AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #81 Skrevet 31. oktober 2018 Er det Nigeria-svindel du har blitt utsatt for TS? Siden du ikke er ærlig her i tråden? At du har blitt lurt av en fyr på internett? Anonymkode: e53ba...ce2 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #82 Skrevet 31. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg hadde kjørt sak på dette. Og sagt i retten at grunnen til at det ble slutt, var at han ikke tilbakebetalte lånet ditt Anonymkode: 7b414...add Nå var han vistnok utro da, så da må hun vel kunne bevise noe i form av sms eller mail utveksling at hun har ønsket dette tilbake betalt. Og det må komme frem at det er dette som er grunnen til at det ble slutt. Det hjelper ikke å sitte naiv i rettsalen og lyve om slike ting, det faller kun tilbake på TS selv Anonymkode: 05392...9d1
Gjest loveli Skrevet 31. oktober 2018 #83 Skrevet 31. oktober 2018 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: En moralsk (dog ikke rettslig) betraktning: Det sier seg selv at man betaler tilbake et så stort pengebeløp om man har fått det av en ekskjæreste (med mindre det er veldig mange år siden gaven ble gitt). Det handler om å være et skikkelig menneske. Synes det er langt verre av eksen å ikke betale tilbake, enn det er av TS, som vil lyve for å få pengene tilbake. Anonymkode: 7bafe...8b0 Enig! Jeg forstår ikke hvordan folk kan være så slemme mot TS. Så fæle dere er mot et fortvilet menneske. Hadde jeg vært exen til TS hadde jeg vært så skamfull av å ha utnyttet et godtroende menneske at jeg hadde tilbakebetalt alt. Han oppførte og oppfører seg forkastelig. Hvis TS har rett på fri rettshjelp har hun ikke mye å rutte med. Pengene var spart opp over tid. Jeg forstår godt at hun ønsker pengene tilbake. Problemet er at dette er gitt som gave TS. Dersom dere har skrevet et eneste sted at dette var en gave eller noe som skulle tilsi at det var det, så har du dessverre ingen sak. Du må ikke være så dumsnill TS. Folk i dag eier ikke moral og de utnytter mennesker grovt. Bare se hva folk får seg til å skrive til deg i denne tråden. Du var jævelig dum, men du fortjener ikke all denne dritten. Jeg håper du har lært av denne feilen, og jeg håper du vinner i Lotto snart. Lykke til! Endret 31. oktober 2018 av loveli
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #84 Skrevet 31. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde kjørt sak på dette. Og sagt i retten at grunnen til at det ble slutt, var at han ikke tilbakebetalte lånet ditt Anonymkode: 7b414...add Eller han kan si omvendte, at jeg krever gaven tilbake fordi det ble slutt? Anonymkode: 66466...5d9
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #85 Skrevet 31. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ehhhh jo jeg har faktisk fått gratis advokat på denne saken hvordan skal jeg lyve om dette?? Anonymkode: 66466...5d9 OM du sjekker kriteriene for fri rettshjelp så er ikke dette en type sak som dekkes av fri rettshjelp. Men hvorfor må du ha svar fra KG om du har advokat ? Da har vel advokaten forklarte deg godt hva som vil kunne være utfallet her og gangen videre ? Anonymkode: 05392...9d1 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #86 Skrevet 31. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: En moralsk (dog ikke rettslig) betraktning: Det sier seg selv at man betaler tilbake et så stort pengebeløp om man har fått det av en ekskjæreste (med mindre det er veldig mange år siden gaven ble gitt). Det handler om å være et skikkelig menneske. Synes det er langt verre av eksen å ikke betale tilbake, enn det er av TS, som vil lyve for å få pengene tilbake. Anonymkode: 7bafe...8b0 Enig. Drøyt å akseptere 100 000 kr fra kjæresten sin som man på samme tid er utro mot. Hadde aldri akseptert et så stort beløp i gave uansett, spesielt ikke i en slik situasjon. Attpåtil har TS tydelig ikke så mye å rutte ned selv, og beløpet hun ga til eksen var spart opp lenge. Det er rett og slett forkastelig. Ja, det er idiotisk å gi bort en så stor sum til kjæresten sin uten å sikre seg slev, men nå har det skjedd. Jeg tror faktisk jeg hadde vurdert å kreve pengene tilbake selv om jeg var i TS sin situasjon. Anonymkode: c264a...e51 4
Gjest loveli Skrevet 31. oktober 2018 #87 Skrevet 31. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eller han kan si omvendte, at jeg krever gaven tilbake fordi det ble slutt? Anonymkode: 66466...5d9 Ja. Lett. Du må gå igjennom ALT dere har skrevet for å se til at dere ikke noe sted har skrevet at disse pengene ble gitt til han. Jeg tror han sitter på mange bevis, du kan tape stort på å ta denne saken videre, pass deg så du ikke blir straffet for å lyve i denne saken.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #88 Skrevet 31. oktober 2018 https://www.dnbnyheter.no/privatokonomi/derfor-bor-du-ikke-gi-lane-bort-penger-til-venner/ Du trenger ikke å ha gjeldsbrev. Du hadde så flaks at du skrev «lån som avtalt» på meldingen. Det er klart det er et bevis på at det faktisk er et lån og ikke en gave!! Anonymkode: 7b414...add 3
Gjest loveli Skrevet 31. oktober 2018 #89 Skrevet 31. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: https://www.dnbnyheter.no/privatokonomi/derfor-bor-du-ikke-gi-lane-bort-penger-til-venner/ Du trenger ikke å ha gjeldsbrev. Du hadde så flaks at du skrev «lån som avtalt» på meldingen. Det er klart det er et bevis på at det faktisk er et lån og ikke en gave!! Anonymkode: 7b414...add Det gjelder begge veier. Hvis TS har skrevet at dette var en gave e.l. et eneste sted, så faller saken....
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #90 Skrevet 31. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: https://www.dnbnyheter.no/privatokonomi/derfor-bor-du-ikke-gi-lane-bort-penger-til-venner/ Du trenger ikke å ha gjeldsbrev. Du hadde så flaks at du skrev «lån som avtalt» på meldingen. Det er klart det er et bevis på at det faktisk er et lån og ikke en gave!! Anonymkode: 7b414...add Igjen; hun har dummet seg ut ved å innrømme her inne at hun vil lyve og si det var et lån, når det var en gave. Så får håpe eksen eller bekjente av disse to finner denne tråden Anonymkode: 78e4c...c82
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #91 Skrevet 31. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: https://www.dnbnyheter.no/privatokonomi/derfor-bor-du-ikke-gi-lane-bort-penger-til-venner/ Du trenger ikke å ha gjeldsbrev. Du hadde så flaks at du skrev «lån som avtalt» på meldingen. Det er klart det er et bevis på at det faktisk er et lån og ikke en gave!! Anonymkode: 7b414...add men mangen sier til meg at man kan skrive hva som helst på melding når man overfører penger. jeg mener ikke vanlig melding men på nettbanken når jeg overførte så skrev jeg ved siden av lån som avtalt Anonymkode: 66466...5d9
ajarRun Skrevet 31. oktober 2018 #92 Skrevet 31. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.dnbnyheter.no/privatokonomi/derfor-bor-du-ikke-gi-lane-bort-penger-til-venner/ Du trenger ikke å ha gjeldsbrev. Du hadde så flaks at du skrev «lån som avtalt» på meldingen. Det er klart det er et bevis på at det faktisk er et lån og ikke en gave!! Anonymkode: 7b414...add Gi meg kontonummeret ditt, så overfører jeg 12 000 kroner og skriver "Betaling for kjøp av hvit elefant" og så tar jeg deg til forliksrådet for å få elefanten min... Tror du jeg har en sak? 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #93 Skrevet 31. oktober 2018 Du lager en tråd på KG, som alle kan lese, om at du prøver å svindle tilbake 100.000 kr fra eksen som var utro. Er du klar over hvor mange som leser her inne? Er veldig lett å kjenne folk igjen. Så om eksen din blir tipset om dette så sliter du. Sitter du i retten og lyver så er det du som blir straffet. Nei, dette må være en trolletråd, ingen er så dumme. Forandrer forklaring gjør TS også, typisk troll det. Anonymkode: 9e5a1...dfe 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #94 Skrevet 31. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: men mangen sier til meg at man kan skrive hva som helst på melding når man overfører penger. jeg mener ikke vanlig melding men på nettbanken når jeg overførte så skrev jeg ved siden av lån som avtalt Anonymkode: 66466...5d9 Ja, på nettbanken. Ved siden av selve beløpet. Du har en kjempesterk sak! Alt annet er jo tullete. Såfremt du ikke har skrevet et kort der du skriver konkret at han får 100k i gave eller noe lignende da.. Anonymkode: 7b414...add
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #95 Skrevet 31. oktober 2018 1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev: Gi meg kontonummeret ditt, så overfører jeg 12 000 kroner og skriver "Betaling for kjøp av hvit elefant" og så tar jeg deg til forliksrådet for å få elefanten min... Tror du jeg har en sak? Jeg hadde overført de 12k rett tilbake til deg, da jeg ikke eier en hvor elefant. Du har da ingen sak Han fyren her beholdt de hundre tusen kronene! Som var et lån i følge meldingen på nettbanken. Som han nå nekter å betale tilbake. Anonymkode: 7b414...add 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #96 Skrevet 31. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg hadde overført de 12k rett tilbake til deg, da jeg ikke eier en hvor elefant. Du har da ingen sak Han fyren her beholdt de hundre tusen kronene! Som var et lån i følge meldingen på nettbanken. Som han nå nekter å betale tilbake. Anonymkode: 7b414...add Han sier han ikke så meldingen. det kan forsåvidt stemme siden han reagerte ikke den tiden, men det kan jeg nekte for og kan si at jo han så det og vi var enige at det var lån Anonymkode: 66466...5d9
ajarRun Skrevet 31. oktober 2018 #97 Skrevet 31. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg hadde overført de 12k rett tilbake til deg, da jeg ikke eier en hvor elefant. Du har da ingen sak Han fyren her beholdt de hundre tusen kronene! Som var et lån i følge meldingen på nettbanken. Som han nå nekter å betale tilbake. Anonymkode: 7b414...add Som han fikk i gave. En gave er ikke et lån. At TS har sneket inn en melding i nettbanken endrer ikke faktum at det var en gave. En tekstmelding fra exen til en kompis eller familiemedlem om denne gaven så faller saken hennes. 1
ajarRun Skrevet 31. oktober 2018 #98 Skrevet 31. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han sier han ikke så meldingen. det kan forsåvidt stemme siden han reagerte ikke den tiden, men det kan jeg nekte for og kan si at jo han så det og vi var enige at det var lån Anonymkode: 66466...5d9 Jeg kan også føre sak mot deg og lyve å si du lånte penger fra meg. Men er det en god ide? Er det lovlig? Og vil det føre fram? 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #99 Skrevet 31. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han sier han ikke så meldingen. det kan forsåvidt stemme siden han reagerte ikke den tiden, men det kan jeg nekte for og kan si at jo han så det og vi var enige at det var lån Anonymkode: 66466...5d9 Han sier han ikke så meldingen? Kommer ikke langt med det i en rettsak nei. Du har ikke tilfeldigvis nevnt fir noen at du hat «lånt» ham pengene? Eller skrevet det ned noe annet sted også? Anonymkode: 7b414...add
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #100 Skrevet 31. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg hadde overført de 12k rett tilbake til deg, da jeg ikke eier en hvor elefant. Du har da ingen sak Han fyren her beholdt de hundre tusen kronene! Som var et lån i følge meldingen på nettbanken. Som han nå nekter å betale tilbake. Anonymkode: 7b414...add Som ts har skrevet så var det en gave, så hadde hun skrevet lån og så hadde hun skrevet lån som avtalt . så hva som er sannheten vet vi ikke når ts sklriver hun får fri rettshjelp til denne type sak, og det stemmer ikke. Når du får fri rettshjelp så er det noen som skal dekke den regningen, det er ikke noe advokaten gjør av snillhet. Og derfor er det strengt hvilke saker som går innenfor fri rettshjelp, og dette er ikke den type sak . Så ts sier det som passer best for å få det svaret hun ønsker seg. At JA du kan selvfølgelig ta dette til forliks rådet og han må betale tilbake. Han er i sin fulle rett til å beholde 100 000 siden det var en gave uansett om han lå rundt med 100 000 eller ikke Anonymkode: 05392...9d1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå