AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #121 Skrevet 31. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her Men er det en lov som sier at gave ikke kan tilbake betales? Anonymkode: 66466...5d9 Har han SAGT at han ikke vil gi tilbake hele pengegaven eller deler av pengegaven? Anonymkode: 8fcaa...842
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #122 Skrevet 31. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvis jeg ved en feiltagelse overfører 100k til deg, så tror du at pengene er dine? Anonymkode: 7b414...add sånn i utgangspunktet så kunne jeg faktisk beholdt dem ja . Det er avsender som er ansvarlig for at riktig konto nummer skrives inn, det har det vært saker om i media. Anonymkode: 05392...9d1 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #123 Skrevet 31. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her Men er det en lov som sier at gave ikke kan tilbake betales? Anonymkode: 66466...5d9 Hvem som helst som ønsker det, kan jo selvfølgelig gi en gave tilbake. Anonymkode: 8fcaa...842 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #124 Skrevet 31. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her Men er det en lov som sier at gave ikke kan tilbake betales? Anonymkode: 66466...5d9 Det blir opp til mottaker, men du kommer ihvertfall ingen vei med å kreve at en gave skal tilbake betales. Gitt er gitt . Den håper jeg du ser selv også. Hva som er moralsk riktig spiller ingenrolle, men hva som er riktig i henhold til loven. Hvorfor i all verden skal han betale tilbake deg pengene når det har vært en gave? Anonymkode: 05392...9d1 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #125 Skrevet 31. oktober 2018 Tror du han førte opp denne gaven i selvangivelsen? https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skattemelding/finn-post/1/5/3/ Anonymkode: 7b414...add 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #126 Skrevet 31. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du han førte opp denne gaven i selvangivelsen? https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skattemelding/finn-post/1/5/3/ Anonymkode: 7b414...add Siden det er gitt som gave i år så er ikke det aktuelt før han skal fylle ut skattemeldingen/selvangivelsen , og den kommer våren 2019. Anonymkode: 05392...9d1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #127 Skrevet 31. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Siden det er gitt som gave i år så er ikke det aktuelt før han skal fylle ut skattemeldingen/selvangivelsen , og den kommer våren 2019. Anonymkode: 05392...9d1 Stemmer. Det har da uansett ingen verdi, da det allerede er en sak på det. Anonymkode: 7b414...add
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #128 Skrevet 31. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok det eneste beviset jeg har er at jeg overførte pengene til hans konto, og skrev på melding Lån, dette skrev jeg egentlig for sikkerhetsskyld......vet ikke om det er godt nok bevis, fordi dere kunne jeg ha skrevet hva som helst egentlig. Anonymkode: 66466...5d9 Skrev du lån har du sterk sak. Jeg lånte eksen min penger, skrev lån, og han måtte betale tilbake selv om han helst ikke ville. Hvorfor ga du han så mye penger? Anonymkode: ff9aa...a4b
Gjest theTitanic Skrevet 31. oktober 2018 #129 Skrevet 31. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Javel. og hva skjedde da? fikk hun dem tilbake? Anonymkode: 66466...5d9 Fikk? Hun tok. Men var aldri snakk om penger. Det var ting jeg hadde fått som hun bare gikk og tok
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #130 Skrevet 31. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skrev du lån har du sterk sak. Jeg lånte eksen min penger, skrev lån, og han måtte betale tilbake selv om han helst ikke ville. Hvorfor ga du han så mye penger? Anonymkode: ff9aa...a4b Ok, men hva hvis han har kontrakt der det står det er gave men det er skrevet på et annet språk. vil ikke si så mye her tilfelle noen kjenner til saken. Men kan si av kultureller årsaker så var det slik at jeg måtte gi han en gave fordi vi forlovet oss og da valgte jeg dette. på den kontrakten er det 4 vitner også. lurer mest på om den er gyldig? Anonymkode: 66466...5d9
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #131 Skrevet 31. oktober 2018 Ts her. Det kalles for medgift. Anonymkode: 66466...5d9
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #132 Skrevet 1. november 2018 Har du kontrakt med vitner på at det er gave, så taper du.. uansett hvilke språk det skrives på. Kontrakt er kontrakt. Hadde du bare hatt overføringen med tekst "lån som avtalt" hadde du vunnet. Jeg vet dette. Anonymkode: e32bf...b59 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #133 Skrevet 1. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du kontrakt med vitner på at det er gave, så taper du.. uansett hvilke språk det skrives på. Kontrakt er kontrakt. Hadde du bare hatt overføringen med tekst "lån som avtalt" hadde du vunnet. Jeg vet dette. Anonymkode: e32bf...b59 Kan jeg spør hvordan du vet det? Anonymkode: 66466...5d9
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #134 Skrevet 1. november 2018 Og regnes MEDGIFT som gave? på våres kultur er det jo gave, men vet ikke hvordan den er i iforhold til norske lover og regler Anonymkode: 66466...5d9
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #135 Skrevet 1. november 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, men hva hvis han har kontrakt der det står det er gave men det er skrevet på et annet språk. vil ikke si så mye her tilfelle noen kjenner til saken. Men kan si av kultureller årsaker så var det slik at jeg måtte gi han en gave fordi vi forlovet oss og da valgte jeg dette. på den kontrakten er det 4 vitner også. lurer mest på om den er gyldig? Anonymkode: 66466...5d9 Er gaven betinget at dere skulle gifte dere? Da har han i tilfelle brutt kontrakten ved å være utro og spolere giftemålet.. Aner ikke hva norsk lov sier her, men at gaven skulle føre til giftemål er ganske selvforklarende.. Aner ikke om den er gyldig eller ikke. Kan ikke advokaten din svare på dette? Anonymkode: 77ac0...6dd
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #136 Skrevet 1. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er gaven betinget at dere skulle gifte dere? Da har han i tilfelle brutt kontrakten ved å være utro og spolere giftemålet.. Aner ikke hva norsk lov sier her, men at gaven skulle føre til giftemål er ganske selvforklarende.. Aner ikke om den er gyldig eller ikke. Kan ikke advokaten din svare på dette? Anonymkode: 77ac0...6dd jo har møte på fredag, hun har aldri tid og jeg er utålmodig. Ja altså vi ble jo gift etter denne kontrakten, og siden jeg ville ut av ekteskapet så har jeg ingen rett til å kreve de tilbake på religiøsvis. Hadde han ønsket å skilles da har jeg rett på de. det har ingeting å si at han har vært utro. Anonymkode: 66466...5d9
NancyDrew Skrevet 1. november 2018 #137 Skrevet 1. november 2018 I denne siste delen av tråden her kom det frem mye som for meg ble uforståelig. Men saken er jo; dere er i Norge. Dette ble gjort på norsk jord, derav er det norske regler som gjelder. Du skrev noe om vitner, skjønte ikke helt den - men med andre ord nå, om jeg har forståt det rett TS, så var det fire andre som fikk med seg at du ga det i gave? Er det tilfelle, så bør du trekke hele saken på øyeblikket. Da kan han, i sin fulle rett, melde deg for svindel. Da har du plutselig mistet disse pengene - og mye, mye mer. 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #138 Skrevet 1. november 2018 Vært i samme situasjon selv, men med høyere beløp (og det var faktisk et lån). Kom ingen vei da vi ikke undertegnet gjeldsbrev. Beklager Anonymkode: 22d75...e4b
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #139 Skrevet 1. november 2018 3 minutter siden, NancyDrew skrev: I denne siste delen av tråden her kom det frem mye som for meg ble uforståelig. Men saken er jo; dere er i Norge. Dette ble gjort på norsk jord, derav er det norske regler som gjelder. Du skrev noe om vitner, skjønte ikke helt den - men med andre ord nå, om jeg har forståt det rett TS, så var det fire andre som fikk med seg at du ga det i gave? Er det tilfelle, så bør du trekke hele saken på øyeblikket. Da kan han, i sin fulle rett, melde deg for svindel. Da har du plutselig mistet disse pengene - og mye, mye mer. Ok, i kontrakten som vi har som ikke er skrevet på norsk, står det at jeg har gitt han som gave/medgift 100 000. og det var 4 vitner til stede 2 fra hans siden og 2 fra min. pluss signatur fra meg og han. Men leste jo på nette at medgift er forbudt i noen land men det er pga tvang da. jeg ble jo ikke tvunget og jeg som valgte summen selv. Det skal jeg være ærlig med, MEN lurer på om den kontrakten er gyldig??? Siden medgift er jo forbudt i norge(Det fikk jeg vite nå) Anonymkode: 66466...5d9
NancyDrew Skrevet 1. november 2018 #140 Skrevet 1. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, i kontrakten som vi har som ikke er skrevet på norsk, står det at jeg har gitt han som gave/medgift 100 000. og det var 4 vitner til stede 2 fra hans siden og 2 fra min. pluss signatur fra meg og han. Men leste jo på nette at medgift er forbudt i noen land men det er pga tvang da. jeg ble jo ikke tvunget og jeg som valgte summen selv. Det skal jeg være ærlig med, MEN lurer på om den kontrakten er gyldig??? Siden medgift er jo forbudt i norge(Det fikk jeg vite nå) Anonymkode: 66466...5d9 Igjen, i Norge gjelder norske regler. Så dette vil ikke være relevant informasjon i en evt rettsak. Der vil de legge vekt på bevisene som finnes om dette var en gave, eller ikke. Han har fire vitner som kan tale for at det var en gave. Kanskje har dere også snakket om dette skiftlig et sted også? Messenger eller meldinger? Dette kan gå begge veier. Men hadde jeg vært deg, så hadde jeg aldri turt. Svindel er en alvorlig ting å bli siktet for. Både økonomisk, fremtidige jobber og også muligens fengselsdom. Det kommer an på hva dommen blir. Har du vært ærlig om saken med advokaten din? 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå