Gå til innhold

Hvorfor får ikke tynne kvinner beskjed om å akseptere kroppen sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser eller hører aldri at tynne kvinner må akseptere at de er tynne. 
Men så fort noen klager på at hun er kraftig eller føler seg tykk/stor så skal alle være snille og si at hun har en normal kropp, sunn kropp, eller at hun må akseptere at hun er som hun er. Synes det er så latterlig enkelt å se at de bare prøver å være positive til det. 
Kan ikke folk bare innrømme det? de fleste vil nok være tynne dersom de fikk muligheten.

Anonymkode: 1b8c9...ad7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hørt noen si at man må akseptere å være tynn. Er ikke verre enn å spise litt mer hvis man ikke har sykdommer som gjør at man er tynn. Det er selvsagt lettere sagt enn gjort, jeg måtte selv spise ca hver time og drikke både juice og melk for å få i meg nok kalorier til å gå opp i vekt. Gikk og var stappmett hele dagen. Jeg har heller aldri hørt at noen må akseptere å være overvektige. For de aller fleste vil det å spise mindre og bevege seg mer være effektivt for å gå ned i vekt. Det er ikke sunt for kroppen å være hverken overvektig eller undervektig. 

Om tynn er det samme som undervektig så tror jeg nok du tar feil, jeg tror ikke de fleste ønsker å være undervektig. Det er helseskadelig. Jeg tror de fleste ønsker å være normalvektige og ha en trent kropp, men jeg tror ikke de fleste har ork til å trene så mye som man må av å være muskuløs. Jeg er muskuløs selv og flere har sagt at de kunne betalt millioner for å få kroppen jeg har. Men ikke gidder de å trene så mye og spise så sunt som jeg gjør. Når man kommer opp på det nivået jeg er på så må man ha det som livsstil og det krever til tider ganske stor viljestyrke, spesielt en fredag eller lørdagskveld når andre er hjemme eller hos venner og drikker vin og spiser godteei og man selv er ute og løper eller inne på treningssenter og løfter alt man klarer, fordi hverdagen er sånn at man må bruke helgen for å få inn nok økter. Det hjelper selvsagt på å ha en partner med lik livsstil. 

Anonymkode: 1cb11...2b5

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser eller hører aldri at tynne kvinner må akseptere at de er tynne. 
Men så fort noen klager på at hun er kraftig eller føler seg tykk/stor så skal alle være snille og si at hun har en normal kropp, sunn kropp, eller at hun må akseptere at hun er som hun er. Synes det er så latterlig enkelt å se at de bare prøver å være positive til det. 
Kan ikke folk bare innrømme det? de fleste vil nok være tynne dersom de fikk muligheten.

Hvorfor tror du alle vil være tynne?

• Liker 1
Skrevet

Nå tror jeg du har vridd litt på ting her TS. 
For det første vil jeg si at alle ønsker å være friske. Det er forskjell på oss som vi er tynn eller tykk. Problemene oppstår når man er sykelig tynn eller tykk. Det kan gå begge veier. 
Men er man et sted midt i mellom, så ønsker man seg gjerne noe annet en det man er. De med rett hår vi ha krøller, de med krøller vil ha rett hår. De med former vil ha mindre, de uten former vil ha mer...

Skrevet

takk for synspunkter alle. Men jeg har aldri høre om noen som ønsker å være kraftig/tykk. Derimot har jeg hørt at de som er tynne eller svært slanke få kommentarer på det, at andre skulle ønske de var som de osv.. 
Hvorfor er det da slik at min søster som er kraftig, sammenlikner seg med sin tynne venninne? hun sier da at hun vil ha slike lår som henne.
"du er så heldig som er så tynn" får jeg høre flre ganger i året. 

Skrevet

Fordi tynne kvinner er (mer) attraktive,

enn tjukke fleskeberg.

Da er det ikke lov være fornøyd med seg selv, må skjønne! :jolie:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...