Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2002 #1 Skrevet 7. mars 2002 Hva har dere valgt til forrett og dessert ? Jeg holder på med menyen nå, skal ikke ha noe for veldig fancy men ønsker noe utradisjonelt, helst ikke fisk. Tror det blir inderefilet av noe dyr til hovedrett. Forslag mottas med takk
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2002 #2 Skrevet 7. mars 2002 Bare ikke velg rekecocktail og iskake, det er pyton i bryllup!
Skorpion72 Skrevet 7. mars 2002 #3 Skrevet 7. mars 2002 Vi tenkt på glassert ørretmedaljong med pepperrotkrem til forrett, kalvestek til hovedrett is med friske frukter og cognacsaus til dessert.
Gunhild Skrevet 7. mars 2002 #4 Skrevet 7. mars 2002 Vi tenker å ha avocado og røkelaks til forrett. Jeg skal lage forretten sjøl, og tar da en avocado, deler den først i to, tar ut steinen, deler hver halvdel i to el. tre. Gnir bitene med sitron, og surrer løvtynne skiver med røkelaks rundt. Strør så ristede pinjekjerner over, og pynter med en sitronskive og litt dill. Har prøvd dette, og det ser ganske dekorativt ut. Smaker godt også, og er et alternativ til rekecoctailen... Til dessert tar vi tiramisu, som jeg også skal lage selv. Egentlig en veldig mektig dessert, men her passer det godt å servere kaffe til/evt. marsala som dessertvin (jf tips fra vinmonopolet). En dessert som passer bra om en ikke har for tung hovedrett. Lykke til med deres valg!
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2002 #5 Skrevet 7. mars 2002 Vi skal ha koldmarinerte kamskjell til forrett(lager selv dagen før)helstekt indrefilet til hovedrett og peppermarinerte jordbær med cognackrem til dessert!!!! Gleder meg allerede!!
Anette01Juni Skrevet 7. mars 2002 #6 Skrevet 7. mars 2002 Har ikke bestemt oss for hovedretten ennå men vi vil hvertfall ha laks & eggerøre til forrett og varme bjørnebær m/vaniljeis til dessert. Namnam
nanban Skrevet 7. mars 2002 #7 Skrevet 7. mars 2002 Hei. Du som skal ha pepper-jordbær og cognackrem: Hvordan lager du dette? Vi skulle ha enkelt jordbær m/fløte, men ble veldig fristet nå! hørtes godt ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå