AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #1 Skrevet 31. oktober 2018 Har ei på vennelisten som gjør dette ca. annenhver dag, og generelt når sjansen måtte by seg. Dårlig selvtillitt sier dere? Tror ikke det Hun har barnslige trekk i ansiktet, men dette har aldri stoppet henne..... Hun tror hun er langt bedre enn andre, selv om sannheten er en annen. Jeg er hyggelig og imøtekommende mot henne, mens hun regelrett flekker tenner til meg i retur. Hun skjærer ofte hersketeknikk grimaser til meg også, men nok om det. Jeg stusser veeldig over dette behovet for å legge ut alle disse ansikts bildene, nesten hver dag. Jeg har jo ikke dette behovet... Anonymkode: 5c0e4...0c1 1
eddysinjente Skrevet 1. november 2018 #2 Skrevet 1. november 2018 Hei AnonymBruker. ut ifra hva du beskriver høres dette ut som ei som har slitt med dårlig selvbilde, men som ønsker bekreftelse på at hun ser bra ut. Dette er dessverre et kjent fenomen blandt ungdom i 16-24års-alderen. Jeg ville foreslått å prøve å ikke la denne personen gå så mye inn på deg. Jeg støtter din mening med at dette er unødvendig, og at jeg heller ikke ville lagt ut hyppige ansiktsbilder. mvh Sofie, 26, psykolog
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #3 Skrevet 1. november 2018 NEI: hun trenger selvsagt ikke være psykisk syk fordi hun skifter profilbilde hver dag. Det er da ikke verre det enn alle disse idiotforeldrene som legger ut bilder av ungene sine hver eneste dag, og hver eneste dag er det deres unge har funnet på bare SUPERSPESIELT. Eller de som poster sånn livsvisdoms fraser ala kjøleskapsmagnet. Sånne ting er irriterende, men hey: man kan støvsuge profilen for oppdateringer fra irriterende folk med innstillinger. Anonymkode: 40f22...4d5 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #4 Skrevet 1. november 2018 4 minutter siden, eddysinjente skrev: Hei AnonymBruker. ut ifra hva du beskriver høres dette ut som ei som har slitt med dårlig selvbilde, men som ønsker bekreftelse på at hun ser bra ut. Dette er dessverre et kjent fenomen blandt ungdom i 16-24års-alderen. Jeg ville foreslått å prøve å ikke la denne personen gå så mye inn på deg. Jeg støtter din mening med at dette er unødvendig, og at jeg heller ikke ville lagt ut hyppige ansiktsbilder. mvh Sofie, 26, psykolog Takk for at du svarte! Jeg er til opplysning litt eldre enn henne, men vi er begge mødre og vanker i samme miljø. De få gangene jeg forsøker å snakke til henne, gir hun meg en følelse av at hun ikke liker meg. Hun latterliggjør ting jeg sier, ved å gjøre det hun gjør med sine sarkastiske ansiktsuttrykk.. Jeg føler det hele blir håpløst når hun blir slik, men ikke nødvendigvis noe jeg føler jeg er nødt til å forholde meg til. Jeg bare spekulerer på om dette bunner ut i litt mobbing av meg, da 3 andre venner av henne også er slik mot meg. Jeg er en positiv og varm person, og tenker at det kanskje kan provosere noen eller bli sett på som et svakhetstegn? Hva tror du dette kan være? Anonymkode: 5c0e4...0c1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #5 Skrevet 1. november 2018 folk som legger ut ansiktsselfie hver dag er bare kjempe teite! Det er så lett å gjennomskue at de trenger bekreftelse på at de er pene nok. Får de ikke likes eller kommentarer så sletter de bildet. Får de vil jo ikke at andre skal se at de ikke fikk kommentarer og likes! Og så ser man så tydelig på bildet at de brukte mange minutter på å ta det da og de går igjennom de mange ganger før de finner de beste.. Enda verre er det med de som filtrerer! Anonymkode: 6b766...572 2
eddysinjente Skrevet 1. november 2018 #6 Skrevet 1. november 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for at du svarte! Jeg er til opplysning litt eldre enn henne, men vi er begge mødre og vanker i samme miljø. De få gangene jeg forsøker å snakke til henne, gir hun meg en følelse av at hun ikke liker meg. Hun latterliggjør ting jeg sier, ved å gjøre det hun gjør med sine sarkastiske ansiktsuttrykk.. Jeg føler det hele blir håpløst når hun blir slik, men ikke nødvendigvis noe jeg føler jeg er nødt til å forholde meg til. Jeg bare spekulerer på om dette bunner ut i litt mobbing av meg, da 3 andre venner av henne også er slik mot meg. Jeg er en positiv og varm person, og tenker at det kanskje kan provosere noen eller bli sett på som et svakhetstegn? Hva tror du dette kan være? Anonymkode: 5c0e4...0c1 Hei igjen. Dette høres ikke helt greit ut, da det kan virke som disse jentene/vennegjengen har et behov for å virke nedlatende mot andre for å styrke sitt eget selvbilde. Ikke alle klarer å forstå at en slik oppførsel ikke gjør sin egen selvfølelse bedre, og det er synd. Min anbefaling til deg er å bare ta det med et smil, og heller tenk på dem som at det er de som trenger hjelp, og at de ikke er noe bedre enn deg. Du høres ut som en klok og hyggelig dame som ikke ønsker noen vondt, fortsett med det! Og heller stå på ditt og vis styrke gjennom å ikke ta innover deg deres oppførsel. De fortjener rett og slett ikke din oppmerksomhet. Lykke til! Mvh Sofie, 26, psykolog 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #7 Skrevet 1. november 2018 Narsissist eller ekstremt dårlig selvbilde.. Anonymkode: 93353...3f9 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #8 