eddysinjente Skrevet 31. oktober 2018 #1 Skrevet 31. oktober 2018 Hei! Jeg var nettopp på tur til å legge meg, men begynte å fundere på en ting. Fikk nettopp høre at det var noe med feng shui som sa at man aldri måtte ligge med hodet vendt mot nord, men når jeg sjekka var hodet mitt akkurat 180 grader nord. Noen som vet om denne påstanden er sann eller ikke? Bør jeg bytte vei i senga?
TrekStar Skrevet 1. november 2018 #3 Skrevet 1. november 2018 Alle objekter har mye atomer i seg. I hvert atom er det energi. Jeg vil tro at energien i objekter, kan påvirke oss til en viss grad, og at objekter utstråler energi som har mulighet for å endre vårt humør og vår følelse av selvverd. Ved å flytte på objekter, så omplasserer man denne energien og vi kan stille inn energien til hvordan den skal påvirke oss. Det blir som å stille inn en equalizer eller en utjevner, for å skape ulik grad av ulik utstrålende energi fra objektene. Når vi stiller inn energien til det optimale for en individuell persons foretrukne nivå, så kan personen få en harmoni med omgivelsene og igjen føle seg bedre og mer i tune med både omgivelsene og seg selv. Når en har det bra med seg selv og er tilfreds, så fungerer en bedre i hverdagen og tenker annerledes. Dette kan åpne dører til suksess og mer velstand. En som bor i et miljø hvor energien er dårlig, vil også føle på denne uroen, og det kan påvirke personen i en retning som er negativ, siden miljøet er out-of-tune med personen og i uharmoni. Jeg tror man burde kunne føle om ting er plassert hvor dem ikke passer inn, eller passer inn. Nesten som en interiør-designer, som "ser" hvor ting passer med resten av inventaret og hvilke farger som passer inn. Bare mine tanker om det. 1
T-Rex Skrevet 1. november 2018 #4 Skrevet 1. november 2018 Min tolkning av Feng Shui: det er en blanding av alminnelig sunn fornuft og psykiatri. At det er lurt å ha avstand mellom avtredet (dassen) og stedet du lager mat, er sunn fornuft. Når det snakkes om at et hushjørne sender ut skarpe piler, tror jeg vi snakker psykiatri. 2
Gjest førstedamen Skrevet 1. november 2018 #5 Skrevet 1. november 2018 Les om feng shui så finner du fort ut hvordan du bør ha sengen. Jeg har min mot nord med vilje. Det gjør at jeg sover tyngre og sovner raskere, da jeg har litt insomnia til tider, er ganske rastløs, og derfor kan jeg ikke ha sengen mot sør.. Sex livet på soverommet var dog heftigere når sengen stod mot sør, men men...
Hoppetaujenta Skrevet 1. november 2018 #6 Skrevet 1. november 2018 Det er mye en kan tro på der ute, men det er opp til oss om vi vil binde oss til tusen fastlåste regler som andre har laget, eller om vi fint kan klare å plassere tingene våre slik vi vil, der vi vil, uten innblandinger fra innredningsguruer på saumfaring av boligen vår. Skal en følge feng shui-filosofien, så ender en opp med å måtte kaste halvparten av alt en eier og kjøpe nytt med den rette formen, fargene, riktig kvalitet etc. og det blir dyrt. Jeg anbefaler å tenke selv. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå