AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #21 Skrevet 1. november 2018 19 hours ago, Mystic woman said: Som jeg skrev, det er slurvete uttale, ingen dialekt. Da tok du feil. Det er dialekt og brukes på deler av Sør- og Sør-Vestlandet. Anonymkode: 87d55...ce9 1
Mystic woman Skrevet 1. november 2018 #22 Skrevet 1. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da tok du feil. Det er dialekt og brukes på deler av Sør- og Sør-Vestlandet. Anonymkode: 87d55...ce9 Jeg fastholder at det er slurvete uttale, ikke dialekt!
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #23 Skrevet 1. november 2018 Å skrive «forje» ser så uintelligent ut! Anonymkode: 2a082...99b
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #24 Skrevet 2. november 2018 Jeg skriver forrige, men vil nå bestemt mene at jeg uttaler det som «forje». Trodde alle gjorde det? Eller så må man legge fryktelig med trykk på i-en og evt g-en. «Forr-i-e», «Forri-ge». Bare en kommentar til de som mener at å si forje er feil. Si det fort etter hverandre, hvor mange stavelser får du i ordet? Anonymkode: e62b7...94c 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #25 Skrevet 2. november 2018 G-en blir stum, og slutten av ordet blir da dratt sammen til en diftong; ie, som blir nærmere uttalt som je. På Google translate sier stemmen «forje». Anonymkode: e62b7...94c 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #26 Skrevet 2. november 2018 20 hours ago, Mystic woman said: Jeg fastholder at det er slurvete uttale, ikke dialekt! Det må du gjerne, akkurat som jeg mener det samme om alle som sier Oschlo om Oslo. Anonymkode: 87d55...ce9
Amantheia Skrevet 2. november 2018 #27 Skrevet 2. november 2018 "Forrige" er eit ord eg brukte ganske lang tid på å hugse skrivemåten til, og eg vil påstå at eg er over gjennomsnittet god i norsk rettskriving. Har samme problem med ord som "fylt opp". Fylt er eit ord eg alltid føler eg skriv feil, og syns det ser feil ut uansett korleis eg skriv det. Er ikkje eingong sikker på om eg skreiv det rett no. Enkelte ord er berre vanskeleg av seg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå