AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #1 Skrevet 31. oktober 2018 Bråvoknet i natt i 3 tiden med den verste smerten jeg har kjent. Foten sprengte og var varm. Jeg prøvde å gå ut av sengen men klarte ikke tråkke på foten, den kollapset. Avlyste jobb, ringte legevakten og fikk time med en gang. Mannen måtte kjøre meg. Kom raskt inn til en turnuslege som omtrent lo av meg der jeg kom hinkende. Jeg tok av meg begge skoene, og hun sier "du trenger ikke gjøre det". Jeg sa: "vel, tenkte du ville se etter hevelse". Hun spørte hvor det var vondt og jeg forklarte at det var stivt, sårt og sprengende i ankel og nedover. Hun sier da: "jaja, aha" og himler med øynene. Jeg setter meg på undersøkelsesbenken og hun trykker med sin største kraft rett der hvor jeg har vondt, og jeg starter å gråte. Fyfaen det var så vondt. Hun ser tvilende på meg uten å ha sammenlignet med andre foten og sier bastant at jeg har feil gangemåte. "Du har nok bare en liiiiten betennelse". Javel, tenker jeg, det er vertfall ikke blodpropp da. Mannen ser bekymringsfullt bort på meg når tårene triller ned kinnene. "Kle på deg sokken igjen, skal skrive resept" sier legen. Jeg spør henne om hvor jeg kan låne kykker siden jeg ikke hadde sjangs å belaste foten. "Ehh... det vet jeg ikke. Du får søke opp" sier hun. Mannen drar på apoteket for å hente medisinene mine, og kommer tilbake med naproxen..... jeg er student på fulltid, jobber ved siden av og får naproxsen? Mine erfaringer med dette stoffet er at det ikke er stort bedre enn ibux. Så nå ligger jeg her, med smerter og føler meg ikke tatt seriøst av legen. Jeg er fortvilet over hvor lite legen viste av interesse og vurderer om jeg bør bestilke time med en annen lege. Jeg var jo redd for foreksempel blidpropp, men legen skjekket ikke dette. (Har ikke skadet meg på noen måte). Anonymkode: a22e5...3bf 5 1
Nuttery Skrevet 31. oktober 2018 #2 Skrevet 31. oktober 2018 Er ikke Naproxen reseptfritt nå? Jeg syntes dette høres skummelt ut - det er ikke vanlig å få en slik reaksjon uten at det har skjedd noe i forkant. 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #3 Skrevet 31. oktober 2018 Jeg ville ringt fastlegen i morgen tidlig og fått hastetime. Hvis du blir verre før den tid, kontakt legevakta på nytt. Anonymkode: 7fc70...c93 28
Veslemej Skrevet 31. oktober 2018 #4 Skrevet 31. oktober 2018 3 minutter siden, Nuttery skrev: Er ikke Naproxen reseptfritt nå? Jeg syntes dette høres skummelt ut - det er ikke vanlig å få en slik reaksjon uten at det har skjedd noe i forkant. Jo jeg mener det er reseptfritt, så jeg sparte vel bare noen kroner på resepten. Synes det er trist at man ikke blir tatt seiøst når man først oppsøker legevakt. Jeg har stor smerteterskel og synes dette er forferdelig vondt. Har aldri hatt blodpropp og vet ikke om det er normalt å få det i ankelområdet. Likevel skremmer det meg at jeg i går gikk helt fint på foten, men vokner med store fysiske problemer i dag. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #5 Skrevet 31. oktober 2018 For en lite hyggelig lege. Jeg ville bestilt time hos fastlege hvis jeg var deg. En betennelse kommer gjerne snikende, særlig ved feil ganglag som hun mente du hadde, da hadde smertene kommet over tid. Du bråvåknet med store smerter uten å ha belastet benet i forkant, noe du bør sjekke opp nærmere. Anonymkode: 6c6c9...5c0 12
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #6 Skrevet 31. oktober 2018 Man får jo ikke nødvendigvis noe reseptbelagt for betennelse uansett (tror jeg). Var ikke Vimovo du fikk da? Ville fått en hastetime til fastlegen din i morgen. Anonymkode: 853f6...8f3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #7 Skrevet 31. oktober 2018 Ved blodpropp kjenner man det vanligvis i leggen. Tok de ingen blodprøver eller andre undersøkelser for å utelukke det? Anonymkode: 853f6...8f3 1
Veslemej Skrevet 31. oktober 2018 #8 Skrevet 31. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For en lite hyggelig lege. Jeg ville bestilt time hos fastlege hvis jeg var deg. En betennelse kommer gjerne snikende, særlig ved feil ganglag som hun mente du hadde, da hadde smertene kommet over tid. Du bråvåknet med store smerter uten å ha belastet benet i forkant, noe du bør sjekke opp nærmere. Anonymkode: 6c6c9...5c0 Ja, tror jeg bør gjøre dette. Nesten litt redd for å legge meg i natt, men har mannen til stede. Håper da inderlig at den dumme legen har rett og at det er en liten betennelse. Får se litt ann hvordan det går 😊
Veslemej Skrevet 31. oktober 2018 #9 Skrevet 31. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man får jo ikke nødvendigvis noe reseptbelagt for betennelse uansett (tror jeg). Var ikke Vimovo du fikk da? Ville fått en hastetime til fastlegen din i morgen. Anonymkode: 853f6...8f3 Nei det vet jeg ikke noe om. Var naproxen jeg fikk.
Veslemej Skrevet 31. oktober 2018 #10 Skrevet 31. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ved blodpropp kjenner man det vanligvis i leggen. Tok de ingen blodprøver eller andre undersøkelser for å utelukke det? Anonymkode: 853f6...8f3 Nei det ble verken tatt blodprøver eller en sammenligning med den andre foten. Selv ser jeg at den er hoven. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #11 Skrevet 31. oktober 2018 1 minutt siden, Veslemej skrev: Ja, tror jeg bør gjøre dette. Nesten litt redd for å legge meg i natt, men har mannen til stede. Håper da inderlig at den dumme legen har rett og at det er en liten betennelse. Får se litt ann hvordan det går 😊 Du kan ringe legevakta nå, og forklare situasjonen, slik at legevakta får ta en ny vurdering og avgjøre om du bør komme i natt. Anonymkode: 7fc70...c93 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #12 Skrevet 31. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ved blodpropp kjenner man det vanligvis i leggen. Tok de ingen blodprøver eller andre undersøkelser for å utelukke det? Anonymkode: 853f6...8f3 Det kan også starte i en hånd. Og sikkert også langt ned på en fot. jeg ville ringt legevakta og spurt. De kan ta blodprøver for å finne ut om det er blodpropp. Det er selvfølgelig også andre måter å finne ut om det er blodpropp på, eller finne ut hva annet det evt kan være. Anonymkode: 7fc70...c93 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #13 Skrevet 31. oktober 2018 Har hørt om et skrekkeksempel, med en person som kom på legevakta med store smerter i en hånd. De la på gips (!) for å få pasienten til å holde kjeft. Det viste seg i ettertid at det var blodpropp. Anonymkode: 7fc70...c93 9
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #14 Skrevet 31. oktober 2018 Kontakt legevakt igjen og forklar opplevelsen du hadde når du var innom tidligere og at du er beskymret siden du ikke føler du ble tatt på alvor av legen. Naproxen er respetfritt opptil en viss dose og reseptbelagt over det. Du har nok fått sterkere enn reseptfri vil jeg tro. God bedring! Anonymkode: afcdb...6ef 6
Mallard Skrevet 31. oktober 2018 #15 Skrevet 31. oktober 2018 Du har ingenting å tape på å ringe legevakta nå for å be om råd. De kan fortelle deg hva du skal være obs på de neste timene, og hva som er en naturlig/unaturlig utvikling. Vær «til bry», heller enn å risikere å bli mye verre. 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #16 Skrevet 31. oktober 2018 Kontakt legevakten igjen. Leste om en mann som hadde sterke smerter i lysken, og han døde fordi turnuslegen ikke fikk undersøkt han ordentlig. Ikke meningen å skremme deg altså, men bedre å være helt sikker! Anonymkode: 245e1...b74 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #17 Skrevet 31. oktober 2018 Urinsyregikt Anonymkode: 50ff6...4e6 6
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #18 Skrevet 1. november 2018 Jeg skjønner ikke hvorfor folk gå til legevakten når fastlegen har åpnet, fastlegen som kjenner deg og sykdomshistorien sin, og vet om du er en som hyler for alt eller aldri klager. Jeg hadde ringt fastlege for en øh time og ny vurdering. For øvrig betyr ikke smerter at du har krav på sterke smertestillende, det er opp til legen å vurdere hva som er mest hensiktsmessig. Anonymkode: 394b7...73d 6
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #19 Skrevet 1. november 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor folk gå til legevakten når fastlegen har åpnet, fastlegen som kjenner deg og sykdomshistorien sin, og vet om du er en som hyler for alt eller aldri klager. Jeg hadde ringt fastlege for en øh time og ny vurdering. For øvrig betyr ikke smerter at du har krav på sterke smertestillende, det er opp til legen å vurdere hva som er mest hensiktsmessig. Anonymkode: 394b7...73d Du mener fastlegen var åpen i natt? Anonymkode: 5a65e...417 10
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #20 Skrevet 1. november 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mener fastlegen var åpen i natt? Anonymkode: 5a65e...417 Innlegget var skrevet i går kveld, ergo var dette i går natt. Da har fastlegen hatt åpent på dagen ja. Anonymkode: 394b7...73d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå