AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #1 Skrevet 1. november 2018 Faktisk så gjør jeg ikke det. Og så føler jeg meg for gammel til å studere nå. Veldig risikabelt er det også, for man må ta seg opp lån og jeg har prøvd dette før. Jeg kan ikke se for meg noen ting!!! Er forelsket i en fyr også men han vet heller ikke hva han vil med livet og han er 2 år eldre enn meg, altså, er han 29. Har nesten ingen interesser Og jeg får mildt sagt angst når jeg hører ordet eksamen og pensum!! og studielån 😛 Jeg kan jobbe på butikk, kafe, fly, osv...det er nok mye jeg kan. Men det er jo mange om disse jobbene også 😕 Anonymkode: 37a0f...a65
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #2 Skrevet 1. november 2018 Men du må jo ha gjort noe til nå? Anonymkode: 7cdd0...9f8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #3 Skrevet 1. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men du må jo ha gjort noe til nå? Anonymkode: 7cdd0...9f8 JA! men det er bare det at jeg blir eldre og eldre i jobben, mens kollegene blir yngre Det er ut og inn med folk og mange jobber ved siden av studier og noen kommer der fordi de ikke enda vet hva de vil med livet, men de er ganske unge. Var liksom greit når jeg var 24, men nå er jeg 27 😕 og jeg vet fremdeles ikke hvem jeg er Dessuten ble jeg arbeidsledig for litt siden. Ikke fordi jeg fikk sparken eller noe altså. Så nå ser jeg jo etter nye alternativer. Men det kan jo hende jeg bare får alt jeg minst har lyst til 😛 man kan ikke velge og vrake når man ikke har mer enn GENS 😛 Folk ansetter jo ofte på trynefaktor, det vil si at de ansetter slektninger og venner. Anonymkode: 37a0f...a65
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #4 Skrevet 1. november 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: JA! men det er bare det at jeg blir eldre og eldre i jobben, mens kollegene blir yngre Det er ut og inn med folk og mange jobber ved siden av studier og noen kommer der fordi de ikke enda vet hva de vil med livet, men de er ganske unge. Var liksom greit når jeg var 24, men nå er jeg 27 😕 og jeg vet fremdeles ikke hvem jeg er Dessuten ble jeg arbeidsledig for litt siden. Ikke fordi jeg fikk sparken eller noe altså. Så nå ser jeg jo etter nye alternativer. Men det kan jo hende jeg bare får alt jeg minst har lyst til 😛 man kan ikke velge og vrake når man ikke har mer enn GENS 😛 Folk ansetter jo ofte på trynefaktor, det vil si at de ansetter slektninger og venner. Anonymkode: 37a0f...a65 Reis En reise er utfordrende, noe helt annerledes, og gir perspektiv og erfaring. Anonymkode: 7cdd0...9f8 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #5 Skrevet 1. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Reis En reise er utfordrende, noe helt annerledes, og gir perspektiv og erfaring. Anonymkode: 7cdd0...9f8 har gjort det allerede. men dette er jo feil i manges øyne også. Det er ikke miljøvennelig, det er bortkasta penger... og forelsker jeg meg da...nei da er jeg landsforræder og naiv 😛 Anonymkode: 37a0f...a65
hocane Skrevet 1. november 2018 #6 Skrevet 1. november 2018 Du nærmer deg den såkalte "hitting the wall" alderen altså.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #7 Skrevet 1. november 2018 1 minutt siden, hocane skrev: Du nærmer deg den såkalte "hitting the wall" alderen altså. hvor mange aldere er det egentlig ???? først var det 50, så 40, så 25 ... plutselig 27? Anonymkode: 37a0f...a65 2
NancyDrew Skrevet 1. november 2018 #8 Skrevet 1. november 2018 2 minutter siden, hocane skrev: Du nærmer deg den såkalte "hitting the wall" alderen altså. Er det den yngre versjonen av «midtlivskrisa»? Da har jeg endelig et ord på meg selv. 1
NancyDrew Skrevet 1. november 2018 #9 Skrevet 1. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: hvor mange aldere er det egentlig ???? først var det 50, så 40, så 25 ... plutselig 27? Anonymkode: 37a0f...a65 Hæ?
hocane Skrevet 1. november 2018 #10 Skrevet 1. november 2018 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvor mange aldere er det egentlig ???? først var det 50, så 40, så 25 ... plutselig 27? Refererte til 30 års alderen. Mange kvinner som er barnløse innen da føler seg desperate og mennene som var tilgjengelige i 20 årsalderen er ikke lenger tilgjengelig for de foretrekker yngre og mer fertile kvinner. Kvinner har det egentlig veldig tøft, stort press på dem. De bør nærmest ha karriere og barn på plass innen de er fylt 30 år. Menn har de mye lettere sånn sett. Endret 1. november 2018 av hocane 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #11 Skrevet 1. november 2018 Akkurat nå, NancyDrew skrev: Er det den yngre versjonen av «midtlivskrisa»? Da har jeg endelig et ord på meg selv. Kvartlivskrisa ja. Men den er jo egentlig når man er 25. Jeg fikk den når jeg var 24, for da hadde jeg en jobb jeg ikke likte så godt og var redd jeg skulle låses til situasjonen. Anonymkode: 37a0f...a65
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #12 Skrevet 1. november 2018 Akkurat nå, hocane skrev: Refererte til 30 års alderen. Mange kvinner som er barnløse innen da føler seg desperate og mennene som var tilgjengelige i 20 årsalderen er ikke lenger tilgjengelig for de foretrekker yngre og mer fertile kvinner. Kjenner meg ikke igjen i dette. og jeg liker inen av mennene jeg har møtt til nå Anonymkode: 37a0f...a65 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #13 Skrevet 1. november 2018 1 minutt siden, hocane skrev: Refererte til 30 års alderen. Mange kvinner som er barnløse innen da føler seg desperate og mennene som var tilgjengelige i 20 årsalderen er ikke lenger tilgjengelig for de foretrekker yngre og mer fertile kvinner. dessuten vil jeg ikke ha barn, og jeg kan ikke heller. jeg setter bare ikke et barn til verden når jeg er så "dårlig" som jeg er. Jeg er langt fra å kunne eie noe også. Jeg kommer sikkert aldri inn på boligmarkedet. Men det du skriver er jo også noe som uroer meg litt. Liker en mann som er 2 år eldre enn meg, men han bor så langt unna at det nesten er bedre å se seg om etter en her. Men jeg irriterer meg over at alderen skal styre så mye..for jeg blir helt sikkert likevel dumpet om vi blir sammen, når den helvetes huden min begynner å uttynnes. men det er jo bare pga den helvetes kroppen som ikke klarer å holde seg perfekt. Anonymkode: 37a0f...a65
Gjest Promqueen Skrevet 1. november 2018 #14 Skrevet 1. november 2018 Du er ikke for gammel til å studere. Jeg gikk på voksenopplæring på videregående sommeren etter jeg fylte 25(2015) og jeg giik sammen med noen som var over 40. De skulle studere videre. Er aldri for sent 😊
hocane Skrevet 1. november 2018 #15 Skrevet 1. november 2018 Akkurat nå, Promqueen skrev: Du er ikke for gammel til å studere. Jeg gikk på voksenopplæring på videregående sommeren etter jeg fylte 25(2015) og jeg giik sammen med noen som var over 40. De skulle studere videre. Er aldri for sent 😊 Det er sant. Universitet/Høgskole er også utmerket steder å finne seg kjæreste.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #16 Skrevet 1. november 2018 1 minutt siden, Promqueen skrev: Du er ikke for gammel til å studere. Jeg gikk på voksenopplæring på videregående sommeren etter jeg fylte 25(2015) og jeg giik sammen med noen som var over 40. De skulle studere videre. Er aldri for sent 😊 nei vel men vdg er jeg ferdig med. men jeg kunne tenkt meg å forbedre men det går jo bare til helvete uansett. og jeg vet jo ikke hva jeg er engasjert nok i til å studere, og så er det jo lurt å ta noe som gir deg jobb etterpå da! Anonymkode: 37a0f...a65
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #17 Skrevet 1. november 2018 TS her, hvoradn få interesse? En lønnsom interesse? Anonymkode: 37a0f...a65
Roci Skrevet 1. november 2018 #18 Skrevet 1. november 2018 Må si meg enig med @Promqueen - man er aldri for gammel til å studere Er i gang med studier selv nå ved siden av jobben, og må si at det er mye morsommere å studere som voksen. Har også en tøff dame i familien som tok sin 2. doktorgrad som 80-åring fordi hun måtte ha noe å holde på med etter at hun ble pensjonist! Du sier at du ikke kan se for deg noen ting - hva om du forsøker å se for deg hva du hadde hatt lyst til å jobbe med hvis det ikke fantes noen begrensninger i forhold til økonomi og skolegang? Noe er det vel du liker å holde på med?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #19 Skrevet 1. november 2018 34 minutter siden, Roci skrev: Må si meg enig med @Promqueen - man er aldri for gammel til å studere Er i gang med studier selv nå ved siden av jobben, og må si at det er mye morsommere å studere som voksen. Har også en tøff dame i familien som tok sin 2. doktorgrad som 80-åring fordi hun måtte ha noe å holde på med etter at hun ble pensjonist! Du sier at du ikke kan se for deg noen ting - hva om du forsøker å se for deg hva du hadde hatt lyst til å jobbe med hvis det ikke fantes noen begrensninger i forhold til økonomi og skolegang? Noe er det vel du liker å holde på med? synes dere nevner studier i ett sett det er fullt lov å studere altså, men jeg klarer ikke å se for meg at jeg gjør det. men det er "ta utdannelse " som er det enenste som er huet på folk det er dette svaret de lander på til slutt. Anonymkode: 37a0f...a65 2
Roci Skrevet 1. november 2018 #20 Skrevet 1. november 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: synes dere nevner studier i ett sett det er fullt lov å studere altså, men jeg klarer ikke å se for meg at jeg gjør det. men det er "ta utdannelse " som er det enenste som er huet på folk det er dette svaret de lander på til slutt. Anonymkode: 37a0f...a65 Det var ment som et svar på det du sa om at du følte deg for gammel til å studere Hva med resten av det jeg skrev? Hva kunne du tenkt deg å gjøre/leve av dersom det ikke var noen som helst begrensninger å ta hensyn til? Er det ingen ting du skulle ønske du kunne eller noe du har lyst til å lære deg? Endret 1. november 2018 av Roci
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå