Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

La oss si du har lånt Ola 1000 kroner og han nekter å betale tilbake.  Så går det en stund og du kommer i en posisjon hvor jeg kan ta de pengene fra han uten hans vilje eller kunnskap. La oss si han har mistet bankkortet og koden uten å være klar over det.  Hadde dere tatt ut 1000 kroner? Hadde dere tatt ut mer enn 1000? Hvis ja, hvor mye?

Anonymkode: 6760b...415

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hva, jeg hadde faktisk tatt ut summen som jeg lånte bort. Jeg gir folk sin egen medisin.

Anonymkode: a8085...1d3

• Liker 3
Skrevet

Nei.
Det virker kanskje berettiget, men ærlighet er riktig vei.

Dessuten, om du blir tatt, noe du sannsynligvis gjør siden alle minibanker har et kamra, så må du betale bot på flere tusen kroner, og betale tilbake det du stjal...  så blir mer bråk en det er verdt.

Skrevet

Nei. Jeg vet jo ikke om de 1000 kronene er det siste han har og han plutselig ikke har mat. Og det er tyveri. To feil blir ikke en rett. 

Men jeg hadde kuttet kontakten med vedkommende, vil ikke ha folk jeg ikke kan stole på i livet mitt. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Drakan skrev:

Nei.
Det virker kanskje berettiget, men ærlighet er riktig vei.

Dessuten, om du blir tatt, noe du sannsynligvis gjør siden alle minibanker har et kamra, så må du betale bot på flere tusen kroner, og betale tilbake det du stjal...  så blir mer bråk en det er verdt.

Du har hørt om finlandshette? 

Skrevet
Akkurat nå, FrodeF skrev:

Du har hørt om finlandshette? 

Og du fremstår ikke mistenkelig med finlandshette? 
Hvorfor gå til det bryet med uærlighet? Det gir ikke mening. Jeg har lånt 2000 til noen en gang, fikk ikke snurten av penger tilbake, og nektet å låne penger til personen i ettertid. 
Jeg har vært alene med pengeboka i ettertid, men har aldri falt meg inn å stjele for å få tilbake de pengene.

Man gjør rett og slett ikke sånt.

• Liker 1
Skrevet

Altså det skal bare 1000 kroner til for noen av dere å gjøre dere til kriminelle? 

Det er seriøst bekymringsverdig. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...