjell fra Krokstadelva enn det er fra Oslo.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #9 Skrevet 1. november 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker å flytte hertil. Og lurer på hvordan bomiljø,skolemiljø og alt annet er der? Hvordan er Stenseth skole?Om boligene rundt der? Stenseth er en liten skole med ett klasse per trinn, ca 17 elever. En gjennomsnittliig skole. Eknes ung.skole er kjent som fri for karakterer skole. Foreldre skryter av Eknes. Lett å få venner for barn og voksne?Hvordan er fritidstilbudet der? Mye iddrett på Årbogen der oppe. Ellers er det mye å velge mellom i nabobygdene Mjønddalen og Solbergelva. Hva aktiviteter kan barna gå på? Fotball, river dance, teater, innebandy, cheer leeding, musikk på Down Under i Mjøndalen... Er det mye som skjer der eller er det veldig stille og kjedelig? Heller stille. Trygt og fint for barn og vokse opp? Som det er i et bygda. Alt man trenger innen kort avstand? Innen 5 km. Ville dere valgt å bo her eller i Mjøndalen? Vi valgte Solbergelva. Ville ikke bo oppover bakkene. Takk Anonymkode: e1247...e49 Anonymkode: 92e12...e34
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #10 Skrevet 1. november 2018 Takk for svar Så det er mange barnefamilier her og lite dop/vold og andre ting?Trygt og fint å la barna leke ute alene? Noen som vet hvordan fritidstilbudet er for barn? ts Anonymkode: e1247...e49
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #11 Skrevet 1. november 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer også på veiene der. Er det bratt å komme seg oppover mot skolen og boligene der?vinterstid. Er det godt brøytet? er det solrikt og fint? sol om vinteren eller skyggedal? Dette er Solsiden. Fotballbane i nærheten? I gåavstand, på Årbogen Bademuligheter? I gåavstand, på Årbogen kino,bowling osv? Da må du 10 km til Drammen Anonymkode: e1247...e49 Anonymkode: 92e12...e34
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #12 Skrevet 1. november 2018 Vil si det er ganske trygt og godt her. Krokstadelva har en enkel svømmehall, Eknes, 4-5 min å kjøre fra Stenseth. I Mjøndalen finnes Blekkspruten som har svømmeopplæring i varme basseng. Stenseth har en ganske stor Kiwi-butikk. Det ligger flott til med fantastisk utsikt og masse sol hele året. Klimaet er som østlandet generelt, varmt om sommeren og kaldt om vinteren. Ikke den kulda som man kan oppleve i Hedmark heldigvis. Eiker-bygdene har vel noen varmerekorder på sommerstid å vise til. Jeg har bodd på Stenseth et år og aldri har problemer med bakkene, selv uten firehjulstrekk. Hadde piggdekk. De er flinke til å brøyte og salte. Noen veier er selvfølgelig brattere og vanskeligere enn andre. Av aktiviteter jeg kjenner til i Krokstadelva og de andre stedene i nedre eiker er: svømming, fotball, håndball, turn, dans, allidrett, teater, kampsport, bandy, innebandy, sykling, ski. Fin lysløype mellom Stenseth og Årbogen om vinteren til å gå på ski (eller på beina om sommeren). Stenseth skole er ganske liten, det kan være en fordel. Men uteområdet er litt dårlig når det kommer til leikeapparter. Krokstad skole, nede på flata, er ganske stor og har fått et kjempeflott uteområde. Kort vei til Buskerud storsenter som har det aller meste, inkludert vinmonopol, apotek og post. I Mjøndalen finnes mange spesialbutikker som Plantasjen, Biltema, Jula osv. Flere byggevarer i området. Anonymkode: 02699...014
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #13 Skrevet 1. november 2018 Takk for svar Hvordan er skolen i henhold til tilrettelegging ved diagnose? Dumt spørsmål, er man dum om man ikke er født med ski på bena her? Siden vi kommer fra det våte vestland nener jeg. hehr Anonymkode: e1247...e49
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #14 Skrevet 1. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil si det er ganske trygt og godt her. Krokstadelva har en enkel svømmehall, Eknes, 4-5 min å kjøre fra Stenseth. I Mjøndalen finnes Blekkspruten som har svømmeopplæring i varme basseng. Stenseth har en ganske stor Kiwi-butikk. Det ligger flott til med fantastisk utsikt og masse sol hele året. Klimaet er som østlandet generelt, varmt om sommeren og kaldt om vinteren. Ikke den kulda som man kan oppleve i Hedmark heldigvis. Eiker-bygdene har vel noen varmerekorder på sommerstid å vise til. Jeg har bodd på Stenseth et år og aldri har problemer med bakkene, selv uten firehjulstrekk. Hadde piggdekk. De er flinke til å brøyte og salte. Noen veier er selvfølgelig brattere og vanskeligere enn andre. Av aktiviteter jeg kjenner til i Krokstadelva og de andre stedene i nedre eiker er: svømming, fotball, håndball, turn, dans, allidrett, teater, kampsport, bandy, innebandy, sykling, ski. Fin lysløype mellom Stenseth og Årbogen om vinteren til å gå på ski (eller på beina om sommeren). Stenseth skole er ganske liten, det kan være en fordel. Men uteområdet er litt dårlig når det kommer til leikeapparter. Krokstad skole, nede på flata, er ganske stor og har fått et kjempeflott uteområde. Kort vei til Buskerud storsenter som har det aller meste, inkludert vinmonopol, apotek og post. I Mjøndalen finnes mange spesialbutikker som Plantasjen, Biltema, Jula osv. Flere byggevarer i området. Anonymkode: 02699...014 Takk for svar Da der det ut som vi har valgt rett. Jippi Anonymkode: e1247...e49
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #15 Skrevet 1. november 2018 I har tre barn og flyttet til stenseth i vinter. Jeg må si det er det beste valget vi noen gang har tatt! Det er så rolig og fredelig. Barna stortrives det er trygt og godt. Stor fornøyd med barnehagen. Alt rundt også menneskene er kjempe hyggelige og imøtekommende! Flytter fra Bærum og det er rett og slett en helt annen verden. Alt er i nærheten og det er rett og slett supert. Anonymkode: 626f8...b7c 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #16 Skrevet 1. november 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Hvordan er skolen i henhold til tilrettelegging ved diagnose? Dumt spørsmål, er man dum om man ikke er født med ski på bena her? Siden vi kommer fra det våte vestland nener jeg. hehr Anonymkode: e1247...e49 Ang. tilrettelegging ved diagnose vet jeg ikke. Du kan jo ringe skolen og høre. Hvis dere kommer flyttende midt i skoleåret er jo midlene til assistenter allerede fordelt, så mulig tilbudet ikke blir godt nok før neste skoleår (uten at jeg vet noe sikkert om dette, altså!) Ønsker dere å lære å gå på ski så er lysløypa perfekt til det. Gikk mye med treåringen min der i fjor. Tror nok ikke dere oppfattes som dumme om dere ikke er supergode på ski, de fleste skoler har vel ulike aktiviteter på vinteraktivitetsdagene hvis ski kan velges bort til fordel for f.eks aking. Anonymkode: 02699...014
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #17 Skrevet 1. november 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker å flytte hertil. Og lurer på hvordan bomiljø,skolemiljø og alt annet er der? Hvordan er Stenseth skole?Om boligene rundt der? Lett å få venner for barn og voksne?Hvordan er fritidstilbudet der? Hva aktiviteter kan barna gå på? Er det mye som skjer der eller er det veldig stille og kjedelig? Trygt og fint for barn og vokse opp? Alt man trenger innen kort avstand? Ville dere valgt å bo her eller i Mjøndalen? Takk Anonymkode: e1247...e49 Kjenner godt til både Mjøndalen og Krokstadelva da jeg er fra området. Trygge og gode steder å vokse opp på. Ville kanskje valgt Mjøndalen for det har et sentrum med større utvalg av butikker, et torg osv. . Er ikke enig med den personen som skrev at Mjøndalen er så slitent, det er et helt nytt og flott torg, nyoppusset ungdomsskole, og det bygges nye leilighetsblokker overalt. Det er for øvrig et tettsted, ikke en by. Men uansett om du bosetter deg i krokstadelva er det kort vei til ting, og et stort kjøpesenter like i nærheten. Om det er bratte bakker eller ikke kommer an på hvor i Krokstadelva du flytter til. Stenseth er en eneste stor bakke. Personlig ville jeg ikke bodd der for det er virkelig glatt føre på vinteren. Ellers er Krokstadelva mye flatt. Både Mjøndalen og Krokstadelva er rolige tettsteder. Har alt man trenger nærme, med butikker, kjøpesenter, bibliotek, fritidsaktiviteter, noen restauranter, flotte turområder osv. Og hvis du vil ha mer som skjer er Drammen 20 min unna. Anonymkode: 38291...ce1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #18 Skrevet 1. november 2018 Hold deg unna Mjøndalen hvis du er redd for rusmiddler. Dårlig miljø og lett å havne i feil miljø hvis det skulle skje. Krokstadelva er stikk motsatt Bodd begge steder før jeg flyttet til Solbergelva. Anonymkode: 23181...929 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #19 Skrevet 1. november 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hold deg unna Mjøndalen hvis du er redd for rusmiddler. Dårlig miljø og lett å havne i feil miljø hvis det skulle skje. Krokstadelva er stikk motsatt Bodd begge steder før jeg flyttet til Solbergelva. Anonymkode: 23181...929 Stikk motsatt i Krokstadelva? Det er strengt tatt bare en 100 meter lang bro som skiller Krokstadelva og Mjøndalen så så stor forskjell kan det ikke være:) Anonymkode: 38291...ce1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå