AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #1 Skrevet 1. november 2018 Jeg er veldig nysgjerrig på kristendommen og den fascinerer meg egentlig ganske mye. Jeg kom i en diskusjon med noen kristne her forleden og dette har fått meg til å undre enda mer på ting. Så mine følgende spørsmål er: 1. Slik jeg forstår det så mener dere at "synd" går i arv. Det er derfor uskyldige barn dør av kreft o.l? 2. De som er homofile de lever i fornektelse og synd, og det er noe de har valgt selv? (Dette her høres totalt absurd for meg, så håper dette er feil) 3. Dere kristne forteller at Gud elsker alle, dere er ikke dømmende & Gud er hvert fall ikke dømmende? Men dere dømmer jo homofile? Fordi de ikke lever "rett"? 4. Hvis Gud skapte verden og alt som er, hvordan kan det finnes fossiler som er flere millioner år gamle? 5. En stor del av den kristne tro handler om "nestekjærlighet" men hvorfor er det da feil å elske noen av det samme kjønn? Anonymkode: d2d10...2f7 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #2 Skrevet 1. november 2018 Har aldri hørt noe om at synd går i arv, så dette med at barn dør av kreft fordi synd går i arv, må være noe du har funnet på selv. Du har ikke fått med deg at homofile blir viet i kirken? At vi har homofile prester? Et vesentlig punkt i kristendommen, er tilgivelse og nestekjærlighet. Du skriver om kristne som om alle skulle være helt like, selv om du personlig har møtt noen som dømmer deg fordi du er homofil (om du er det), så betyr ikke det at alle kristne er sånn. Det er opp til Gud å dømme. Selv om du ikke tror på Gud, så må "noe" ha skapt universet, Jorden, alt liv. Hverken du eller andre vet hvordan alt oppsto. Vi kan stå og stirre mot stjernehimmelen og kjenne hvor uendelig små vi er, og hvor lite vi egentlig vet. Synes forresten du er nokså dømmende og forutinntatt selv. Unngå å gjøre samme feil selv som den du kritiserer. Anonymkode: 5c752...562 1
Mæn40 Skrevet 1. november 2018 #3 Skrevet 1. november 2018 Jesus døde for våre synder. Så hvis vi ikke synder, så døde han forgjeves 😏 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #4 Skrevet 1. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: 4. Hvis Gud skapte verden og alt som er, hvordan kan det finnes fossiler som er flere millioner år gamle? Er det en selvmotsigelse da? Gud kan ha skapt big bang Anonymkode: 290ed...2fc 2
Horten Market Skrevet 1. november 2018 #5 Skrevet 1. november 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: 1. Slik jeg forstår det så mener dere at "synd" går i arv. Det er derfor uskyldige barn dør av kreft o.l? Anonymkode: d2d10...2f7 Nei. Hvis familien din blir utvist fra landet, så følger du med. Hvis du ikke er født enda når utvisningen skjer, så må du likevel leve med konsekvensene av utvisningen. Som er at dette landet ikke er tilgjengelig for deg. Slik er også arvesynden: Adam og Eva ble utvist fra Paradis, dermed har ingen av etterslekten tilgang til Paradis. Sitat 2. De som er homofile de lever i fornektelse og synd, og det er noe de har valgt selv? (Dette her høres totalt absurd for meg, så håper dette er feil) Nei. Den som fornekter sin synd, lever i fornektelse av sin synd. Logisk, ikke sant? Hvorfor kan ikke homofile som ikke er kristne, akseptere at kristne ser på homofil praksis som syndig? Det er ikke logisk, det. Homofile som er kristne, må naturligvis akseptere læren om synd, slik tyven må akseptere at tyveri er synd. Så logisk, igjen, Bibelen. Sitat 3. Dere kristne forteller at Gud elsker alle, dere er ikke dømmende & Gud er hvert fall ikke dømmende? Men dere dømmer jo homofile? Fordi de ikke lever "rett"? Tvert imot. Jesus skal komme igjen for å dømme levende og døde. Alle blir dømt etter de gjerningene de har gjort. Unntatt kristne. Vi blir dømt etter gjerningene Jesus gjorde. Fordi vi har arvet hans fullkommenhet. Slik vi først arvet Adams ufullkommenhet. Du også kan få arve Jesu fullkommenhet. At Gud elsker alle har Han viste ved at Jesus døde for at alle skal kunne ha liv. Det er du selv som dømmer deg ved å ikke ta imot livet som gave. Kristne dømmer ikke andre mennesker som ikke er kristne. Det er opp til Gud å avgjøre deres dom. Men våre medkristne kan vi bedømme om lever etter det som er god kristen livsførsel. Sitat 4. Hvis Gud skapte verden og alt som er, hvordan kan det finnes fossiler som er flere millioner år gamle? Gud skapte naturlovene som gjør at alt tikker og går. Sitat 5. En stor del av den kristne tro handler om "nestekjærlighet" men hvorfor er det da feil å elske noen av det samme kjønn? Fordi nestekjærlighet ikke dreier seg om erotisk kjærlighet, men den type kjærlighet foreldre har til sine barn, eller den du har til dine nærmeste venner. Endret 1. november 2018 av Horten Market 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #6 Skrevet 1. november 2018 16 minutter siden, Horten Market skrev: Nei. Hvis familien din blir utvist fra landet, så følger du med. Hvis du ikke er født enda når utvisningen skjer, så må du likevel leve med konsekvensene av utvisningen. Som er at dette landet ikke er tilgjengelig for deg. Slik er også arvesynden: Adam og Eva ble utvist fra Paradis, dermed har ingen av etterslekten tilgang til Paradis. Nei. Den som fornekter sin synd, lever i fornektelse av sin synd. Logisk, ikke sant? Hvorfor kan ikke homofile som ikke er kristne, akseptere at kristne ser på homofil praksis som syndig? Det er ikke logisk, det. Homofile som er kristne, må naturligvis akseptere læren om synd, slik tyven må akseptere at tyveri er synd. Så logisk, igjen, Bibelen. Tvert imot. Jesus skal komme igjen for å dømme levende og døde. Alle blir dømt etter de gjerningene de har gjort. Unntatt kristne. Vi blir dømt etter gjerningene Jesus gjorde. Fordi vi har arvet hans fullkommenhet. Slik vi først arvet Adams ufullkommenhet. Du også kan få arve Jesu fullkommenhet. At Gud elsker alle har Han viste ved at Jesus døde for at alle skal kunne ha liv. Det er du selv som dømmer deg ved å ikke ta imot livet som gave. Kristne dømmer ikke andre mennesker som ikke er kristne. Det er opp til Gud å avgjøre deres dom. Men våre medkristne kan vi bedømme om lever etter det som er god kristen livsførsel. Gud skapte naturlovene som gjør at alt tikker og går. Fordi nestekjærlighet ikke dreier seg om erotisk kjærlighet, men den type kjærlighet foreldre har til sine barn, eller den du har til dine nærmeste venner. Det står ikke om noe arvesynd i Bibelen. Da Jesus ble korsfestet tok han på seg våre synder, så den kindekvenstenkingen din har ingenting med kristendom eller arvesynd å gjøre. Det er mange kristne som ikke ser på homofili som synd. Det er ikke snakk om noen fornektelse. Å elske sin neste gjelder all kjærlighet. Også den du kaller den erotiske. Maken til vrøvl du kommer med. Anonymkode: 9a2d0...e8c 1
Horten Market Skrevet 1. november 2018 #7 Skrevet 1. november 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det står ikke om noe arvesynd i Bibelen. Da Jesus ble korsfestet tok han på seg våre synder, så den kindekvenstenkingen din har ingenting med kristendom eller arvesynd å gjøre. Anonymkode: 9a2d0...e8c Du har vel lest at Jesus er den andre Adam? Hva legger du i det? Det står intet om treenigheten heller, men i kan utlede dette fra skriften. Slik kristne tenkere har utledet læren om arvesynden. Blant annet på bakgrunn av at Jesus omtales som den andre Adam. Sitat Det er mange kristne som ikke ser på homofili som synd. Det er ikke snakk om noen fornektelse. I så fall lærer de i strid med Bibelens ord. Sitat Å elske sin neste gjelder all kjærlighet. Også den du kaller den erotiske. Maken til vrøvl du kommer med. Så du mener vi skal ha erotisk kjærlighet til alle? Spesielt ... 1
Fjelltopp Skrevet 1. november 2018 #8 Skrevet 1. november 2018 Hvis du mener det du sier om interesse for kristendommen , så vil du få svar på noen av spørsmålene dine i denne videoen.
Aragorn ll Elessar Skrevet 1. november 2018 #9 Skrevet 1. november 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: 4. Hvis Gud skapte verden og alt som er, hvordan kan det finnes fossiler som er flere millioner år gamle? Anonymkode: d2d10...2f7 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det en selvmotsigelse da? Gud kan ha skapt big bang Anonymkode: 290ed...2fc Nei akkurat det er ingen selvmotsigelse.
Rullestolbruker Skrevet 1. november 2018 #10 Skrevet 1. november 2018 14 timer siden, Horten Market skrev: Nei. Hvis familien din blir utvist fra landet, så følger du med. Hvis du ikke er født enda når utvisningen skjer, så må du likevel leve med konsekvensene av utvisningen. Som er at dette landet ikke er tilgjengelig for deg. Slik er også arvesynden: Adam og Eva ble utvist fra Paradis, dermed har ingen av etterslekten tilgang til Paradis. Nei. Den som fornekter sin synd, lever i fornektelse av sin synd. Logisk, ikke sant? Hvorfor kan ikke homofile som ikke er kristne, akseptere at kristne ser på homofil praksis som syndig? Det er ikke logisk, det. Homofile som er kristne, må naturligvis akseptere læren om synd, slik tyven må akseptere at tyveri er synd. Så logisk, igjen, Bibelen. Tvert imot. Jesus skal komme igjen for å dømme levende og døde. Alle blir dømt etter de gjerningene de har gjort. Unntatt kristne. Vi blir dømt etter gjerningene Jesus gjorde. Fordi vi har arvet hans fullkommenhet. Slik vi først arvet Adams ufullkommenhet. Du også kan få arve Jesu fullkommenhet. At Gud elsker alle har Han viste ved at Jesus døde for at alle skal kunne ha liv. Det er du selv som dømmer deg ved å ikke ta imot livet som gave. Kristne dømmer ikke andre mennesker som ikke er kristne. Det er opp til Gud å avgjøre deres dom. Men våre medkristne kan vi bedømme om lever etter det som er god kristen livsførsel. Gud skapte naturlovene som gjør at alt tikker og går. Fordi nestekjærlighet ikke dreier seg om erotisk kjærlighet, men den type kjærlighet foreldre har til sine barn, eller den du har til dine nærmeste venner. Tøv. Det er mange kristne som dømmer på vegne av gud. Hører det hele tiden og har en i familen som er sterk kristen, som konstant sier alle homofile skal til helvete fordi det er imot bibelen. Det står i boken at det er gud som dømmer ingen andre. Men mennesker gjør det hele tiden. 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #11 Skrevet 1. november 2018 1. Slik jeg forstår det så mener dere at "synd" går i arv. Det er derfor uskyldige barn dør av kreft o.l? Nei, synd går ikke i arv. Djevelen og onde krefter er årsaken til kreft. 2. De som er homofile de lever i fornektelse og synd, og det er noe de har valgt selv? (Dette her høres totalt absurd for meg, så håper dette er feil) Å føle på tiltrekning til samme kjønn er ikke synd, men selve handlingen er syndig. Dette er syndige lyster fra djevelen. Man må motstå, selv om det kan være vanskelig. 3. Dere kristne forteller at Gud elsker alle, dere er ikke dømmende & Gud er hvert fall ikke dømmende? Men dere dømmer jo homofile? Fordi de ikke lever "rett"? Vi dømmer ikke, men ønsker at folk skal leve syndfritt. Jesus skal komme og dømme levende og døde, det er ikke opp til et lite menneske. 4. Hvis Gud skapte verden og alt som er, hvordan kan det finnes fossiler som er flere millioner år gamle? Djevelen la ut fossiler for at folk skal tvile på at Gud fins. 5. En stor del av den kristne tro handler om "nestekjærlighet" men hvorfor er det da feil å elske noen av det samme kjønn? Fordi det står i Bibelen at det er syndig å elske noen av eget kjønn. Anonymkode: 2509e...e0c
