AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #1 Skrevet 31. oktober 2018 Vi Jar en dag i uka hvor det rett og slett ikke er tid til matlaging. Det går enten i fiskegrateng fra frysedisken eller sodd. Er så lei. Tips til andre greie retter? Anonymkode: a6657...b27
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #2 Skrevet 31. oktober 2018 Kjøp: Kidney bønner, frosne erter, frosne aspargesbønner, kikerter på boks, løk, hvitløk, tomat puré, økologiske hakka tomater, gulrøtter, paprika, mais, hjertesalat, mager kesam. Sett ovnen på 220c Finn fram ildfastform: ha oppi olivenolje, tomatpuré, hakkede tomater, 1-2 Ts sukker, salt, pepper, revet hvitløk, Hakket løk og rør dette sammen. Ha så oppi, kidney bønner, kikerter, grønne erter, mais og aspergasbønner og gulrøtter. Sleng inn i ovnen, la stå 30-40 min. Vask hjerte salat. kok: quinoa/linser, server gryteretten, med quinoa, i hjertesalat blader og kesam. Sunn, kjapp og lettvint veggis mat. Anonymkode: 909a0...c1a
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #3 Skrevet 31. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjøp: Kidney bønner, frosne erter, frosne aspargesbønner, kikerter på boks, løk, hvitløk, tomat puré, økologiske hakka tomater, gulrøtter, paprika, mais, hjertesalat, mager kesam. Sett ovnen på 220c Finn fram ildfastform: ha oppi olivenolje, tomatpuré, hakkede tomater, 1-2 Ts sukker, salt, pepper, revet hvitløk, Hakket løk og rør dette sammen. Ha så oppi, kidney bønner, kikerter, grønne erter, mais og aspergasbønner og gulrøtter. Sleng inn i ovnen, la stå 30-40 min. Vask hjerte salat. kok: quinoa/linser, server gryteretten, med quinoa, i hjertesalat blader og kesam. Sunn, kjapp og lettvint veggis mat. Anonymkode: 909a0...c1a Takk for svar🙏🏻 Skal prøve denne, savner litt krydder da kanskje? Ts Anonymkode: a6657...b27
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #4 Skrevet 31. oktober 2018 Å steke fiskegrateng tar jo en evighet da! Typiske raske middager her kan være stekte fiskekaker med ulikt tilbehør ( potetmos, søtpotetmos, burgerbrød osv), wok (ferdig strimlet kjøtt + frosne grønnsaker), grillet kylling med salat, lompepizza/toast, ostesmørbrød, laks med wokgrønnsaker, ost og skinkesalat osvosv. Bruker sjelden mer enn 25 min på middag. Har man det ekstra travelt kan mye gjøres dagen før av kutting osv Anonymkode: 14265...e42 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #5 Skrevet 31. oktober 2018 Svaret er pasta. Et kjapt søk på BBC Good Food ga disse svarene på pasta laget på 10 minutter: https://www.bbcgoodfood.com/search/recipes?query=pasta#query=Pasta&path=time/[0+TO+600] Gode raske klassikere er puttanesca og amatriciana. Pasta med ferdig pesto er kanskje det enkleste man kan lage (kok grønne bønner i gryten sammen med pastaen, så blir det sunnere også). Jeg synes også at biff er undervurdert som kjapp middag. 2-3 minutter på hver side i varm panne, og litt hviling mens du tømmer en pose ferdigvasket og -kuttet salat i en bolle (jeg liker babyleaf) hiver i en oppkuttet avokado og kanskje noen cherrytomater, litt olivenolje og balsamico eller sherryeddik, og så erklærer middagen for ferdig. Anonymkode: ceb94...d94 3
pulverheksa Skrevet 1. november 2018 #6 Skrevet 1. november 2018 Omelett. Perfekt for å rydde i kjøleskapet. Noen egg, litt grønnsaker og et par skiver ost så metter det bra. Supert å bruke rester i f.eks kokte poteter eller pasta. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #7 Skrevet 1. november 2018 Hvorfor ikke lage dobbelt opp en dag og spise rester den dagen? Anonymkode: cb4e0...e2e 3
Mkigjen Skrevet 1. november 2018 #8 Skrevet 1. november 2018 Lag dobbel mengde middag, dagen i forveien, varmopp
Mkigjen Skrevet 1. november 2018 #9 Skrevet 1. november 2018 Just now, AnonymBruker said: vorfor ikke lage dobbelt opp en dag og spise rester den dagen? Nesten som jeg skulle sagt det selv😂 1
Gjest Kritt Skrevet 1. november 2018 #10 Skrevet 1. november 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøp: Kidney bønner, frosne erter, frosne aspargesbønner, kikerter på boks, løk, hvitløk, tomat puré, økologiske hakka tomater, gulrøtter, paprika, mais, hjertesalat, mager kesam. Sett ovnen på 220c Finn fram ildfastform: ha oppi olivenolje, tomatpuré, hakkede tomater, 1-2 Ts sukker, salt, pepper, revet hvitløk, Hakket løk og rør dette sammen. Ha så oppi, kidney bønner, kikerter, grønne erter, mais og aspergasbønner og gulrøtter. Sleng inn i ovnen, la stå 30-40 min. Vask hjerte salat. kok: quinoa/linser, server gryteretten, med quinoa, i hjertesalat blader og kesam. Sunn, kjapp og lettvint veggis mat. Anonymkode: 909a0...c1a Hørtes godt ut, men går ikke innunder min definisjon av kjapp middag . Først 10 minutter fremfinning og hakking og så 30-40 min. i ovnen.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #11 Skrevet 1. november 2018 Det vi har på travle dager: Grøt (ferdigpakker eller 5min grøt). Lettvint lapskaus: frossen lapskausblandin, buljong og pølsebitene(blander ofte inn en pakke potetmos også, husk ekstra vann(melk) da) Pasta og ferdige kjøttboller (finnes både pasta og kjøttboller med grønnsaker på Rema 1000, samvittigheten blir jo litt bedre å da) Potetmos og fiskepinne/kjøttboller/kjøttkaker/pølser/fiskekaker (og kokte frossengrønnsaker) Ferdig bacalao som en bare varmer opp. Frossen pizza Fish and chips Anonymkode: 78eab...e61
Roci Skrevet 1. november 2018 #12 Skrevet 1. november 2018 Kyllingfilet, et glass med krydder og saus fra Saritas, og boil-in-bag ris. Denne er god: https://www.godt.no/oppskrift/8420/enkel-minestrone-suppe. Eventuelt kan du kutte grønnsakene kvelden før og sette dem i kjøleskapet. Mange fine tips til middager som kan lages delvis ferdige kvelden før: http://www.lindastuhaug.no/2018/09/26/12-middager-du-kan-klargjere-kvelden-forveien/
sølvdryss Skrevet 1. november 2018 #13 Skrevet 1. november 2018 Indisk. Finnes mange gode alternativer. Kjøp kylling oppskjært i biter, stek og ha over saus (kjøpt på glass). Husk å sett på risen før dere begynner å steke. Evt. er kikerter et alternativ til kjøtt. Fiskekaker/karbonader med stekt løk, ferdig fersk salatmix eller frysegrønnsaker og potetsalat Ferdige pannekaker kjøpt på butikken i pakke (evt stek opp og frys) Suppe. Finnes mange ok alternativer nå. Ha i kylling/reker/fisk/kjøttboller. Brød ved siden av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå