Gå til innhold

Hva ønsker du deg i år og hva skal du gi til andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker meg turting selv. Liker å få spasett og hudpleieprodukter. 

Skal gi stormkjøkken til mannen, dyrt konsert til foreldrene mine og klær til lillesøster. Vårt barn får både bilstol og seng før jul, så blir en liten leke med lyd til jul. 

Hva ønsker du deg og hva skal du gi?

Anonymkode: c65ca...d25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen og jeg gir ikke hverandre julegaver, så den er grei!

Min far skal få en flaske aquavit, samt en fin kopp han kan bruke på jobb.

Min mor er jeg litt usikker på, men kanskje en bok. Hun er en typisk person som ikke vil ha noe som helst.

Min mormor ønsker seg heller aldri noe, så til henne skal jeg lage porsjoner av livretten hennes til middag og fryse ned slik at hun bare kan ta opp. (Hun spiser dårlig pga hun ikke orker å lage middag bare til seg selv).

Farmor er jeg usikker på - hun har poengtert at det var siste år jeg fikk gave, så jeg er egentlig usikker på om jeg skal gi henne noe i det hele tatt. Pleier å skrive et fint julebrev til henne, så det blir vel bare det. 

Min tante og onkel skal få en kurv med litt vin og god mat som de kan nyte sammen i romjulen. 

Svigermor er jeg usikker på foreløbig, men hun er sånn som liker alt. 

Nevøene mine får mannen stå for gaven til - så betaler jeg det som er "min" del. 

Skrevet

Planter. En hel jungel av store planter som kan fylle kriker og kroker på gulvet i hjørnene, mindre som kan stå i vinduskarmen, på tvbenken. Bord og hyller. Generelt sett bare mange, mange planter! 

:hoppendeglad:

... Men så har vi to katter, så da ønsker jeg meg vel vin. Samme opplegg som ovenfor, i hver en krik og krok, på tvbenk og hyller. Fyll de opp :phaedra: 

• Liker 7
Skrevet

Jeg har alt jeg trenger, så vil kanskje ønske meg en helg alene på et spa-hotell eller noe :P Barna får klær som vanlig med mindre de har noen spesielle ønsker. Vi prøver å unngå gavehysteriet og får kun det vi trenger.

Anonymkode: 3be02...c79

Skrevet

Jeg ønsker meg en wake-up light vekkerklokke, en varm vinterjakke, blender, boka "Factfulness" av Hans Rosling og gode hudpleieprodukter. 

Kjæresten skal få genser, Donald-bok og et skinnbelte han ønsker seg. Min mor får en kasjmir-joggedress fra meg og min søster. Min bror og samboeren hans pleier å ønske seg litt eksklusive oljer og slikt, så det blir noe i den gaten. Min lille nevø får lego, og søsteren min skal få et par av sine favoritt-hudpleieprodukter som jeg vet hun ikke har råd til nå som hun er fulltidsstudent :) Min beste venninne skal få en "spa-kurv" med badeolje, ansiktsmaske og avslappende te osv., vet ikke helt hva jeg skal gi til hennes tenårings-nerde-datter men skal prøve å finne på noe kult :) Mine og kjærestens felles venner får vin og hjemmelaget urtesalt, og min eks-stedatter og hennes kjæreste skal få gavekort på kinobilletter, de er unge studenter og har ikke råd til så mange utskeielser :) 

• Liker 3
Skrevet
19 timer siden, NancyDrew skrev:

Planter. En hel jungel av store planter som kan fylle kriker og kroker på gulvet i hjørnene, mindre som kan stå i vinduskarmen, på tvbenken. Bord og hyller. Generelt sett bare mange, mange planter! 

:hoppendeglad:

... Men så har vi to katter, så da ønsker jeg meg vel vin. Samme opplegg som ovenfor, i hver en krik og krok, på tvbenk og hyller. Fyll de opp :phaedra: 

Katter, planter, vin! :ninuskapus:

Jeg liiiiiker deg! :hoppendeglad:

• Liker 3
Skrevet

Har ikke råd i år :( 
Men det vet familien og legger ut "gaver" x)
Blir vel bedre etter endt utdanning :)

Vi har hatt penger spart opp til jul, men ekstra kjipt når kjøleskap og vaskemaskin ryker rett etter hverandre :skratte: 

Skrevet

Jeg ønsker meg en jul uten gaver.. ikke pga økonomi, mer i protest mot gavejaget.

Men vi har barn, og de ser ikke poenget med gavefri jul. 

Hos oss går det mye i fotogaver, med bilder fra året som gikk. Til barna har jeg ikke peiling... 

Anonymkode: d66fa...7e5

• Liker 3
Skrevet (endret)

Gaveliste for 2018

Mor: Gavekort hos frisøren

Far: Isbrodder og en bok sikkert

Brutter'n: Lys til sykkelen, flax for livet og... ett eller anna:P

Typen: Gir ikke noe til hverandre i år

Venninne 1: Mini-drivhus til vinduskarmen + sjokoladetrøfler

Venninne 2: Vin og en katte-pute som jeg har laget selv(er så sjukt fornøyd med den!)

Venninne 3: *sensur* Siden hun er her på KG :fnise:

Kompis 1: Et glass med cash og litt snop for han å bruke på seg selv.

Kompis 2: En bok og kanskje noe snop.

Min ønskeliste 2018

-Fred på jord! 😄

-Tå-separator(sånn skum-dings for negellakk)

-BSU-innskudd

-Mummikopp

-Reisehåndkle(sånt lite superabsorberende)

-100ml flasker for hårprodukter på reise

-Vakumeringspose(sånne du ruller for å komprimere klær så de tar mindre plass i bagasjen

-Gavekort på
    Spa/velvære/massasje
    Basseng
    Kino
    Reise
    Sportsbutikk(gjerne XXL eller gsport)

Endret av Zakuro
Skrevet

Mor. Bildet av barnebarna, en bok og et pledd.

Stefar: Rødvin og en Ulvang genser.

Bror: LP plate med favoritt bandet.

Bror og svigerinne: Gavekort på teater.

Tanteungene 2 stk får et brettspill og en bok.

Anonymkode: 564de...feb

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mor. Bildet av barnebarna, en bok og et pledd.

Stefar: Rødvin og en Ulvang genser.

Bror: LP plate med favoritt bandet.

Bror og svigerinne: Gavekort på teater.

Tanteungene 2 stk får et brettspill og en bok.

Det er det jeg vet til nå.

Skrevet

Gaver til meg: Kunst, smådill, klatreutstyr, opplevelser

Gaver til andre: Opplevelser, noe de ønsker seg. Mamma får nok gavekort på spa/manikyr/pedikyr, siden hun liker det. Pappa er umulig å kjøpe gave til, siden han aldri ønsker seg noe og ikke trenger noe heller. Bror pusser opp hus, så noe til det. Kjæresten: Aner ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...