Gå til innhold

Barnevogn!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Venter nummer to omtrent samtidig som eldste blir 2 år. Men vi har bestemt oss for å ha vanlig vogn (altså den vi har fra før) og ikke søskenvogn, da vi ikke tror vi vil ha behov for det. Men i det siste så har jeg kjent på at jeg gruer meg å ta i bruk vogna igjen, da jeg ikke er fornøyd med den. Det er en emmaljunga city cross. I sommer kjøpte vi babyjogger til eldste, og bruker bare den. City crossen brukes nå som sovevogn i bhg. Jeg synes vogna er tung å kjøre, vanskelig å legge sammen, tar mye plass (har heldigvis stor bil, men er ikke plass i bilen til mine foreldre eller svigerforeldre). Jeg har nesten bestemt meg for å kjøpe ny vogn, skal legge ut city crossen for salg nå, og se om den blir solgt. Men da lurer jeg på, hvilken vogn er bra, men billig? får nok ikke mer enn 3-4 tusen for den vi har nå. Har jo veldig lyst på bugaboo , og angret sånn på at jeg ikke kjøpte den til første. Men de er så vanvittig dyre. Har og litt erfaring med Stokke Crusi, den likte jeg overhodet ikke heller. 

Og bør jeg, når jeg først kjøper ny vogn, kjøpe søskenvogn? Eller holder det med søskenbrett (pluss babyjoggeren)?  Skal sies at hun er flink motorisk, og løp før hun ble et år, og ikke liker å sitte i vogn. Den brukes svært sjelden for tiden også..  

hva er deres erfaringer og beste vogntips?:)

Anonymkode: ebd64...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes allerede en barnevogntråd her. Spør der fremfor å spamme ned forumet med like tråder!!!!

Anonymkode: f2b48...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes allerede en barnevogntråd her. Spør der fremfor å spamme ned forumet med like tråder!!!!

Anonymkode: f2b48...300

Herregud, slapp av da menneske. Spamme ned faktisk. Kanskje på tide med pause fra forumet om noe så lite går deg på nervene. 

Anonymkode: 24490...2f3

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Babyjogger City Elite du har? Har brukt til den 2-åringen fra han var nyfødt, og er veldig fornøyd! 😊 Lett å styre, lett å slå sammen og tar ikke mye plass i nedslått posisjon. 

Nestemann kommer i vinter og vi kommer ikke til å gå for noen søskenvogn da vi bruker vogna så minimalt nå, men kan hende vi kjøper søskenbrett.

Anonymkode: 067f2...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Venter nummer to omtrent samtidig som eldste blir 2 år. Men vi har bestemt oss for å ha vanlig vogn (altså den vi har fra før) og ikke søskenvogn, da vi ikke tror vi vil ha behov for det. Men i det siste så har jeg kjent på at jeg gruer meg å ta i bruk vogna igjen, da jeg ikke er fornøyd med den. Det er en emmaljunga city cross. I sommer kjøpte vi babyjogger til eldste, og bruker bare den. City crossen brukes nå som sovevogn i bhg. Jeg synes vogna er tung å kjøre, vanskelig å legge sammen, tar mye plass (har heldigvis stor bil, men er ikke plass i bilen til mine foreldre eller svigerforeldre). Jeg har nesten bestemt meg for å kjøpe ny vogn, skal legge ut city crossen for salg nå, og se om den blir solgt. Men da lurer jeg på, hvilken vogn er bra, men billig? får nok ikke mer enn 3-4 tusen for den vi har nå. Har jo veldig lyst på bugaboo , og angret sånn på at jeg ikke kjøpte den til første. Men de er så vanvittig dyre. Har og litt erfaring med Stokke Crusi, den likte jeg overhodet ikke heller. 

Og bør jeg, når jeg først kjøper ny vogn, kjøpe søskenvogn? Eller holder det med søskenbrett (pluss babyjoggeren)?  Skal sies at hun er flink motorisk, og løp før hun ble et år, og ikke liker å sitte i vogn. Den brukes svært sjelden for tiden også..  

hva er deres erfaringer og beste vogntips?:)

Jeg kjøpte bugaboo fox på salg. Betalte rundt 8000 kr. Hadde sjekket nettbutikker med jevne mellomrom. Super vogn som anbefales!

Anonymkode: 667ba...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med babyjogger city premier? Relativt lik Bugaboo. Koster 3700. Bag kan du kjøpe brukt på Finn for en 500-lapp. Bugaboo donkey sin kalesje passer. Legger ved et bilde av city premier med donkey kalesje.

bilde er lånt fra en Barnevogn side på facebook

83B8320D-9904-4FA4-880B-45A83A04208B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Wilma89 skrev:

Hva med babyjogger city premier? Relativt lik Bugaboo. Koster 3700. Bag kan du kjøpe brukt på Finn for en 500-lapp. Bugaboo donkey sin kalesje passer. Legger ved et bilde av city premier med donkey kalesje.

bilde er lånt fra en Barnevogn side på facebook

83B8320D-9904-4FA4-880B-45A83A04208B.jpeg

Tusen takk for bra tips!

Har babyjogger citi mini gt, så kan ikke ha bagdel på den

Har nå sett på Britax Smile 2, Babyjogger City Premier og så ser jeg at det selges bugaboo buffalo til mellom 6-8 tusen på Finn. Har jo egentlig mest lyst på Bugaboo, men er det verdt det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for bra tips!

Har nå sett på Britax Smile 2, Babyjogger City Premier og så ser jeg at det selges bugaboo buffalo til mellom 6-8 tusen på Finn. Har jo egentlig mest lyst på Bugaboo, men er det verdt det? 

Du kan fint ha bag på mini gt😊 hadde det med lillesøster. Du kan bruke deluxe bag feks. Samme fester som elite

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for bra tips!

Vi kjøpte brukt buffalo, og jeg er så glad for at vi gjorde det. Jeg elsker den vogna og har brukt den flere ganger daglig i over fem måneder nå. Den er god å trille, lang i bagen, genial i kalesjen, lett å slå sammen, enkel å bære opp og ned alle trappene våre, god både med og uten låste hjul alt ettersom hvilke behov vi har og så enkel å pakke inn og ut av Prampack at første flyreise gikk som en drøm enda jeg var alene med mini hele veien. Eneste jeg har å utsette på den foreløpig er at regntrekket er litt klønete, men blir man lei kan man jo bare bytte det ut med et universaltrekk.

Anonymkode: b02e0...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Minlillelykke skrev:

Du kan fint ha bag på mini gt😊 hadde det med lillesøster. Du kan bruke deluxe bag feks. Samme fester som elite

Oi! Det visste jeg ikke. Trodde ikke det var mulig å ta av noen deler på den vogna? Finner ikke bilde av vognen med bagdel på heller, men ser det selges bagdel til vogna. Nå ble jeg nysgjerrig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi! Det visste jeg ikke. Trodde ikke det var mulig å ta av noen deler på den vogna? Finner ikke bilde av vognen med bagdel på heller, men ser det selges bagdel til vogna. Nå ble jeg nysgjerrig! 

Vi har brukt deluxe bagen. Festes på samme måte som på elite😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...