Gå til innhold

Hva sier du om fjordåret?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skriver du forje år eller i fjord? 

Anonymkode: db73f...91d

Tuller du eller er du så dårlig til å skrive? Det skrives forrige og ikke forje, og dessuten så heter det i fjor og ikke i fjord. 

Anonymkode: 953ed...a25

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Skriver du forje år eller i fjord? 

Ingen av delene. 

Anonymkode: 09186...d13

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at du selv vet veldig godt at det skrives "forrige år" eller "i fjor", men at du synes du er uhyre morsom som har skapt denne tråden. 

Anonymkode: 852de...d52

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet at du selv vet veldig godt at det skrives "forrige år" eller "i fjor", men at du synes du er uhyre morsom som har skapt denne tråden. 

Anonymkode: 852de...d52

Jeg synes også at hun er uhyre morsom. Og at alle besserwisserene som har svart burde føle seg litt dumme. Mener dere at de som har andre sterke sider enn rettskrivning burde bli utestengt fra diskusjoner? 

Anonymkode: 6532f...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes også at hun er uhyre morsom. Og at alle besserwisserene som har svart burde føle seg litt dumme. Mener dere at de som har andre sterke sider enn rettskrivning burde bli utestengt fra diskusjoner? 

Jeg føler meg kjempedum som svarte det som er riktig på spørsmålet. Det er sånn jeg pleier å føle meg når jeg svarer riktig på noe, skikkelig dum, liksom. 

Hvem har skrevet at man burde bli utestengt fra diskusjoner grunnet manglende rettskrivning? 

Anonymkode: 8b2e1...167

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk! 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg føler meg kjempedum som svarte det som er riktig på spørsmålet. Det er sånn jeg pleier å føle meg når jeg svarer riktig på noe, skikkelig dum, liksom. 

Hvem har skrevet at man burde bli utestengt fra diskusjoner grunnet manglende rettskrivning? 

Hvor mange språk snakker du, og hvor mange med perfekt rettskrivning? Og hvis du kan flere enn ett, ventet du med å snakke/skrive til du kunne det perfekt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer vel fra fjord til fjord. Ved den fjorden jeg bor (en terskelfjord), har det ikke kommet oppdrettsanlegg ennå, selv om krefter jobber for dette. Modige kommunepolitikere blokkerer. Så jeg vil si at fjoråret var bra for fjorden.

Beklager at jeg kommer med et så flåsete svar. Jeg henger mest i sosialdelen av forumet, og har blitt miljøskadd. (Påstand uten dekning.)

Jeg sier for øvrig i fjor eller fjoråret. Forrige år til nød.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bada i fjorden både forrige sommer og i fjor sommer.

(Sognefjorden, hvis noen lurte...)

Anonymkode: 9ef7a...f18

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...
AnonymBruker skrev (På 31.10.2018 den 17.05):

I fjor. Slik som det skal skrives.

Fjord brukes i noen dialekter. Ivar Aasen skrev at det heter Fjor men skrev også "eller Fjord" i parantes rett etter. D-en var der i gammelnorsk, så å ha den med i skrift er ikke så dumt.

Anonymkode: 4d625...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...