LuxLucet Skrevet 1. november 2018 #12 Skrevet 1. november 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig nysgjerrig på kristendommen og den fascinerer meg egentlig ganske mye. Jeg kom i en diskusjon med noen kristne her forleden og dette har fått meg til å undre enda mer på ting. Så mine følgende spørsmål er: 1. Slik jeg forstår det så mener dere at "synd" går i arv. Det er derfor uskyldige barn dør av kreft o.l? Uten at jeg skal komme med noen særlige gjentakelser, så vil jeg i tillegg komme med hva Bibelen selv sier slik at du ser ."Sønnen skal ikke bære farens skyld, og faren skal ikke bære sønnens skyld" (Esek. 18:20). Mange misoppfatter hva arvesynden er, men Horten Market har oppklart dette. At barn dør er ikke Guds vilje og heller ikke Hans verk. Det er Djevelen som forårsaker død og lidelser. 15 timer siden, AnonymBruker skrev: 2. De som er homofile de lever i fornektelse og synd, og det er noe de har valgt selv? (Dette her høres totalt absurd for meg, så håper dette er feil) Ifølge Bibelen har de homofile faktisk valgt det selv. Rom 1:21-29,32 beskriver dette, men det er såpass langt at jeg ikke siterer det her. Jeg tar derimot kun med den absolutte kortversjonen:"... De byttet ut Guds sannhet med løgnen og tilba og tjente skapningen i stedet for Skaperen.. På grunn av dette overga Gud dem til vanærende lidenskaper. .. kvinner byttet ut det naturlige samliv med det som er i strid med naturen. Det samme gjorde også mennene. De forlot det naturlige samliv med kvinnen, og de ble opptent i sin lyst etter hverandre,.. Og ettersom de ikke fant noen verdi i å holde seg til Gud i sin erkjennelse, overga Gud dem til et uverdig sinn.." Ingen er derfor født homofile, slik noen sier. Det er fordi de selv har valgt det. 15 timer siden, AnonymBruker skrev: 3. Dere kristne forteller at Gud elsker alle, dere er ikke dømmende & Gud er hvert fall ikke dømmende? Men dere dømmer jo homofile? Fordi de ikke lever "rett"? Ikke glem at å forkynne eller forklare for andre hva som er synd, ikke er det samme som å dømme. Mange føler seg dømt når man får påpekt feil livsførsel, men å dømme er å fastslå en endelig dom og avgjørelse. At Gud skal dømme verden er helt klart, og Han er den eneste rettmessige Dommeren også. Men Gud er derimot ikke dømmende, "for Gud gjør ikke forskjell på folk", "for Jeg har ikke behag i noens død" (Rom.2:11, Esek.18:32) 15 timer siden, AnonymBruker skrev: 4. Hvis Gud skapte verden og alt som er, hvordan kan det finnes fossiler som er flere millioner år gamle? Ifølge Bibelen er ikke jorden flere millioner år gammel, men tvert imot litt over 6000 år. Når Djevelen blir omtalt som denne verdens prins (Efs.2:2) og arenaen for kampen mot Gud foregår på denne jorden (Åp.12:9), så burde vi ikke bli forundret når da majoriteten av denne verden går imot Guds ord og gjør det den kan for å tilsynelatende motbevise Bibelens forklaringer og få kristne til å fremstå som dårer (deriblant ved å tilsynelatende "datere" fossiler som evig gamle). 15 timer siden, AnonymBruker skrev: 5. En stor del av den kristne tro handler om "nestekjærlighet" men hvorfor er det da feil å elske noen av det samme kjønn? Som Horten Market skrev, det handler om å ha inderlig omsorg og broderkjærlighet for hverandre. 15 timer siden, AnonymBruker skrev: 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 1. november 2018 #13 Skrevet 1. november 2018 (endret) Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 1. Slik jeg forstår det så mener dere at "synd" går i arv. Det er derfor uskyldige barn dør av kreft o.l? Nei, synd går ikke i arv. Djevelen og onde krefter er årsaken til kreft. 2. De som er homofile de lever i fornektelse og synd, og det er noe de har valgt selv? (Dette her høres totalt absurd for meg, så håper dette er feil) Å føle på tiltrekning til samme kjønn er ikke synd, men selve handlingen er syndig. Dette er syndige lyster fra djevelen. Man må motstå, selv om det kan være vanskelig. 3. Dere kristne forteller at Gud elsker alle, dere er ikke dømmende & Gud er hvert fall ikke dømmende? Men dere dømmer jo homofile? Fordi de ikke lever "rett"? Vi dømmer ikke, men ønsker at folk skal leve syndfritt. Jesus skal komme og dømme levende og døde, det er ikke opp til et lite menneske. 4. Hvis Gud skapte verden og alt som er, hvordan kan det finnes fossiler som er flere millioner år gamle? Djevelen la ut fossiler for at folk skal tvile på at Gud fins. 5. En stor del av den kristne tro handler om "nestekjærlighet" men hvorfor er det da feil å elske noen av det samme kjønn? Fordi det står i Bibelen at det er syndig å elske noen av eget kjønn. Anonymkode: 2509e...e0c Jeg forstår ikke hvorfor man kaller Djevlen ond. Jeg mener om du faktisk leser bibelen så er det ganske tydelig av Gud og Djevelen så er det Gud som er den onde. Om det faktisk finnes en Gud så håper jeg for gudsskyld at Gud ikker er som i bibelen for Guden i bielen er en ondskapsfull psykopat. Mer kommer jeg ikke til å si i denne tråden Endret 1. november 2018 av Eugene Onegin 1
Duftavsommerregn Skrevet 1. november 2018 #14 Skrevet 1. november 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: 1. Slik jeg forstår det så mener dere at "synd" går i arv. Det er derfor uskyldige barn dør av kreft o.l? 2. De som er homofile de lever i fornektelse og synd, og det er noe de har valgt selv? (Dette her høres totalt absurd for meg, så håper dette er feil) 3. Dere kristne forteller at Gud elsker alle, dere er ikke dømmende & Gud er hvert fall ikke dømmende? Men dere dømmer jo homofile? Fordi de ikke lever "rett"? 4. Hvis Gud skapte verden og alt som er, hvordan kan det finnes fossiler som er flere millioner år gamle? 5. En stor del av den kristne tro handler om "nestekjærlighet" men hvorfor er det da feil å elske noen av det samme kjønn? 1. Synd går ikke i arv, det er ofte slik at gode mennesker får onde barn, og onde mennesker får "gode" barn. Det er Bibelen fulle av eksempler av. Men så forholder det seg slik i denne verden at når voksne tar dårlige valg, så går det også ut over barna i lange perioder! Bare se på hva nazistene gjorde, det påvirket mange generasjoner med elendighet. 2.Nei du tar jo ikke feil her, men som sagt Bibelen er klar på dette punktet, det å være homofil er jo ikke synd, det er å leve ut denne livsstilen som er akkurat det, men ikke noe verre en en som lever i synd ved å forkaste Guds ord på området med ekteskap og forhold mellom kvinne og mann. 3..Nei de kristne dømmer ikke homofile! Homofili er synd sier Bibelen, men det er det masse annet som er også faktisk, det er syndere som trenger frelse! Omvende seg er noe alle syndere må gjøre, om det er homofile eller andre, dømme er noe Gud gjør når du dør! Men konsekvensene av det livet du lever vil alltid følge deg uansett. Gud elsker alle mennesker uansett, men kan ikke tvinge deg til å ha relasjoner til han! Det er et valg du må ta. 4.Gud skapte verden, men ikke nødvendigvis slik vi mennesker oppfatter det. For Gud er 1000 år som en dag og en dag som 1000 år. Når skapelsesberetningen forteller at Gud skapte alt på 7 dager, betyr ikke dette nødvendigvis at det er den tiden vi forbinder dette med tid. For Gud eksisterer ikke tid, det er bare evighet. 5. Her blander du sammen begreper, Bibelen opererer med tre begreper/ nivåer her. Egape! Som er en kjærlighet som bare Gud kan elske med, Filos! Som er kjærligheten mellom mennesker som familie og brødre, venner eller andre du er dypt glad i, og så til slutt eros! Som er den seksuelle følelsen. De er den siste du her blander inn, og tror at det en av de to første? Så er det mange nyanser her, og jeg forstår ikke alt, jeg har mer en nok med min egen synd uten at jeg kan dømme noen som helst. Men les Bibelen sammenhengende, og enten så tar du i mot ordet eller forkaster det. Det er faktisk ditt valg som menneske. Selv om du ikke forstår alt, ikke liker alt slik står saken i følge den kristne tro. Alt annet er å lure seg selv.
Duftavsommerregn Skrevet 1. november 2018 #15 Skrevet 1. november 2018 57 minutter siden, Eugene Onegin skrev: Jeg forstår ikke hvorfor man kaller Djevlen ond. Jeg mener om du faktisk leser bibelen så er det ganske tydelig av Gud og Djevelen så er det Gud som er den onde. Dette skriver bare en som ikke tror, og som fornekter Gud! Satan er Guds motstander! JHVH sin motstander, Gud er godhet, Satan er ondskapen ut fra Bibelen. Så må du gjerne tror noe annet. Men at du forsvarer Satan sier jo det aller meste. For de som vil ha et perspektiv på dette så er Satan all ondskap, de som forkaster Gud og frelsen vil måtte tilbringe evigheten i "dimensjonen" Satan vil bli bundet til i evigheten. Glem menneskelig forståelse av "helvete" eller fortapelsen som er det rette ordet egentlig. Det er den dimensjonen alle mennesker med sin sjel må leve i utifra det valget de tar. Om det er der Satan vil befinne seg i evigheten uten noe makt overhodet, men et sted der fraværet av Gud er helt totalt, så forestille deg all ondskap som er gjort i menneskehetens historie, den vil befinne seg der! Ikke et sted som høres hyggelig ut. Fraværet av Gud er der totalt. Det er ikke fordi Gud er ond overhodet, han kan bare ikke tillate at ondskapen slipper til i Guds rike! Derfor er det slik, og dette er valg som hver enkelt menneske tar! Som Gud aldri hverken kan eller vil påvirke på annen måte en at han kaller mennesker til seg. Du må ta i mot, eller forkaste! Ditt valg. Om du kaller Gud den onde endrer ikke en døyt på det. 2
Horten Market Skrevet 2. november 2018 #16 Skrevet 2. november 2018 (endret) 5 timer siden, Duftavsommerregn skrev: 3..Nei de kristne dømmer ikke homofile! Homofili er synd sier Bibelen, men det er det masse annet som er også faktisk, det er syndere som trenger frelse! Omvende seg er noe alle syndere må gjøre, om det er homofile eller andre, dømme er noe Gud gjør når du dør! Men konsekvensene av det livet du lever vil alltid følge deg uansett. Gud elsker alle mennesker uansett, men kan ikke tvinge deg til å ha relasjoner til han! Det er et valg du må ta. Og dette er viktig. Hvis du ikke erkjenner at du krenker Gud med dine handlinger, så er det heller ikke noe i ditt hode som forteller deg at du må gjøre opp for deg. Tenk at Gud har selv ordnet det offeret som vi mennesker må gi for å gjøre opp for våre feiltrinn, fordi ingenting av det vi selv kan ofre, er stort nok til å gjøre opp uretten vi har begått. Så uendelig stor er Guds kjærlighet til mennesker, at Skaperen ofret seg selv som mennesket Jesus Kristus for at vi skal kunne gjøre opp for oss med et fullkomment offer. Og tegnet på at Gud elsker deg, er at du tror. For ingen kan tro uten at troen er gitt av Gud. Og troen vekkes i mennesker av å høre Ordet forkynt. Endret 2. november 2018 av Horten Market 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #17 Skrevet 2. november 2018 6 timer siden, Eugene Onegin skrev: Jeg forstår ikke hvorfor man kaller Djevlen ond. Jeg mener om du faktisk leser bibelen så er det ganske tydelig av Gud og Djevelen så er det Gud som er den onde. Om det faktisk finnes en Gud så håper jeg for gudsskyld at Gud ikker er som i bibelen for Guden i bielen er en ondskapsfull psykopat. Mer kommer jeg ikke til å si i denne tråden Du kommer med bastante blasfemiske uttalelser i et debattforum, men vil ikke debattere det? Hehe, høres ut som en typisk feig liten ateist det. Anonymkode: 290ed...2fc
Aragorn ll Elessar Skrevet 2. november 2018 #18 Skrevet 2. november 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kommer med bastante blasfemiske uttalelser i et debattforum, men vil ikke debattere det? Hehe, høres ut som en typisk feig liten ateist det. Anonymkode: 290ed...2fc Jeg er apatist ikke atheist. 21 timer siden, Duftavsommerregn skrev: Dette skriver bare en som ikke tror, og som fornekter Gud! Satan er Guds motstander! JHVH sin motstander, Gud er godhet, Satan er ondskapen ut fra Bibelen. Så må du gjerne tror noe annet. Men at du forsvarer Satan sier jo det aller meste. Jeg er likegydlig til Guds eksistens. Jeg bryr meg ikke om Gud finnes eller ikke finnes.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #19 Skrevet 2. november 2018 På 1.11.2018 den 4.44, AnonymBruker skrev: Det står ikke om noe arvesynd i Bibelen. Da Jesus ble korsfestet tok han på seg våre synder, så den kindekvenstenkingen din har ingenting med kristendom eller arvesynd å gjøre. Det er mange kristne som ikke ser på homofili som synd. Det er ikke snakk om noen fornektelse. Å elske sin neste gjelder all kjærlighet. Også den du kaller den erotiske. Maken til vrøvl du kommer med. Anonymkode: 9a2d0...e8c Hvordan kan du påstå dette? Arvesynden er da sentral i kristendommen. Det sikter til syndefallet (les: Eva og Adam) https://no.wikipedia.org/wiki/Arvesynd Dette er ikke noe vi mennesker kan kontrollere, synden er arvelig, men jesus døde for våre synder. Mennesket er ikke uten synd, men det kan bli frelst pga. av at Jesus betalte straffen. Dette betyr ikke at det fritt fram å synde. Mennesker gjør synd ubevisst, uten å tenke at det er synd, men å synde på nåden - som det heter - er ikke i orden. Da gjør du noe som du vet er synd. Anonymkode: 61b21...1a6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #20 Skrevet 2. november 2018 På 1.11.2018 den 2.43, AnonymBruker skrev: 3. Dere kristne forteller at Gud elsker alle, dere er ikke dømmende & Gud er hvert fall ikke dømmende? Men dere dømmer jo homofile? Fordi de ikke lever "rett"? 4. Hvis Gud skapte verden og alt som er, hvordan kan det finnes fossiler som er flere millioner år gamle? 5. En stor del av den kristne tro handler om "nestekjærlighet" men hvorfor er det da feil å elske noen av det samme kjønn? Anonymkode: d2d10...2f7 3. Gud elsker alle, men Gud fordømmer synd. Altså elsker han mennesket, men hater synden (synden er ikke mennesket, men menneskets handlinger). 4. Har vi virkelig ikke kommet lengre enn dette? Jeg blir like satt ut hver gang jeg møtter ateister som tror at kristne ikke tror på vitenskap. Kristne, de fleste av oss, mener at Gud står bak vitenskapen. Ved å studere vitenskap studerer du Guds skaperverk. 5. Nestekjærlighet er å bry seg om medmenneskene sine, du har ingen rett til å drepe, trakassere og håne andre, men samtidig er det ikke rett å tillate synd. Synd fører jo i følge bibelen til fortapelse. Hvis du, som kristen, ikke advarer andre mot fortapelse, er det jo ikke nestekjærlighet. Anonymkode: 61b21...1a6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå