AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #1 Skrevet 31. oktober 2018 Var på intervju mandag til drømmejobben min. I forkant av utlysningen hadde jeg vist min interesse og gitt beskjed om at jeg virkelig ønsket å jobbe for denne bedriften. Hadde god kjemi med arb.giver helt fra starten av følte jeg. Vi var 3 stk på intervju, til 2 stillinger. Følte det gikk skikkelig bra, vi pratet godt sammen og følte jeg bydde på alt jeg kunne la frem hvor ivrig og virkelig motivert jeg var for denne stillingen og at jeg hadde tenkt på jobben hver time nesten etter jeg hadde søkt. Jeg fikk hele tiden så fine tilbakemeldinger at jeg hadde så bra papirer, mine referanser, attester osv var kjempefine. Til alt jeg sa, svarte dem «det er jo kjempe positivt» «sånne som deg vil vi ha» osv. De ga meg rett og slett sikkelig feeling på at jeg nesten hadde fått jobben. Så to dager senere, idag alså, får jeg mail om at de takket for interessen, men stillingen var besatt. For det første; jeg synes VIRKELIG det er respektløst at de ikke har tid/mot nokk til å ta en tlf å si det til meg. JA, jeg forstår det er ubehagelig, men så voksen bør man kunne være. For det andre; Er det virkelig sånn at man blir mindreverdig som jobbsøker når man har barn på 1 år og er en kvinne i fertil alder? Anonymkode: 587ca...bf8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #2 Skrevet 31. oktober 2018 Kan legge til at jeg naturligvis er veldig trist å lei meg. Anonymkode: 587ca...bf8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #3 Skrevet 31. oktober 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: For det andre; Er det virkelig sånn at man blir mindreverdig som jobbsøker når man har barn på 1 år og er en kvinne i fertil alder? JA! Trist, men sant. Har opplevd det selv. De kan påstå at de ikke diskriminerer så mye de vil, men fakta er at det gjør de. Var dette kommunalt? Kan også godt tenkes at du kun ble kalt inn til intervju fordi de må intervjue et visst antall mennesker, og at jobben var tiltenkt noen andre i det hele tatt før prosessen startet. Det er beinhardt der ute nå. Prøv å ikke ta dette personlig, selvom det er vanskelig. Det finnes andre jobber, det handler bare om å ikke gi opp. Til slutt vil du banke på den rette døren 🙂 Anonymkode: 440a3...198 1
Hedda-78 Skrevet 31. oktober 2018 #4 Skrevet 31. oktober 2018 Ring dem og be om en begrunnelse. Du skal naturligvis ikke anklage dem for noe, men si at du ønsker tilbakemelding på intervjuet for å kunne være bedre forberedt til fremtidige intervju. Prøv å finne ut hvem som ble ansatt (ikke nødvendigvis navnet, men hvilken utdannelse/erfaring), og hvorfor. Du kan også finne ut om det var de to andre som var på intervju som fikk jobbene, eller om det var en intern søker eller noe. Men vær forsiktig så du ikke fremstår som sutrete eller anklagende. Hvis du gjorde et bra inntrykk, kan det jo hende de tenker på deg ved neste anledning. Og ja, dessverre er det slik at kvinner som sannsynligvis skal ut i en permisjon om et par år, er mindre attraktive som arbeidstakere. Men ingen arbeidsgivere vil noen sinne innrømme det. Velkommen til den virkelige verden. 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #5 Skrevet 31. oktober 2018 Kanskje fordi du ikke kan bøye verb? Anonymkode: f0cf9...ac7
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #6 Skrevet 1. november 2018 Klem til deg, TS. Har kjent på akkurat den samme skuffelsen selv. Kom meg, som en av fire, gjennom nåløyet til annengangsintervju via et gruppeintervju med 20 stykker og følte jeg leverte godt i begge runder. Fikk positive tilbakemeldinger fra de to som intervjuet meg på annengangsintervjuet og følte at det var stor sjans for at jeg fikk jobben. Intervjuet var en tirsdag og de lovet tilbakemelding i løpet av uka. Fredag ettermiddag, rett før klokka 17, kom det en standard e-post sendt via rekrutteringssystemet firmaet benytter at stillingen var besatt og det ble dessverre ikke meg som fikk jobben, så lykke til videre. Synes de burde vært "voksne" nok til å ringe de tre av fire som ikke fikk jobben med beskjeden i stedet for å trykke på en knapp så rekrutteringssystemet sendte ut et generisk avslag per e-post. Vi brukte jo faktisk tid, energi og penger på å møte opp på to intervjuer. Etter et års tid som jobbsøker synes jeg at mange arbeidsgivere er svært respektløse ovenfor oss som søker jobber. Har ikke tall på hvor mange søknader jeg har sendt som jeg aldri har fått noen for for tilbakemelding på og det synes jeg er alt for dårlig. Anonymkode: a4505...08f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå