AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #1 Skrevet 1. november 2018 Jeg har ofte begynt å trene, men etter en uke eller to er alt glemt. Hvordan huske at jeg skal trene, og hvordan motiverer dere dere selv til trening? Har sunt kosthold og det er jo ikke noe jeg bare glemmer. Spiser automatisk sunt, står liksom ikke plutselig med en grandis i hånda på butikken.... men trening, det kommer jeg alltid på at jeg har glemt rundt klokka elve på kvelden. Og da er det litt sent å begynne. Anonymkode: c18e2...045
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #2 Skrevet 1. november 2018 Da bør du finne ut hvorfor du glemmer det? Altså, det letteste her er jo å sette på alarm/skrive huskelapper. Når du har trent sammenhengende i 3 - 4 uker er det lettere å holde på rutinen, og etter 6 måneder er det så og si en rutine for kroppen din så det går litt på automatikk. Jeg har trent jevnlig 3 ganger i uka siden August, og trent generelt siden Juni, og jeg blir gretten hvis jeg ikke får trent like mye og ofte Still krav til deg selv! Så skal du se det ordner seg. Anonymkode: a66be...19d
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #3 Skrevet 1. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Da bør du finne ut hvorfor du glemmer det? Altså, det letteste her er jo å sette på alarm/skrive huskelapper. Når du har trent sammenhengende i 3 - 4 uker er det lettere å holde på rutinen, og etter 6 måneder er det så og si en rutine for kroppen din så det går litt på automatikk. Jeg har trent jevnlig 3 ganger i uka siden August, og trent generelt siden Juni, og jeg blir gretten hvis jeg ikke får trent like mye og ofte Still krav til deg selv! Så skal du se det ordner seg. Anonymkode: a66be...19d Takk for tips. Jeg har prøvd med alarm men det glemmes liksom i sekundet alarmen skrues av. Får prøve huskelapp kanskje det fungerer. Får håoe heg finner rutiner etterhvert, men det virker nærmest umulig når jeg ikke får til mer enn 2-4 treninger før opplegget uteblir i 2 mnd igjen. Anonymkode: c18e2...045
Gjest Nimbi Skrevet 1. november 2018 #4 Skrevet 1. november 2018 Jeg hatet trening tidligere men for ett år siden begynte jeg å trene bevisst i form av landeveis jogging. Da gjorde jeg det slik at jeg satte meg som mål å løpe 2 turer i løpet av uka, eller i bestefall 3. Men ikke faste dager, tok det etter dagsform. Da løp jeg alltid en tur rett etter jeg kom hjem fra jobb og hadde spist noe enkelt (f.eks. yoghurt, banan etc) og så jogget jeg en runde. Så var jeg ferdig med det før kl 17 hver dag og belønningen min var en hel kveld der jeg kunne slappe av, la håret rekke å bli tørt etter dusjen før jeg skulle legge meg. Men måtte ofte tyne meg ut rett etter jobb. Hadde jeg først satt meg ned på sofaen, så var det for sent. Kom meg ikke ut den dagen da. Lykke til, og bruk huskelapper eller kanskje laste ned en app eller bruke treningsklokke der du legger inn en treningsplan som påminner deg om treningsdag?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #5 Skrevet 1. november 2018 1. finn ut når på døgnet man har mest tid, energi og lyst til å trene. Jeg legger som et eksempel en langøkt lørdag morgen og en søndag morgen, for da har jeg tid. Og 1-2 økter innimellom andre ting i løpet av uka. 2. legg det inn i kalenderen. Jeg planlegger treningsuka og legger det inn i kalenderen på telefonen tilsvarende møter og andre avtaler. Da får jeg reminder 30 min før. 3. er formen/motivasjonen elending, kom deg ut døra likevel. På joggerunden min har jeg "lov" til å gå, eller ta en kortere runde, om det føles like elending etter 5-10 minutter. Å presse seg selv ødelegger all treningsmotivasjon. 4. Ta på treningstøyet i det du står opp, eller kommer inn døra hjemme. Vanskeligere å droppe det om du alt er kledd for innsats. Og hjelper kanskje også på hukommelsen? 5. om det er mat og energinivå som ødelegger, planlegg deretter. Trener jeg rett etter jobb må jeg spise et måltid i 14-15 tiden. Et tips ei venninne av meg bruker er en kalender med stempler på kjøleskapet. Rødt/surt fjes for ikke trent, og grønt smilefjes for trent. Anonymkode: 96753...9f9 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #6 Skrevet 1. november 2018 Da jeg endret livsstil hjalp det å ha noe lekkert treningstøy som også funka til hverdags, men kunne slenge en vanlig genser over. Da behøvde jeg ikke tiltak med å skifte. Dra rett på trening etter jobb. Drar du hjemom, blir du der. Ha en skikkelig bra spilleliste med låter du får lyst til å yte maks av. Ha en app eller bok som måler progresjon. Hvis du har tid, tren før jobb. Det frigir ettermiddagene, og det er deilig å være ferdig før dagen har begynt. Anonymkode: 71af1...efa
Snabeltann Skrevet 1. november 2018 #7 Skrevet 1. november 2018 -trene før jobb? -avtale med en venn? -alarm -melde deg på noe fast, gruppetimer, løpegruppe, idrettslag?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #8 Skrevet 1. november 2018 4 timer siden, Nimbi skrev: Jeg hatet trening tidligere men for ett år siden begynte jeg å trene bevisst i form av landeveis jogging. Da gjorde jeg det slik at jeg satte meg som mål å løpe 2 turer i løpet av uka, eller i bestefall 3. Men ikke faste dager, tok det etter dagsform. Da løp jeg alltid en tur rett etter jeg kom hjem fra jobb og hadde spist noe enkelt (f.eks. yoghurt, banan etc) og så jogget jeg en runde. Så var jeg ferdig med det før kl 17 hver dag og belønningen min var en hel kveld der jeg kunne slappe av, la håret rekke å bli tørt etter dusjen før jeg skulle legge meg. Men måtte ofte tyne meg ut rett etter jobb. Hadde jeg først satt meg ned på sofaen, så var det for sent. Kom meg ikke ut den dagen da. Lykke til, og bruk huskelapper eller kanskje laste ned en app eller bruke treningsklokke der du legger inn en treningsplan som påminner deg om treningsdag? Ettersom jeg er hjemme i permisjon og får variert med søvn så er det vel lurt å ta trening etter min og barnets dagsform og ikke på faste dager. Dette med at jeg er i permisjon gjør også dørstokkmila større, for jeg er jo ikke på jobb, men starter dagen i sofaen. Men takk for tips! Kanskje jeg ønsker meg trenings klokke til jul i år. Anonymkode: c18e2...045
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #9 Skrevet 1. november 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: 1. finn ut når på døgnet man har mest tid, energi og lyst til å trene. Jeg legger som et eksempel en langøkt lørdag morgen og en søndag morgen, for da har jeg tid. Og 1-2 økter innimellom andre ting i løpet av uka. 2. legg det inn i kalenderen. Jeg planlegger treningsuka og legger det inn i kalenderen på telefonen tilsvarende møter og andre avtaler. Da får jeg reminder 30 min før. 3. er formen/motivasjonen elending, kom deg ut døra likevel. På joggerunden min har jeg "lov" til å gå, eller ta en kortere runde, om det føles like elending etter 5-10 minutter. Å presse seg selv ødelegger all treningsmotivasjon. 4. Ta på treningstøyet i det du står opp, eller kommer inn døra hjemme. Vanskeligere å droppe det om du alt er kledd for innsats. Og hjelper kanskje også på hukommelsen? 5. om det er mat og energinivå som ødelegger, planlegg deretter. Trener jeg rett etter jobb må jeg spise et måltid i 14-15 tiden. Et tips ei venninne av meg bruker er en kalender med stempler på kjøleskapet. Rødt/surt fjes for ikke trent, og grønt smilefjes for trent. Anonymkode: 96753...9f9 Her var gode tips! Jeg må selvfølgelig planlegge utifra når jeg har lyst og energi. Det var lurt. Punkt 3 og 4 er også gull verdt for meg. Skal begynne å ta på trenings tøy om morgenen. Anonymkode: c18e2...045
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #10 Skrevet 1. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da jeg endret livsstil hjalp det å ha noe lekkert treningstøy som også funka til hverdags, men kunne slenge en vanlig genser over. Da behøvde jeg ikke tiltak med å skifte. Dra rett på trening etter jobb. Drar du hjemom, blir du der. Ha en skikkelig bra spilleliste med låter du får lyst til å yte maks av. Ha en app eller bok som måler progresjon. Hvis du har tid, tren før jobb. Det frigir ettermiddagene, og det er deilig å være ferdig før dagen har begynt. Anonymkode: 71af1...efa Takk dette med å ha på treningstøy var lurt. Dette med å trene etter jobb blir vanskelig. Jeg er i permisjon og starter jo dagen i sofaen. Anonymkode: c18e2...045
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #11 Skrevet 1. november 2018 17 minutter siden, Snabeltann skrev: -trene før jobb? -avtale med en venn? -alarm -melde deg på noe fast, gruppetimer, løpegruppe, idrettslag? Avtale med en venn kan fungere, da er jeg jo bundet til en avtale. Det finnes desverre hverken treningsenter eller gruppetimer ol her jeg bor. Anonymkode: c18e2...045 1
smilo Skrevet 3. november 2018 #12 Skrevet 3. november 2018 (endret) På 1.11.2018 den 20.30, AnonymBruker skrev: Ettersom jeg er hjemme i permisjon og får variert med søvn så er det vel lurt å ta trening etter min og barnets dagsform og ikke på faste dager. Dette med at jeg er i permisjon gjør også dørstokkmila større, for jeg er jo ikke på jobb, men starter dagen i sofaen. Men takk for tips! Kanskje jeg ønsker meg trenings klokke til jul i år. Anonymkode: c18e2...045 Må du "trene"da? Hva med å sette barnet i vogna og gå en lang tur så fort du klarer. Evt når dere kommer hjem tar du litt styrkeøvelser umiddelbart, med eller uten barnet. Tilføyd: Hvis du ønsker motivasjon så kan du jo søke på f.eks sprekere hjemme på facebook. Endret 3. november 2018 av smilo
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #13 Skrevet 4. november 2018 12 timer siden, smilo skrev: Må du "trene"da? Hva med å sette barnet i vogna og gå en lang tur så fort du klarer. Evt når dere kommer hjem tar du litt styrkeøvelser umiddelbart, med eller uten barnet. Tilføyd: Hvis du ønsker motivasjon så kan du jo søke på f.eks sprekere hjemme på facebook. Nei jeg må jo selvsagt ikke trene, men jeg har erfart at det gir både energi, mestringsfølelse og mye mer så jeg velger å prioritere det. Når jeg blir eldre vil jeg ikke bli en av de som sitter på kontoret hele dagen for så å sitte i sofa hele kvelden, derfor ønsker jeg å få trenings rutiner inn i hverdagen min. Jeg triller tur ja, og har tung vogn så det regner jeg som en økt. Men det er liksom den treninga jeg får. Nå kommer vinteren og jeg bor i Finnmark, dvs mindre trening i form av trilletur pga mye elendig værforhold. Ikke så veldig digg å løpe tur i stiv kuling. Anonymkode: c18e2...045
drue Skrevet 4. november 2018 #14 Skrevet 4. november 2018 Du må rett og slett bare gjøre det. Jeg var sånn som deg før. Begynte å trene noen ganger i uka, før jeg etter noen uker slutta helt. Nå har jeg trent 3-5 dager i uka i snart 2,5 år og kan ikke se for meg en hverdag uten. Det som fungerte for meg var å rett og slett bare gjøre det. Jeg begynte å gå litt tur i skog og på fjellet noen ganger i uka, og meldte meg etter hvert inn i et treningssenter. Jeg satte meg mål for treningen, og det ga virkelig mersmak når jeg etter en stund klarte å oppnå disse målene. Slik har jeg fortsatt, dog med litt andre mål nå enn da jeg startet. Så, trening må prioriteres inn i timeplanen. Hver søndag pleier jeg å se på kalenderen hvordan jeg jobber, og dermed planlegger jeg øktene mine rundt det. Plotter det inn i kalenderen, og har en plan klar for hva jeg skal trene. Så er det bare å skru av hjernen, og GJØRE det som står på planen. Så mine beste tips er: 1. Sett deg mål for treningen. Hvorfor trener du? Hva ønsker du å oppnå? 2. Planlegg.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #15 Skrevet 4. november 2018 Har meldt meg inn i treningssenter og det er svindyrt! Det virker som en motivasjon på meg at jeg MÅ gå på trening nå som jeg betaler så mye for det. I tillegg pisker mannen meg og spør når jeg skal trene neste gang, også pga pengene. Så da «må» jeg kunne fortelle han når jeg skal trene og om jeg har trent, og det hjelper for å holde det gående! Nå har jeg kommet inn i en god rutine selv, men de ukene jeg føler meg litt lat så hjelper det å ha en ekstra motivasjon/grunn for å trene!🙂 Anonymkode: 90b45...912
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #16 Skrevet 4. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har meldt meg inn i treningssenter og det er svindyrt! Det virker som en motivasjon på meg at jeg MÅ gå på trening nå som jeg betaler så mye for det. I tillegg pisker mannen meg og spør når jeg skal trene neste gang, også pga pengene. Så da «må» jeg kunne fortelle han når jeg skal trene og om jeg har trent, og det hjelper for å holde det gående! Nå har jeg kommet inn i en god rutine selv, men de ukene jeg føler meg litt lat så hjelper det å ha en ekstra motivasjon/grunn for å trene!🙂 Anonymkode: 90b45...912 Må legge til at han villig passer ungene når jeg trener da, hvis ikke hadde det jo ikke gått😉 Anonymkode: 90b45...912
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå