Gå til innhold

Er det lov? (Ang. brudekjoler)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig lov å kopiere designerkjoler og selge de på QXL?

Tenker på disse danske som syr kjole til den som vinner auksjonen. Hvordan kan de forresten selge så billig som 1900 kr for en kjole som koster 15000 i butikken?

Det hadde jo selvfølgelig vært flott å få kjolen så billig, men jeg er så paranoid på sånne ting.. er så redd for å bli lurt..

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men brudekjoler er da billigere i danmark i det hele tatt! Har funnet kjoler som koster over 10000 her til under 2000 i danmark - så det trenger vel ikke være kopi?

Hvis de skriver at det er kopi ville jeg derimot vært vceldig skeptisk!

Skrevet
Men brudekjoler er da billigere i danmark i det hele tatt! Har funnet kjoler som koster over 10000 her til under 2000 i danmark - så det trenger vel ikke være kopi?

Hvis de skriver at det er kopi ville jeg derimot vært vceldig skeptisk!

Det sto ikke at det var kopi da.. men kan de sy alle disse designerkjolene (maggie sottero, sincerity...osv) uten at det blir å kopiere da? regner jo med at syersken ikke jobber for alle disse designerne.. eller er jeg helt på jordet?

Skrevet

Det kan godt være originaler ja, direkte fra fabrikken i kina eller hvor de kommer fra. :)

Jeg kan få en nydelig Sincerity Kjole ifra fabrikken i kina som koster 10000 her i norge til bare 1500 derfra. (De er syerskene til Sincerity)

Gjest Anonymous
Skrevet

:o Dette har de ikke lov til! Bare hvis mønstrene er solgt til alle mans bruk fra firmaene som designer kjolene , men da må de skrive det.

Skrevet

Replika er faktisk ikke forbudt å selge. Bransjen liker det såklart ikke, men shit happens i alle bransjer.

Jeg vet dette fordi jeg for et år siden ble spurt om å være konsulent for firmaet jeg har kjøpt kjole fra ,å lurte på akkurat det med replika. De opplyste meg at det ikke var illegalt å selge dem, heller ikke i Norge...Men etisk sett så....

(Uansett så tjener designere så rått på kjolene sine at jeg tror nok ikke de går dukken av en replika i ny og ne, så jeg trur helt ærlig de ikke bryr seg så voldsomt.)

Jeg har kjøpt replika kjole fra USA, den er klin lik MS sin Felicity, men de selger med annet navn. Kjolen er helt fantastisk, kvaliteten er topp og jeg betalte 7-10.000 mindre enn en original kjole her i norge.

(Noen ganger lurer jeg nesten på om det i det hele tatt er replika for man kan ikke se en perle annerledes!Som regel ser man noen små forskjeller)

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar jenter!

Skulle ønske jeg var tøff nok til å by da...

Vendelin Hvor kjøpte du den kjolen fra?

Skrevet
Takk for svar jenter!

Skulle ønske jeg var tøff nok til å by da...

Vendelin Hvor kjøpte du den kjolen fra?

herfra http://discountbridal.info/home.htm

Kjempekoselige folk, kan anbefales på det varmeste!

Send meg en PM så kan jeg fortelle deg mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...