Skrevet 1. november 2018 Sannsynligvis svært dårlig selvbilde og et stort behov for bekreftelse. Mulig hun er en type person som definerer sin verdi ut ifra andres kommentarer og bekreftelse. Hun har nok også et behov for å heve seg over andre, slik at hun føler seg bedre, samt at hun på den måten også skjuler, eller prøver å skjule sitt dårlige selvbilde. Mulig at hun "valgte" deg fordi hun ikke så for seg de største konsekvensene av å være slik mot deg, hvis du f.eks er veldig godhjertet. Det kan også være at hun er misunnelig på deg, eller ser på deg som en trussel. Anonymkode: bbbf5...3da 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #9 Skrevet 1. november 2018 Jeg skjønner at man kan henge seg opp i en person og at ens tålmodighet virkelig kan bli prøvd ut. Jeg tror vi alle har vært i den situasjonen. Samtidig tenker jeg at man kanskje bør ta avstand sånn at man ikke blir dratt ned i dragsuget sammen med personen. Man kan selv få frem litt uheldige personlighetstrekk når man ergrer seg så mye over noen andre. Ikke særlig kult med å spekulere i om en person har psykiske lidelser eller tydelige forsøk på å hevde seg over vedkommende ut ifra så lite. Jeg ville nok ha sluttet å følge denne personen, evt. slettet henne fra vennelisten. Kritikken av henne er sikkert helt berettighet. Anonymkode: 8b74a...cc8
Rullestolbruker Skrevet 1. november 2018 #10 Skrevet 1. november 2018 Det er utrolig mange som gjør det samme, både jenter/kvinner og gutter/menn over hele verden. Skifter bilde hver dag. Har de alle psyikiske lidelser, eller er det en trend som mange andre ting?
Pipaluk Skrevet 1. november 2018 #11 Skrevet 1. november 2018 Det kan være en avhengighet, et sug etter likes og pers klarer ikke å stoppe. Jeg har en kusine som legger ut voldsomt mye. Hun er i midten av tredveårene. Det er alltid en selfie inkludert i bildene. Til og med i venninnens bryllup så måtte hun legge ut en selfie- sammen med bruden. Om det ikke er face så linker hun fra Insta. Blitt så lei at jeg ikke lenger følger.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #12 Skrevet 1. november 2018 Narsissistiske trekk i en eller annen grad. Anonymkode: d2c44...78b 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #13 Skrevet 2. november 2018 Leste nettopp at forskning har vist at personer som omtrent bare har selfiebilder av seg selv på facebook har større sjanse for å ha narsissistiske personligheter. Det gir jo mening. Hvorfor har noen så stort behov for å kun ha bilder av seg selv, det er fordi de enten har et enormt bekreftelsesbehov eller at de synes de selv er guds gave til verden 😂 Ta avstand fra denne dama. Hun er enten usikker eller hun har behov for å trykke andre ned. Du sier du ikke tar det til deg, men jeg har vært i samme situasjon og uansett hvor hyggelig jeg var kjente jeg etterhvert at jeg ble litt brutt ned av personen. Alternativt kan du komme med en spydig motkommentar som setter henne på plass. F.eks når hun latterliggjør deg, si at jeg har i det minste selvtillit nok til å ikke trenge å legge ut selfies som en fjortis. Sånne folk buser på så lenge de ikke får motstand, når de ser du står opp for deg selv er det ikke så gøy å latterliggjøre deg lenger. Anonymkode: a1cec...4b4
Pipaluk Skrevet 3. november 2018 #14 Skrevet 3. november 2018 Jeg synes det blir helt feil å automatisk tilegne mennesker som legger ut mange selfier av seg selv som om narsessiske personligheter. Med tanke på hun jeg kjenner som legge ut voldsomt mye, så tenker jeg ikke at hun opplever seg som Guds gave til verden, men heller et behov for å bli sett av omverdenen. Folk bruker ulike strategier for å bli sett, noen er mer desperate enn andre og det kommer til uttrykk i formen de velger. Har man først valgt en form så tror jeg det kan bli vanskelig å finne en annen metode. En har kanskje ikke lært seg å uttrykke med ord det man føler. Alt blir bare bilder. En annen jeg har på FB bare legger ut bibelvers. Alt er et rop om hjelp.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #15 Skrevet 3. november 2018 Har en veninne på fb på 50+. For all del en vakker dame. Litt spesiell stil, og ungdommelig. Jeg vil faktisk si barnslig. Legger ut Selies hver dag med kanskje iblant et par dager i mellom. Var for et år siden i forhold med en mann, og masse kjærlighetserklæringer fra henne under statusene hans. Et par måneder etter at det forholdet tok slutt fant hun en ny. Offentliggjorde det, og la ut masse bilder der de kysset, at hun satt på fanget hans og bare banale statuser om hyllest til kjærligheten. Ugh Kaller seg selv jente, og mye kluss og banale ting som : denne jenta er lykkelig i dag. Hvor ber alle hylle kjærligheten. Gang på gang. Folk skriver hjerter og "godord" til henne, og hun takker med "takk vakringer", hjerter og ja. Hun kommenterer aldri på andres statuser. Så ja, her tror jeg vi snakker en smule umoden narssisist. Vi er venner på grunn av felles aktiviteter, men ville jo ikke slettet henne uansett, for hun er ikke ufin på noen måte. Men blir satt ut av de statusene og nussebilder med kjæresten og utallige selvfies. Noen har kommentert litt jordnært, men de svarer hun ikke. Anonymkode: 9015b...3ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå