Gå til innhold

Kreve pengegave tilbake

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har advokat på saken. Advokaten min sendte han brev om tilbakebetling av lån, der han har 14 dager på å betale det, som vedlegg la han den overføringen der det står lån. men det er ikke sånn at han må betale pga brevet, han kan fortsatt nekte, så da sa advokaten vis han nekter så tar vi det gjennom forliksrådet, er er min siste sjans..

Anonymkode: 66466...5d9

Du er ufattelig kjip. Heldigvis utnytter advokaten deg. Hva tar han seg betalt denne advokaten? Og hva skal du si i forliksrådet? 

Anonymkode: e53ba...ce2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har advokat på saken. Advokaten min sendte han brev om tilbakebetling av lån, der han har 14 dager på å betale det, som vedlegg la han den overføringen der det står lån. men det er ikke sånn at han må betale pga brevet, han kan fortsatt nekte, så da sa advokaten vis han nekter så tar vi det gjennom forliksrådet, er er min siste sjans..

Har du løyet til advokaten? Eller har du fortalt sannheten?

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

Du sier jo at du skal lyve i en rettsak eller i forliksrådet for din egen vinning. Usikker på om det er bedrageri eller mened som du gjør deg skyldig i da. Men kriminelt er det. Du har gitt bort penger, det er ikke å tape penger. Du brukte dem slik du ønsket.

Gjeldsbrev er selvsagt fordelaktig, men det er ikke slik at man slipper å betale hvis du ikke signerer gjeldsbrev.

Ja selvom jeg lyver hvordan skal de vite det da? 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:
Hvordan svindel?? det er jeg som har tapt penger ikke han?? nå skjønner jeg ikke

Du gjør deg til en større bedrager enn den utro dusten dersom du nå i ettertid skal lyve om at pengegaven ikke var en gave, men et lån som du krever tilbakebetalt. Som påpekt over er dette noe flere trolig vet om og du risikerer da å kunne bli anmeldt for forøk på å svindle til deg penger på uærlig vis. Det er det virkelig ikke verdt. Ta dette som en dyrekjøpt erfaring, men gjør den for all del ikke mere dyrekjøpt enn den allerede er.

Anonymkode: 64a50...c58

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig tror jeg ikke på TS et sekund. Jeg tror hxn snur på situasjonen for å sjekke om det virkelig er noen reell fare for at eks´en (eller andre) kan kreve tilbake en pengesum hxn selv har fått i gave. Dersom beløpet er på kr. 100.000,- vil det selvsagt fremkomme i meldinger eller annet hvorvidt dette var en gave eller ikke. Venner/familie/bekjente vil også kunne vitne om de faktiske forhold. Folk rundt er oftest kjent med hvorvidt det dreier seg om et lån eller en gave. Er det en gave finnes det ofte noen meldinger som viser til dette i form av takknemlighet eller giverglede. Er det et lån sikrer man selvsagt en avtale rundt dette på summer som beløper seg til kr. 100.000,-. Klart at man ikke kan gi en gave med et notat til seg selv om at det er et lån. Trådtittelen etterspør hvordan man kan KREVE TILBAKE en pengeGAVE. Det lar seg dessverre ikke gjøre med mindre du kan bevise at du ble tvunget eller lurt til å gi fra deg pengene på noe som helst slags finurlig vis. Lykke til!

Anonymkode: 64a50...c58

Tror også hun pynter på dette, først skriver hun at det var gave. Så hadde hun skrevet lån for så at det kommer frem at hun har skrevet lån som avtalt. Så her har hun ikke en god sak, heller en ikke  sak, bortsett fra hevngjerrig siden det er slutt. Her skulle de ha skrevet en avtale om at det var lån, nedbetalings plant etc

Anonymkode: 05392...9d1

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OK men hva hvis jeg nekter for at det var en gave? hvordan skal han bevise at det var gave?

Kan dere svare meg på dette?

Du kan ikke bevise at det er et lån med mindre dere har skrevet under på dette. Du har nok ingen håp om å få det tilbake. 

Skrevet

Enda godt du har laget en tråd på et offentlig forum om ditt forsøk på svindel da TS. Jeg trur jeg dauer 😄 

• Liker 15
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enda godt du har laget en tråd på et offentlig forum om ditt forsøk på svindel da TS. Jeg trur jeg dauer 😄 

Jeg skjønner ikke meg på dere som mener jeg svindler???? han lurte meg hele forholdet og tok imot gaven selvom om han var utro på samme tidspunkt! Hadde jeg vært han så hadde jeg aldri tatt imot så stort beløp av noen jeg svikter uten at de vet det? så hvordan er jeg svindel?

Skrevet

Jeg skjønner ikke meg på dere som mener jeg svindler???? han lurte meg hele forholdet og tok imot gaven selvom om han var utro på samme tidspunkt! Hadde jeg vært han så hadde jeg aldri tatt imot så stort beløp av noen jeg svikter uten at de vet det? så hvordan er jeg svindel?

Hvorfor gav du han pengene i utganspunktet da ? Om han var slik en skit

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor gav du han pengene i utganspunktet da ? Om han var slik en skit

Jeg visste jo ikke dette!

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei. Jeg har tidligere gitt ett pengebeløp til kjæresten min, den er på 100 000kr. Nå er det slutt mellom oss og han ønsker ikke å betale de til meg. Da jeg først ga de til han var det som en gave fra meg. Men nå ønsker jeg dem tilbake, tenker å ta det via foliksrådet, og si at det var lån, har ikke noe bevis på det utenom bankoverføringen til hans konto. Er det noe sjans i det hele tatt å få pengene tilbake? Føler meg lurt av ham...

Lurer også på om vi får møte på forliksrådet og at han skal sitte der og si gave mens jeg sier lån, hva skjer i sånne situasjoner?

Trenger virkelig hjelp med dette.

Du føler deg lurt av ham når du ga ham de pengene i gave? Du kan ikke kreve å få det tilbake selv om det er slutt mellom dere

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Millimani skrev:

Du føler deg lurt av ham når du ga ham de pengene i gave? Du kan ikke kreve å få det tilbake selv om det er slutt mellom dere

Nå spør jeg ikke moralisk sett, jeg spør om jeg kan kreve de tilbake via foliksrådet eller rette.

Skrevet

Du har en veldig god sak. Du har skrevet «lån som avtalt». Også han får den meldingen. Ditt argument er at hadde det vært en gave, så ville han reagert med en gang. Har du fått noen talemeldinger eller slikt om dette beløpet? Er det nevnt i noen forbindelse? Og, i hvilken forbindelse gif man kjæresten 100k i gave? 

Anonymkode: 7b414...add

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du du vil trekke din eks for forliksrådet med bakgrunn i falske opplysninger. Du vil nå forsøke å påstå at det var et lån. 

Utroskap er ikke forbudt. Utroskap gjør ikke om gaver til lån. 

Jeg har uthevet det for deg jeg :) 

• Liker 13
Skrevet

Du har en veldig god sak. Du har skrevet «lån som avtalt». Også han får den meldingen. Ditt argument er at hadde det vært en gave, så ville han reagert med en gang. Har du fått noen talemeldinger eller slikt om dette beløpet? Er det nevnt i noen forbindelse? Og, i hvilken forbindelse gif man kjæresten 100k i gave? 

Anonymkode: 7b414...add

Det som er at han la ikke merke til den meldingen, han sa jo ingenting der og da heller. han fikke pengene uten å trykke på selve overføringen å lese gjennom den. og det stemmer faktisk ellers hadde han jo sagt det til meg da jeg overførte

Skrevet

Nå spør jeg ikke moralisk sett, jeg spør om jeg kan kreve de tilbake via foliksrådet eller rette.

Nei du kan ikke det. Men siden du har advokat på saken så har vel han sagt hva du kan forvente eller ikke? Hvorfor trenger du da svar fra noen her inne?

• Liker 8
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ufattelig kjip. Heldigvis utnytter advokaten deg. Hva tar han seg betalt denne advokaten? Og hva skal du si i forliksrådet? 

han tar ikke betalt. Er frirettshjelp

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du være så sikker? jeg vil gjerne ha konkrete svar.

Du har jo fått flere svar. Prøver du å tvinge oss til å gi deg et positivt et?

Anonymkode: 78e4c...c82

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei du kan ikke det. Men siden du har advokat på saken så har vel han sagt hva du kan forvente eller ikke? Hvorfor trenger du da svar fra noen her inne?

Advokaten sa at vi må bare vente å se hvordan han reagerer. 

Skrevet

Du har jo fått flere svar. Prøver du å tvinge oss til å gi deg et positivt et?

Anonymkode: 78e4c...c82

Mangen som gir meg postitv svar også. så jeg skjønner ikke helt. blir ikke klokere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...