Gå til innhold

Marsvina mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hopp.

Jaja begyner med å introdusere mine marsvin. Har 27(ja du leste riktig) marsvin hvor de fleste er avls dyr. Hadde for 3,5 uke siden et kull som ble 2 gutter. 2 gutter som snart må flytte fra mor da dem blir kjønnsmodene. Det ble født en unge på mandag men desveerre var hun dødfødt. Moren Lizzy har det dog bra og det er det viktigste.

Kan jo også fortelle litt om mine raser.

Abessinier er en av den fineste og mest morsomme rasen jeg vet om. Det er dem som populært kalles rosett marsvin eller virvel marsvin. :)

viser frem den aller fineste i abessinier gjengen min. Nemlig Irma. Som er god som gull.

http://www.marits-marsvin.net/webbilder/Irma.JPG

Lilac er den absolutt nyyyyydeligste fargen jeg har sett på et marsvin. Og er heldig å ha 6 stk i den fargen fordelt på 3 forskjellige glatthårs varianter. 3 selfer, 2 crested og en non self. Non selfen er champion.

Dette bildet beskriver fargen best.

http://www.marits-marsvin.net/webbilder/lilac1.JPG

også har jeg 6 cream dyr. Avler ikke cream så mye pga jeg prioriterer lilac. Men jeg elsker fargen fordet. :)

Her er min staselige Pandora som også er champion.

http://www.marits-marsvin.net/webbilder/ti...20k/pandora.JPG

Ja. Det er i alle fall litt om mine dyr og min største lidenskap. Marsvin er flotte dyr.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Så nyyydelige! Skal prøve å finne et bilde av mine, så du kan se på dem. Siden du har så mange, så har du sikkert peiling ja. Blir helt glad jeg, av å finne marsvinfans på KG! :blomst_opp:

Skrevet

ååå det er så gøy med folk som har samme interesse! :Hehe: :dagensrose:

Gjest gjest1
Skrevet

Det er visst ikke lov å legge ut bilder på den måten, står det i reglene.. Så da blir de sikkert tatt bort, Pandora. Vi får lage oss et album i stedet da! Fant ikke ut hvordan jeg gjorde det nemlig.

Skrevet

oki. men om det ligger linker da? er det lov? er litt for trett nå.

beklager med bildene. skal lage album om jeg skjønner no av det i morgen hehe. Er ikke så forum flink enda. :oops:

Gjest gjest1
Skrevet

Så vidt jeg vet er linker lov :-)

Skal gå inn på siden din jeg, og se meg litt rundt!

Skrevet

så kost. takk :-)

da kan jeg jo bruke linker i stedet. er jo like greit det også. :)

Gjest gjest1
Skrevet

Nå har jeg tittet litt, og førsteinntrykket er at:

DU HAR JAMMEN MEG PEILING JENTE

:-) :-) :-)

Du skal få lov til å rase/fargebestemme mine gutter bare jeg får til de bildegreiene. Har bare marsvin til kos jeg, har ikke greie på sånt. Håper jeg ser deg på KG en annen dag. KLEM

Gjest Teletubbien
Skrevet

Jaja begyner med å introdusere mine marsvin. Har 27(ja du leste riktig) marsvin hvor de fleste er avls dyr. Hadde for 3,5 uke siden et kull som ble 2 gutter. 2 gutter som snart må flytte fra mor da dem blir kjønnsmodene.

Hvordan ser de to guttene ut da? Er de som sin mor??? Må tilstå at jeg har begrenset peiling jeg også. Strever for å finne meg mine drømmemarsvin selv for tiden, og jeg er kanskje ute på feil tidspunkt for det er vanskelig å finne akkurat det jeg er ute etter :o Ikke at jeg er

veldig kresen, men litt kanskje :wink:

Leter etter to hanner og to hunner; langhåret - enten coronet, peruaner eller sheltie. Vil gjerne ha dem så små som mulig også.... Vanskelig å kombinere ser det ut til.... Har bare funnet en oppdretter som har sånne unger nå - og det er selvsagt i Stavanger....- litt langt...

Får streve videre..... :sjarmor:

Skrevet

Den ene hannen er litt lik sin mor. Den andre er lik sin far. Nå er det to abessiniere som parret derfor ble det to abesinniere. Du kan se bilder av dem på kull siden min på min hjemme side.

Rosin : Takk takk. :oops:

Har hatt marsvin i snart 4år og "studert" raser/farger i 3år og nå begynt å lese den svenske standaren. Så jeg lærer masse av den. Fargen har jeg begynt å få teket på nå men å se forskjell på en rex og en teddy klarer jeg ikke... dem er jo prikk like, det som skiller dem er genetisk og pelsrettning men det ser man ikke på bilde...

Skrevet

Så fiiiiiiiiiiiine dem er da!!!! :D

Lurte du på farge og rase?

Tar det her jeg.

Nusse : Black, golden og hvite. (sort, gyllen og hvit) rosett blanding.

Kjempe flott.

Pondus : er enten en non self (om den er korthåret) eller en sheltie(om den er langhåret. Fargen er jo sort og hvit hehe.

Ser at bilde av mine to lilac søstre er der også. Er dem ikke pene? :sjarmor:

Gjest Teletubbien
Skrevet

HEIA JENTER!!!!!

I dag fikk jeg endelig kjøpt meg to kjempevakre små nøffer!! - Eller marsvin da :ler:

Eldstemann har allerede døpt dem, Pia og Mia - og de har flyttet inn i sitt nye hjem med stoisk ro (eller ikke helt men.... :roll: ) - To jenter, rødbrune og hvite, som jeg ikke aner hva er, kanskje blanding?!? Hva tror du Pandora??? De er 8 uker, og den ene er mer langhåret enn den andre - og de er bare mine og verdens vakreste små griser :ler:

Gjest Teletubbien
Skrevet

Bildet av dem ligger i albumet mitt, nederst på dette innlegget - og er aktivt så fort webmaster har godkjent det :sjarmor:

Gjest gjest1
Skrevet
Pandora skrev:

Så fiiiiiiiiiiiine dem er da!!!!

Lurte du på farge og rase?

Tar det her jeg.

Nusse : Black, golden og hvite. (sort, gyllen og hvit) rosett blanding.

Kjempe flott.

Pondus : er enten en non self (om den er korthåret) eller en sheltie(om den er langhåret. Fargen er jo sort og hvit hehe.

Tror du har rett ang. Nusse, men Pondus er også brun, faktisk. Det kom ikke frem på bildet så jeg. Han har store makerte felter med hvitt, sort og brunt, og har også litt brunt i ansiktet. Het ikke denne fargetypen noe spesielt? Han er en mellomting mellom lang og kort håret, tror jeg ville sagt at han var "glatthåret". Eh.. ikke veldig greie på dette her jeg. Men kjempemoro!

Skrevet

Som oftest blir den kaldt tort'n white om den har skilpadde farget mønster i dem tre fargene der.

Om ikke så begyenr man med den fargen dem har mest av og til den dem har minst av. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...