Gå til innhold

Prosjektet "menn i helse", hva syns du?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg møter dem etter utdanningen og skal jobbe med dem. Om det er selve utdanningen som er dårlig eller at mange av dem ikke tar utdannelsen seriøst vet jeg jo ikke, men de kan lite ihvertfall. 

Har jobbet med helsefagarbeidere som ikke kan ta BT, ikke aner hva høyt/lavt blodsukker kommer av og hva vi gjør, viktigheten av håndvask, som tror betennelsesdempende er det samme som antibiotika og jeg kunne ha fortsatt her. Og dette er ikke nødvendigvis helt ferske heller. 

Så dette prosjektet er bra det, så lenge det ikke er dårligere enn den tradisjonelle varianten. 

Anonymkode: caf43...350

Den er på halve tiden.

Anonymkode: 97d40...8ef

Skrevet

Kjenner meg overhodet ikke igjen i det du skriver, har jobbet som sykepleier både på sykehjem og sykehus. Er det sykehjem du jobber på?

Anonymkode: 7769e...cef

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg overhodet ikke igjen i det du skriver, har jobbet som sykepleier både på sykehjem og sykehus. Er det sykehjem du jobber på?

Ja. Det er nok ikke standarden men et internt problem gjerne med holdningene.. 

TS

Skrevet
1 minutt siden, kvinne35+ skrev:

Ja. Det er nok ikke standarden men et internt problem gjerne med holdningene.. 

TS

Jeg har egentlig litt motsatt erfaring, at de eldre damene rotter seg sammen mot guttene og gir de drittoppgavene 😯 Dette erfarte flere av klassekameratene mine i praksis også, fikk beskjed om at menn kunne ikke bli sykepleiere, da måtte de bare stå på kjøkkenet. 

• Liker 1
Skrevet

De som har sykemelding, og som er kvinner og ikke sykepleiere må jo da rette seg opp i ryggen (i overført betydning) og si at man har krav på tilrettelegging, for man kan faktisk ikke ødelegge seg på jobb. Krever arbeidsgiver det, så får man jo da heller ta sykemelding, så står arbeidsgiver der med en sykmeldt ansatt som ikke er der i det hele tatt. 

Islamsk machokultur må møtes med kompromissløshet og om nødvendig råskap, fordi det er det eneste språket denne folkegruppen forstår. 

Anonymkode: 44ca6...3db

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har egentlig litt motsatt erfaring, at de eldre damene rotter seg sammen mot guttene og gir de drittoppgavene 😯 Dette erfarte flere av klassekameratene mine i praksis også, fikk beskjed om at menn kunne ikke bli sykepleiere, da måtte de bare stå på kjøkkenet. 

:fnise: omg

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som har sykemelding, og som er kvinner og ikke sykepleiere må jo da rette seg opp i ryggen (i overført betydning) og si at man har krav på tilrettelegging, for man kan faktisk ikke ødelegge seg på jobb. Krever arbeidsgiver det, så får man jo da heller ta sykemelding, så står arbeidsgiver der med en sykmeldt ansatt som ikke er der i det hele tatt. 

Islamsk machokultur må møtes med kompromissløshet og om nødvendig råskap, fordi det er det eneste språket denne folkegruppen forstår. 

Å det er ikke noe snakk om islam. Det er alt fra katolikker til hinduister til muslimer etc. Det er ikke religiøst betinget men kulturelt.

TS

• Liker 1
Skrevet

For et idiotisk tiltak. Jeg kan jo bli sykepleier på den tiden de skal bruke (kunne sikkert jobbet fulltid samtidig også).

• Liker 1
Skrevet

Ikke min manns opplevelse av dette.... Han måtte ta sine oppgaver på lik linje med alle andre. Alle spektre av oppgaver som tilhørte jobben.

Eneste var at de ikke pushet når stell føltes vanskelig og til tider som overgrep mot demente gamle damer som motsatte seg stell.

Da tok de et skritt tilbake, snakket om det, tok andre oppgaver sålenge og prøvde igjen senere med ny motivasjon og nye strategier/verktøy..... 

Han slapp ikke unna noen oppgaver og det var likestilt mellom kjønn og ny/gamle.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

vedkommende snakket ikke om utdannelsen men om hvor seriøst de som tar utdannelsen tar det, dermed det endelige resultatet.

Igjen, på hvilket grunnlag? 

Skrevet
38 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

For et idiotisk tiltak. Jeg kan jo bli sykepleier på den tiden de skal bruke (kunne sikkert jobbet fulltid samtidig også).

Så klart du kan, kjørelærere kan jo alt. Bare husk at du må kjøre inn til siden når du skal behandle sittesåret ditt siden det er litt distraherende på tett traffikert vei. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg møter dem etter utdanningen og skal jobbe med dem. Om det er selve utdanningen som er dårlig eller at mange av dem ikke tar utdannelsen seriøst vet jeg jo ikke, men de kan lite ihvertfall. 

Har jobbet med helsefagarbeidere som ikke kan ta BT, ikke aner hva høyt/lavt blodsukker kommer av og hva vi gjør, viktigheten av håndvask, som tror betennelsesdempende er det samme som antibiotika og jeg kunne ha fortsatt her. Og dette er ikke nødvendigvis helt ferske heller. 

Så dette prosjektet er bra det, så lenge det ikke er dårligere enn den tradisjonelle varianten. 

Anonymkode: caf43...350

Det høres meget rart ut da de lærer dette på skolen og i praksis før de går ut som lærlinger. Hva er du utdannet som forresten? 

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å det er ikke noe snakk om islam. Det er alt fra katolikker til hinduister til muslimer etc. Det er ikke religiøst betinget men kulturelt.

TS

Konservative medlemmer av andre religioner kan være like ille, det er ikke nødvendigvis bare muslimer som har slike verdier. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Konservative medlemmer av andre religioner kan være like ille, det er ikke nødvendigvis bare muslimer som har slike verdier. 

Nei det var derfor jeg responderte med denne kommentaren til det forrige innlegget som var lagt her hvor noen skyldte det på en spesifikk religion

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...