Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2005 #1 Skrevet 23. mars 2005 Hvis man skal melde fra/tipse myndighetene om noen som jobber svart samtidig som vedkommende mottar trygd, hvem henvender man seg til? Politiet? Likningskontoret? Og vil jeg som tipser 110% garantert forbli anonym? Dette er snakk om en dame som er uføretrygdet og som samtidig har fem dagbarn svart hos seg fem dager i uken (i tillegg til sine egne to). Det irriterer meg faktisk grenseløst at hun tjener 20000 i måneden uten å bidra til fellesskapet, samtidig som hun hever full uføretrygd. En tredje ting er at jeg synes det er uforsvarlig å ha fem dagbarn og to egne når alle er to år eller yngre, men det er det vel ikke så mye å gjøre med. Jeg lurer også på om foreldrene som lønner henne svart også får en smekk dersom myndighetene først ser på saken. Da vet jeg liksom ikke om det er verd å tipse, for da går det plutselig utover veldig mange mennesker.
Gjest celine Skrevet 23. mars 2005 #3 Skrevet 23. mars 2005 Meld til trygdekontoret du.. Det er uansett kun vedkommende som ikke betaler skatt, som blir "skadelidende". 5 dagbarn + 2 egne = 7 barn totalt under to år.. Syns det høres altfor mye ut. Ville nok også meldt fra, hvis jeg var deg..
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2005 #4 Skrevet 23. mars 2005 Og disse etatene har taushetsplikt, så du kan føle deg trygg på at du forblir anonym.
Gjest Madeline Skrevet 23. mars 2005 #5 Skrevet 23. mars 2005 Du gjør det helt riktige med å melde fra. Ikke riktig at noen skal motta trygd samtidig som en jobber. 7 barn under 2 år må da også være helt uforsvarlig. Som andre her har sagt, så er det trygdekontoret du skal kontakte. Du kan være anonym.
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2005 #6 Skrevet 23. mars 2005 Hvis man skal melde fra/tipse myndighetene om noen som jobber svart samtidig som vedkommende mottar trygd' date=' hvem henvender man seg til? Politiet? Likningskontoret? Og vil jeg som tipser 110% garantert forbli anonym? Dette er snakk om en dame som er uføretrygdet og som samtidig har fem dagbarn svart hos seg fem dager i uken (i tillegg til sine egne to). Det irriterer meg faktisk grenseløst at hun tjener 20000 i måneden uten å bidra til fellesskapet, samtidig som hun hever full uføretrygd. En tredje ting er at jeg synes det er uforsvarlig å ha fem dagbarn og to egne når alle er to år eller yngre, men det er det vel ikke så mye å gjøre med. Jeg lurer også på om foreldrene som lønner henne svart også får en smekk dersom myndighetene først ser på saken. Da vet jeg liksom ikke om det er verd å tipse, for da går det plutselig utover veldig mange mennesker.[/quote'] ..... Har du sjekket at hun ikke har snakket med trygdekontorwet? Hva vet du om hva hun bidrar med? Ike glem at det er lov å ha/jobbe som svart dagmamma da. Du synes ikke det går an å ha så mange barn heller,men det må da bli foreldrenes ansvar. Kjenner en som har 7 barn. Kjempeflott går det. Hva med de som har mange egnefødte barn i Norge? Går vel ikke an det heller da. ... om du får det bedre så må du ringe trygdekontoret. Det er kun pengene hun tjener som irriterer deg. Innlegget er endret noe i henhold til våre regler. Veslejenta - moderator
Gjest Madam Felle Skrevet 23. mars 2005 #7 Skrevet 23. mars 2005 Du skal melde fra om henne, om bare hun får seg en smekk. Men tenker du da på barna som er der, eller er det pengene hun får som du vil ta henne for? Hvordan kan du som utenforstående, si at hun ikke klarer å ta seg av alle barna? Burde det ikke være foreldrene til barna sitt ansvar? Eller tror du at du er tøff som skal melde fra om dette? Tenker du på konsekvensene det vil få for alle parter? Ikke bare det at hun får en bot ol, men hun må jo da eventuelt slutte som dagmamma. hva da med de fem barna som er der, eller har du ikke tenkt på det? Eller ønsker du selv å ta på deg den jobben, og derfor vil du ha henne ut av veien? Jeg har litt problemer med å forstå hvorfor du ønsker å melde fra om det, for det eneste jeg klarer å komme på er misunnelse. Du er rett og slett misunnelig på at hun tjener så bra som hun gjør, og det irriterer vettet av deg. kanskje du skulle gjort noe med din egen situasjon, fremfor å prøve å passe på alle andre sine. For beklager, men det er ikke tøft å angi noen på den måten, for jeg mener det IKKE angår deg hva hun gjør.
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2005 #8 Skrevet 23. mars 2005 Så det irriterer ikke deg at andre lurer det systemet du selv må bidra til hver eneste måned og at dere likevel har de samme rettighetene? Klart jeg gjerne skulle hatt mer penger selv, men jeg synes ikke snylting er veien å gå. Men du er kanskje en snylter selv? Og selvfølglig er det ikke mer lovlig å jobbe som svart dagmamma enn noe som helst annen svart jobbing?
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2005 #9 Skrevet 23. mars 2005 Er det fordi hun har trygd jeg skal henvende meg til trygdekontoret? Hva hvis det kun hadde vært snakk om svart jobbing og ikke noe trygd innblandet? Da hadde vel likningskontoret vært rette stedet?
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2005 #10 Skrevet 23. mars 2005 Det er jo nettopp med tanke på barna jeg ikke allerede har meldt i fra, som jeg skrev lenger opp har jeg ikke lyst til at det skal gå ut over flere enn denne damen. Og, nei, jeg ønsker ikke å overta ungene, jeg er ikke noen dagmamma.
Gjest Madam Felle Skrevet 23. mars 2005 #11 Skrevet 23. mars 2005 Så det irriterer ikke deg at andre lurer det systemet du selv må bidra til hver eneste måned og at dere likevel har de samme rettighetene? Klart jeg gjerne skulle hatt mer penger selv, men jeg synes ikke snylting er veien å gå. Men du er kanskje en snylter selv? Og selvfølglig er det ikke mer lovlig å jobbe som svart dagmamma enn noe som helst annen svart jobbing? Må man være snylter, fordi man mener at du ikke har noe med hva andre gjør? Igen, hva har du med om folk jobber svart? Kunne ikke bry meg døyten om hva folk gjør, for velger de en slik løsning taper de jo på det i lengden selv. De får ikke opparbeidet seg pensjonsordninger ol, men ja, de klarer å karre til seg noen ekstra kroner her og, so what? Jeg betaler for meg, og har ingen problemer med det. men kunne ikke bry meg katten om hva andre gjør, for de får velge det de selv vil. Hadde det vært narkotikasmulgling, så skulle jeg forstått deg. Men ikke fordi hun jobber som dagmamma. Det er flere som jobber som svart dagmamma, enn som hvit. Det er fordi betalingen er så dårlig, og det er et helvetes mye papirarbeid for veldig lite.
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2005 #12 Skrevet 23. mars 2005 Jeg fatter ikke at enkelte synes det er helt greit med svart arbeid, i hvertfall ikke i så stor skala som det her er snakk om. Svart arbeid er faktisk kriminelt, det er å stjele fra felleskapet.
Mrs. K Skrevet 23. mars 2005 #13 Skrevet 23. mars 2005 Da vet jeg liksom ikke om det er verd å tipse' date=' for da går det plutselig utover veldig mange mennesker.[/quote'] Hun kan vel fortsette som dagmamma selv om hun ikke mottar trygd. Hilsen Trille PS. Vet ikke om jeg kunne melde noen, men jeg synes at det er umoralsk å lure seg til penger ved f.eks. skatte- og trygdesvindel
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2005 #14 Skrevet 23. mars 2005 Du gir faen, jeg gjør det ikke. Synes du å naske på butikken er greit også? Det er jo snakk om langt mindre beløp enn hva denne dagmammaen lurer unna.
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2005 #15 Skrevet 23. mars 2005 Hun kan vel fortsette som dagmamma selv om hun ikke mottar trygd. Ihvertfall som hvit dagmamma.
Gjest Bellatrix Skrevet 23. mars 2005 #16 Skrevet 23. mars 2005 Trådstarter: vet du om hun er 100% uføretrygdet da? Man kan være delvis uføretrygdet også. Kanskje hun "bare" snylter skatt?
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2005 #17 Skrevet 23. mars 2005 Trådstarter: vet du om hun er 100% uføretrygdet da? Man kan være delvis uføretrygdet også. Kanskje hun "bare" snylter skatt? Hun har sagt det selv.
Gjest Embla s Skrevet 23. mars 2005 #18 Skrevet 23. mars 2005 Må man være snylter, fordi man mener at du ikke har noe med hva andre gjør? Igen, hva har du med om folk jobber svart? Kunne ikke bry meg døyten om hva folk gjør, for velger de en slik løsning taper de jo på det i lengden selv. De får ikke opparbeidet seg pensjonsordninger ol, men ja, de klarer å karre til seg noen ekstra kroner her og, so what? Jeg betaler for meg, og har ingen problemer med det. men kunne ikke bry meg katten om hva andre gjør, for de får velge det de selv vil. Hadde det vært narkotikasmulgling, så skulle jeg forstått deg. Men ikke fordi hun jobber som dagmamma. Det er flere som jobber som svart dagmamma, enn som hvit. Det er fordi betalingen er så dårlig, og det er et helvetes mye papirarbeid for veldig lite. En ting er at hun er svart dagmamma, det er det mange som er, men er det greit at mennesker som er i stand til å jobbe mottar uføretrygd? Hva med de som virkelig trenger uføretrygd? Resultatet av at noen snylter er jo at trygdeordningene bygges ned og skjerpes inn.. En annen ting: Hvis hun er uføretrygded er hun jo per def arbeidsufør. Hvordan klarer hun å passe 7 barn under skolealder som arbeidsufør? Hun ville jo hatt en enklere jobb som ansatt i barnehage! Og hvorfor mener noen her at hun har rett til trygd når hun mottar en veldig pen arbeidsinntekt som dagmamma? Syns ikke det er noe rart at de som kjenner til dette reagerer jeg.
Gjest Bellatrix Skrevet 23. mars 2005 #19 Skrevet 23. mars 2005 :klø: Hørtes merkelig ut å fortelle at man driver skatte- og trygdesvindel. Ja, ja.
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2005 #20 Skrevet 23. mars 2005 Litt på siden, men finnes det regler for hvor mange barn hvite dagmammaer kan passe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå