Gå til innhold

Er det bare meg eller noe studenter med samme problem der ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo da ikke så mye obligatorisk oppmøte på skolen. Så jobber veldig mye på egenhånd. I forhold til deg planen jeg satt opp så skal jeg stå opp å jobbe med emnene kl 9-10. Men jeg klarer ikke står opp alltid sendt som 11 eller 12.

Hvordan er det for dere?

Anonymkode: cf394...db8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så skjerp deg da. "klarer ikke" er det teiteste unnskyldningen jeg hører. Skru på alarmen, og stå opp når den ringer.

Anonymkode: 4af7b...a8f

• Liker 1
Skrevet

Så lenge man får gjort det man skal og ikke har noe viktig til et spesielt tidspunkt spiller det ikke så veldig stor rolle når man våkner. Jeg kan våkne alt fra 5-6 til 11-12, alt etter når jeg la meg dagen før. Syns selvfølgelig det er best å våkne tidlig for da får jeg unnagjort mye og har ettermiddagen fri. Så for meg varierer det. Har bare obligatorisk oppmøte to dager i uka så liker å kunne styre dagene selv.

Nå er det jo bare et par timers forskjell på når du våkner, så det er vel ikke så veldig stort problem? Har du vanskelig for å sovne tidlig kvelden før?

Anonymkode: abd37...64e

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jo da ikke så mye obligatorisk oppmøte på skolen. Så jobber veldig mye på egenhånd. I forhold til deg planen jeg satt opp så skal jeg stå opp å jobbe med emnene kl 9-10. Men jeg klarer ikke står opp alltid sendt som 11 eller 12.

Hvordan er det for dere?

For meg varierer det en del. Jeg liker å dra på forelesninger, men så har jeg en del obligatorisk opplegg også, men når jeg absolutt ikke trenger å dra på universitet, sover jeg lengre med god samvittighet. I eksamensperioden er jeg døgnvill og sitter å leser på natta. Vi er alle forskjellige, gjør det som fungerer best for deg. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så skjerp deg da. "klarer ikke" er det teiteste unnskyldningen jeg hører. Skru på alarmen, og stå opp når den ringer.

Så lenge TS får jobben gjort ser jeg ikke helt problemet. Sover du to timer lenger enn planlagt, da jobber du to timer lengre også. 

Anonymkode: e35ad...e52

• Liker 1
Skrevet

Så lenge TS får jobben gjort ser jeg ikke helt problemet. Sover du to timer lenger enn planlagt, da jobber du to timer lengre også. 

Men det er jo tydeligvis et problem at TS står opp forsent siden det beskrives som et problem. Og da mener jeg TS bare kan skjerpe seg. Folk kommer seg opp til alle tider når de virkelig må (jobb/Studier osv). Når man kan styre dagen som man vil så klarer man virkelig å ha disiplin nok til å enten gjøre det man har satt opp til å gjøre klokka 8, eller drite i det.

Skrevet

Men det er jo tydeligvis et problem at TS står opp forsent siden det beskrives som et problem. Og da mener jeg TS bare kan skjerpe seg. Folk kommer seg opp til alle tider når de virkelig må (jobb/Studier osv). Når man kan styre dagen som man vil så klarer man virkelig å ha disiplin nok til å enten gjøre det man har satt opp til å gjøre klokka 8, eller drite i det.

TS skriver at h*n ikke har så mye obligatorisk opplegg og at hun jobber mye på egehånd, da antar jeg ikke at det er et problem. Dersom hun sover lengre, får hun endre planen hun har satt opp.  

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂😂 Takk. Skal prøve. 

Jeg får gjort alt jeg skal da. Men som de fleste sier her, er det nice å få ettermiddagen fri da. Jeg jobber også ved siden av, litt krevende jobb, så det gjør meg litt sliten også. Når jeg jobber, står opp rundt kl 06:00 og jeg opplever ikke det som et problem. 

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge man får gjort det man skal og ikke har noe viktig til et spesielt tidspunkt spiller det ikke så veldig stor rolle når man våkner. Jeg kan våkne alt fra 5-6 til 11-12, alt etter når jeg la meg dagen før. Syns selvfølgelig det er best å våkne tidlig for da får jeg unnagjort mye og har ettermiddagen fri. Så for meg varierer det. Har bare obligatorisk oppmøte to dager i uka så liker å kunne styre dagene selv.

Nå er det jo bare et par timers forskjell på når du våkner, så det er vel ikke så veldig stort problem? Har du vanskelig for å sovne tidlig kvelden før?

Anonymkode: abd37...64e

Jepp.

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS skriver at h*n ikke har så mye obligatorisk opplegg og at hun jobber mye på egehånd, da antar jeg ikke at det er et problem. Dersom hun sover lengre, får hun endre planen hun har satt opp.  

Det er han :)

Skrevet

Helt ærlig så betyr det absolutt ingen verdens ting når du leser. Noen er A mennekser, noen er B mennesker. Noen sover lenge andre er oppe før sola. 

Som student er du fri til å ha den dagen du skulle ønske. Selv sov jeg til 10-11-12 tiden om jeg følte for det. Hadde en plan for hva jeg skulle gjøre den dagen. Hvem i all verden bryr seg om du ikke sitter ned 10-12 å gjør det, men 12-14? Ingen bryr seg. Det viktigste er at man får det gjort. :) 

Skrevet

Jeg tenker så lenge du får det gjort er det vel samme når på dagen du får det gjort. Jeg har studiedag på fredager og pleier å ligge drept i senga til klokka 12 , og bruker ofte 1 time på å fikse meg mat. Men jeg får ting gjort og sitter igjen med gode tilbakemeldinger på prosjektene mine.

Mange i min klasse er lik meg, så nei. Du er ikke alene.

Skrevet

Jeg stressa mye i starten med at jeg skulle være der 08.00 når lesesalen åpnet, så jeg kunne gå 14-15. Nå unner jeg meg heller å sove litt lengre hvis jeg føler at jeg trenger det, blir jo ikke så produktiv av å sitte halvdød over bøkene. Det er "bare" fem år studier, men mange tiår i arbeidslivet, så hvorfor ikke lene seg litt tilbake og nyte de årene jeg har på å få sovet ut? Så lenge jeg får jo gjort det jeg skal, tenker jeg at jeg ikke skal plage meg selv alt for mye 😊 (Til alle gretne folk i arbeidslivet: jeg klarer helt fint å møte opp på jobb kl 8 når jeg må, altså)

Anonymkode: 0ba24...ed9

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor føler du at du stå opp i 9-10 tiden? 

Anonymkode: 86359...364

Skrevet

Tidligere har jeg vært slik at jeg sover til 12-13, men dette semesteret her har jeg faktisk kommet meg opp mellom 9-10 hver dag. Har ingenting obligatorisk, men pleier å gå på alle forelesningene. De fleste forelesningene starter etter kl 12, med unntak av onsdager - da starter jeg kvart over 8 Jeg pleier å lese om formiddagen, så har jeg fri på ettermiddagen/kvelden og i helgene!

Så lenge du får gjort det du skal, er det vel ingen krise om du sover 1-2 timer ekstra.

Anonymkode: feadb...31b

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂😂 Takk. Skal prøve. 

Jeg får gjort alt jeg skal da. Men som de fleste sier her, er det nice å få ettermiddagen fri da. Jeg jobber også ved siden av, litt krevende jobb, så det gjør meg litt sliten også. Når jeg jobber, står opp rundt kl 06:00 og jeg opplever ikke det som et problem. 

Men da står det jo kun på viljen :) 

Anonymkode: f9a3d...8e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...