Gå til innhold

Føler at janteloven sitter veldig dypt inni folk selv om de vil virke snille.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner til bra mennesker, men jeg føler at andre hater når jeg klarer meg. De fleste som har fulgt meg siden barndommen vet at jeg slet mer enn gjennomsnittet. De som har vært vennene mine hele tiden er glade på mine vegne. Men dette er fåtallet. De andre ser andre veien. Jeg får høre av vennene mine at folk har baksnakket meg om at jeg bl.a tror jeg er bedre enn andre nå og at jeg nok får erfare at jeg ikke er så spesiell som jeg tror. Siden de tror jeg føler meg veldig spesiell og bedre så er det noe de faktisk tenker om meg.

Mange her inne er slik også. Det skal ikke mye til før en tror for godt om seg selv.. 

Anonymkode: 27335...db1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja den gjør seg gjeldende nå som før. Folk takler ikke lett andres fremgang. Det er lettere å klappe tapere på hodet enn å klappe vinnere på skuldra. Hev deg over det. 

Anonymkode: b51f4...117

Skrevet

Hvorfor er folk så negative til janteloven. Den er ikke bare negativ. Det er faktisk den som hindrer at vi får en overklassementalitet som man sliter med i andre land. Noen land har tatt klassementaliteten så langt at det er ren og skjær rasisme. For eksempel kastesystemet i India.

Anonymkode: 8706a...41d

• Liker 2
Skrevet

Janteloven er bare noe folk som ikke tåler kritikk og motgang bruker når de blir kritisert eller opplever motgang så begynner de å syte som en gjeng unger om janteloven. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er folk så negative til janteloven. Den er ikke bare negativ. Det er faktisk den som hindrer at vi får en overklassementalitet som man sliter med i andre land. Noen land har tatt klassementaliteten så langt at det er ren og skjær rasisme. For eksempel kastesystemet i India.

Anonymkode: 8706a...41d

Den er ikke bare negativ. Den gjør at de på bygda isåfall ikke utsettes for merkeklær press. Men jeg tenker på valg av yrker osv. 

Skrevet
7 minutter siden, Eugene Onegin skrev:

Janteloven er bare noe folk som ikke tåler kritikk og motgang bruker når de blir kritisert eller opplever motgang så begynner de å syte som en gjeng unger om janteloven. 

Tror jeg har sett helt like kommentarer før 

• Liker 1
Skrevet

Det gjelder å ha passe mye jantelov. I små doser er det positivt. Så lenge det ikke blir for mye. 

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg har sett helt like kommentarer før 

Du får fortelle det til noen som bryr seg, jeg er desverre ikke en av dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...