AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #1 Skrevet 31. oktober 2018 Ringte nettopp en og sa at han trodde barnet mitt hadde vært med å kaste dopapir på bilen hans. Vilt fremmed man hadde lånt tlf til min sønn og ringt meg. Jeg visste ikke annet enn å beklage og spurte om noe var ødelagt og om han var sikker på det var min sønn som hadde gjort det (noe det viste seg at det ikke var) en filleting dette på Halloween tenker jeg, men sa ikke noe om det. Ante ikke hva jeg skulle svare han egentlig, ble bare stresset av det. Hvordan takler dere det når folk ringer pga ungene deres for ett eller annet lignende? At de har gjort noe mer eller mindre gale? Jeg aner rett og slett ikke 🙈 Anonymkode: 8025f...f43 1
Jordbæra Skrevet 31. oktober 2018 #2 Skrevet 31. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ringte nettopp en og sa at han trodde barnet mitt hadde vært med å kaste dopapir på bilen hans. Vilt fremmed man hadde lånt tlf til min sønn og ringt meg. Jeg visste ikke annet enn å beklage og spurte om noe var ødelagt og om han var sikker på det var min sønn som hadde gjort det (noe det viste seg at det ikke var) en filleting dette på Halloween tenker jeg, men sa ikke noe om det. Ante ikke hva jeg skulle svare han egentlig, ble bare stresset av det. Hvordan takler dere det når folk ringer pga ungene deres for ett eller annet lignende? At de har gjort noe mer eller mindre gale? Jeg aner rett og slett ikke 🙈 Anonymkode: 8025f...f43 Man unnskylder seg så klart, spør om noe må erstattes og ber barnet sitt om å unnskylde. Noe mer er det vel ikke å si. 26
Rotemor Skrevet 31. oktober 2018 #3 Skrevet 31. oktober 2018 (endret) Å frata et barn mobilen er maktmisbruk uavhengig.... Jeg har opplevd å få telefon pga krangel e.l og har da svart at jeg beklager at noe er ugreit og at vi skal snakke om det hjemme. Jeg er lojal overfor barnet til vi har snakket sammen. Endret 31. oktober 2018 av Rotemor Skrivefeil 7
Ulrikke Skrevet 31. oktober 2018 #4 Skrevet 31. oktober 2018 Jeg hadde spurt hvor de var, kastet meg i bilen og møtt dem der. Snakket med mitt barn og den som ringte. Avhengig av hva som kom fram (forsto det på deg at han ikke hadde gjort det mannen ringte for, men gitt at barnet faktisk hadde gjort noe) hadde jeg beklaget og lagt meg flat, tilbudt meg å erstatte evt ødelagte ting og tatt med meg ungen hjem. Og der hadde det IKKE vært hyggelig å være. Barnet skulle få "jobbe" for å betale meg tilbake det jeg evt hadde erstattet, det hadde blitt prat på prat, goder inndratt, frihet inndratt. Barnet skulle også få møtt opp hos vedkommende dagen etter feks og beklaget selv etter å ha forstått hva h*n faktisk hadde gjort. Har ikke vært borti noe sånt heldigvis, men det er vel omtrent det jeg tenker at jeg ville gjort... 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #5 Skrevet 31. oktober 2018 7 minutter siden, Jordbæra skrev: Man unnskylder seg så klart, spør om noe må erstattes og ber barnet sitt om å unnskylde. Noe mer er det vel ikke å si. Jeg gjorde jo det.....og som sagt så viste det seg at det -ikke- var barnet mitt. Problemet mitt er at jeg går utifra med en gang at alt er barnet mitt sin feil og nærmest ber de om kontonr for at jeg kan erstatte noe før jeg vet hva som har skjedd. (Han pleier ikke ødlegge noe eller noe sånt) Altså problemet er at jeg begynner å stresse, snakker fort, beklager og hva jeg skal gjøre og alt kommer veldig rotete. Klarer ikke roe ned å løse det fornuftig liksom. Har fått tlf før det folk har vært rasende på mitt barn for noe og jeg har klikket på barnet mitt som har blitt lei seg og skuffet fordi det ikke var hans feil, han bar med, med det var disse rasende foreldrene sitt barn også. Uansett om barnet mitt har gjort noe alvorlig gale eller det viser seg at h*n ikke har gjort det, så trenger jeg råd til hvordan løse det. Anonymkode: 8025f...f43 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #6 Skrevet 31. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjorde jo det.....og som sagt så viste det seg at det -ikke- var barnet mitt. Problemet mitt er at jeg går utifra med en gang at alt er barnet mitt sin feil og nærmest ber de om kontonr for at jeg kan erstatte noe før jeg vet hva som har skjedd. (Han pleier ikke ødlegge noe eller noe sånt) Altså problemet er at jeg begynner å stresse, snakker fort, beklager og hva jeg skal gjøre og alt kommer veldig rotete. Klarer ikke roe ned å løse det fornuftig liksom. Har fått tlf før det folk har vært rasende på mitt barn for noe og jeg har klikket på barnet mitt som har blitt lei seg og skuffet fordi det ikke var hans feil, han bar med, med det var disse rasende foreldrene sitt barn også. Uansett om barnet mitt har gjort noe alvorlig gale eller det viser seg at h*n ikke har gjort det, så trenger jeg råd til hvordan løse det. Anonymkode: 8025f...f43 Altså løse det når ift selve tlf samtalene ts Anonymkode: 8025f...f43
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #7 Skrevet 31. oktober 2018 Syns du svarte greit. Det var jo ikke mer å si. Syns det var drøyt av fyren og ringe fra din sønns mobil. Han hadde ingen rett til å ta eller "låne" den, men heller spurt etter nr ditt og ringt fra sin egen. Det kommer litt an på om det var en filleting. Hvis de hev papir mens han kom kjørende, var det ikke. Sto bilen parkert, så var det. Anonymkode: 13c7d...b66 6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #8 Skrevet 31. oktober 2018 Snakk ordentlig med barnet ditt om det før du begynner å kjefte. Spør gjerne de som kontaktet deg om mobilnummer så du kan ringe tilbake om noe er uklart. Anonymkode: 1a4f4...ef7 1
Rotemor Skrevet 31. oktober 2018 #9 Skrevet 31. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Altså løse det når ift selve tlf samtalene ts Anonymkode: 8025f...f43 Det er fort gjort å reagere slik du gjør; det er vel gjerne en følelse av frykt som rammer deg i øyeblikket. I dette tilfelle ville jeg blant annet forklart barnet mitt at han eller hun ikke får lov til å gi fra seg mobilen, men skal gi nummeret til Mamma. Tipper opplevelsen av en sint, fremmed mann som tok mobilen er straff nok for et Halloweenknep!!! 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #10 Skrevet 31. oktober 2018 Så må jeg bare rette deg i en ting; analfabet betyr vel at man ikke kan lese og skrive? 🙈 Anonymkode: 1a4f4...ef7 9
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #11 Skrevet 31. oktober 2018 Jeg har opplevd å få klager som det viste seg i ettertid gjaldt andre barn. Så nå spør jeg hva som skjedde og sier jeg skal snakke med barnet om det og tar kontakt igjen. Finner ut hva som har skjedd, barnet må si unnskyld og være med på å rydde opp etter seg. Det som er sikkert er at ingen foreldre blir skånt for dette når man har barn. Vil alltid være noe iløpet av barndommen. Anonymkode: ef428...d47 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #12 Skrevet 31. oktober 2018 Du mener dette er en filleting siden det er halloween? Oppdra ungen din Anonymkode: 49bfa...550 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #13 Skrevet 31. oktober 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har opplevd å få klager som det viste seg i ettertid gjaldt andre barn. Så nå spør jeg hva som skjedde og sier jeg skal snakke med barnet om det og tar kontakt igjen. Finner ut hva som har skjedd, barnet må si unnskyld og være med på å rydde opp etter seg. Det som er sikkert er at ingen foreldre blir skånt for dette når man har barn. Vil alltid være noe iløpet av barndommen. Anonymkode: ef428...d47 Denne var det jeg var ute etter. Takk for hjelpen 💗 Anonymkode: 8025f...f43 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #14 Skrevet 31. oktober 2018 16 minutter siden, Rotemor skrev: Det er fort gjort å reagere slik du gjør; det er vel gjerne en følelse av frykt som rammer deg i øyeblikket. I dette tilfelle ville jeg blant annet forklart barnet mitt at han eller hun ikke får lov til å gi fra seg mobilen, men skal gi nummeret til Mamma. Tipper opplevelsen av en sint, fremmed mann som tok mobilen er straff nok for et Halloweenknep!!! Takk 💗 Anonymkode: 8025f...f43 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #15 Skrevet 31. oktober 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakk ordentlig med barnet ditt om det før du begynner å kjefte. Spør gjerne de som kontaktet deg om mobilnummer så du kan ringe tilbake om noe er uklart. Anonymkode: 1a4f4...ef7 Takk 💗 Anonymkode: 8025f...f43
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #16 Skrevet 31. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du mener dette er en filleting siden det er halloween? Oppdra ungen din Anonymkode: 49bfa...550 Og det var det eneste du leste gjennom hele tråden eller? Du fikk ikke med deg at denne sønnen faktisk ikke hadde gjort noe galt, så kanskje han er godt oppdratt allikevel. Kanskje foreldrene dine skulle fått meldingen om at de bør oppdra ungen sin? Anonymkode: 3e967...41d 10
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #17 Skrevet 31. oktober 2018 Hva hadde den situasjonen med å ikke kunne lese og skrive? Anonymkode: 3a969...5b1 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #18 Skrevet 31. oktober 2018 3 timer siden, Ulrikke skrev: Jeg hadde spurt hvor de var, kastet meg i bilen og møtt dem der. Snakket med mitt barn og den som ringte. Avhengig av hva som kom fram (forsto det på deg at han ikke hadde gjort det mannen ringte for, men gitt at barnet faktisk hadde gjort noe) hadde jeg beklaget og lagt meg flat, tilbudt meg å erstatte evt ødelagte ting og tatt med meg ungen hjem. Og der hadde det IKKE vært hyggelig å være. Barnet skulle få "jobbe" for å betale meg tilbake det jeg evt hadde erstattet, det hadde blitt prat på prat, goder inndratt, frihet inndratt. Barnet skulle også få møtt opp hos vedkommende dagen etter feks og beklaget selv etter å ha forstått hva h*n faktisk hadde gjort. Har ikke vært borti noe sånt heldigvis, men det er vel omtrent det jeg tenker at jeg ville gjort... Du har sett for mye på amerikansk tv... Anonymkode: bfeb6...1ac 4
Rotemor Skrevet 31. oktober 2018 #19 Skrevet 31. oktober 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har sett for mye på amerikansk tv... Anonymkode: bfeb6...1ac Ja, det der er en ganske voldsom og irrasjonell reaksjon. 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #20 Skrevet 1. november 2018 10 timer siden, Rotemor skrev: Å frata et barn mobilen er maktmisbruk uavhengig.... Jeg har opplevd å få telefon pga krangel e.l og har da svart at jeg beklager at noe er ugreit og at vi skal snakke om det hjemme. Jeg er lojal overfor barnet til vi har snakket sammen. Maktmisbruk? Et du seriøs? Anonymkode: 46b11...fbb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå