Gå til innhold

Spice opp havregryn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så jeg har havnet i en kjip situasjon hvor jeg ikke har penger før om to uker.

Men jeg har tonnevis av havregryn jeg skal leve på til da. Problemet er at jeg haaater havregryn og havregrøt, synes det smaker papp. Så har noen tips på hva jeg kan ha i for å få en en bedre smak? 

Har masse krydder, litt jordbærsyltetøy og peanøttsmør, men vet ikke om det er helt gunstig å putte i grøt?

Anonymkode: bb759...c42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordbærsyltetøy går bra, og rosiner er godt oppi. De koster jo ikke mye.

Anonymkode: decd0...b16

• Liker 2
Skrevet

Kan prøve med jordbærsyltetøy da! Kan ikke kjøpe noe når jeg ikke har penger😁

• Liker 1
Skrevet

Peanøttsmør i havregrøten er gull :) Grøten smaker bedre og metter bedre. Jeg bruker ca 2 ts i min, men prøv deg fram til hvilken mengde du foretrekker.

• Liker 1
Skrevet

Gud, jeg kan ikke fordra havregrøt.

Gå på butikken og stjel en ost. Bak rundstykker av havregrynene.

Anonymkode: d265a...96e

Skrevet

Du kan røre inn litt peanøttsmør, eller ha kakao oppi for sjokoladesmak, du kan røre inn fryste bær, topp med bananer, rosiner, nøtter, kokosmasse, frø ++

• Liker 2
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har tonnevis av havregryn jeg skal leve på til da. Problemet er at jeg haaater havregryn og havregrøt, synes det smaker papp. Så har noen tips på hva jeg kan ha i for å få en en bedre smak? 

Har masse krydder, litt jordbærsyltetøy og peanøttsmør, men vet ikke om det er helt gunstig å putte i grøt?

Hva kan det ha seg at du har tonnevis av havregryn  når du haaaaaaaaater det? Skamme deg skulle du, som ringeakter god mat.

Skrevet

Jeg liker heller ikke havregrøt, men det smaker litt bedre dersom du har en biiiitteliten klype salt og litt sukker/honning i grøten når du koker den opp 😊

• Liker 3
Skrevet

Ha i honning, kokosolje, frukt, rosiner, halve druer, bær, litt salt og server med smørøye, kanel og litt sukker, eller syltetøy ved siden av. 

Anonymkode: b047e...1f6

• Liker 3
Skrevet

Havregryns grøt kokt på Mandelmelk med gurkemeie og rosiner og toppet med peanøttsmør og kanel er farao frokost her i huset. Anbefales

Anonymkode: 443a9...27d

Skrevet

En stenk rom eller likør gjør underverker. Hvis du har noe på lager.

• Liker 1
Skrevet

Koker den på melk og har i 1/2 ts salt og 1 ss sukker (1 porsjon) blir kjempegodt! Evt eple og kanel på etterpå (personlig synes jeg den er kjempegod som den er, men tåler ikke smaken av ukokt havregryn i melk f.eks, og er heller ikke spesielt fan av havregrøt kokt uten salt og sukker 😛

• Liker 1
Skrevet
På 31.10.2018 den 21.10, AnonymBruker skrev:

Havregrøt er godt med smørøye (kan byttes ut med rapsolje el.l.) + sukker og kanel :spise: 

Anonymkode: 5f24d...2a1

Skrevet

Jeg synes havregrøt smaker best med melk og ikke vann. Jeg bruker bjørns lettkokte havregryn.
Varm opp melk i en skål i microen, dryss i havregryn og rør mens du drysser, til du har fått  passe mengde gryn i. Deretter lar du grøten svelle 1 minutt mens du drysser på kanel og sukker etter å ha hatt i en klatt smør/olje i midten :spise: 

Anonymkode: 5f24d...2a1

Skrevet

Sjekk ut sånne "what I eat in a day"av veganere på youtube. De bøtter innpå med havregrynsgrøt til frokost og er ganske flinke til å pimpe opp grøten, med bla peanuttsmør/ fruktsmaker

Anonymkode: 69ad6...c31

• Liker 2
Skrevet

Hvis du tar i littegranne salt på slutten av koketiden, så hever det smaken. Jeg liker svært godt havregrøt (kokt på vann) med hakkede mandler, kanel og akasiehonning.

Anonymkode: 19895...654

Skrevet

Bruk ti min på å koke grøten, da blir den plutselig mye bedre.

Anonymkode: 5b89b...7c8

Skrevet

Jeg liker best havregrøten kokt på vann, med hakkede valnøtter og smør, og regner derfor med at peanøttsmør blir aldeles glimrende. En annen god variant er å koke den med et revet eple og litt kanel ☺

Anonymkode: 53af3...dc2

• Liker 2
Skrevet

Havregrøt kokt på vann er ikke godt nei.  Kokt på 50/50 melk og vann er greit.  Bruker en klype salt i og et par sukketter som jeg rører i på slutten.  Hiver i linfrø og solsikkefrø om jeg har det.   Og ja det hjelper å koke den lenge.

• Liker 1
Skrevet

Koker min på havemelk med litt salt i, har på peanøttsmør, banan og kanel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...