Gjest Chrizzy Skrevet 23. mars 2005 #1 Skrevet 23. mars 2005 Er det noen av dere som hadde de små svarte bøkene som ble kalt Tristesser? Jeg hadde en av de, men de ble borte. Husker i alle fall noen av tristessene i boka jeg hadde, husker eller kan du nån tristesser? Her er en: Grip dagen og den ynker seg under grepet!
Dagoberta Skrevet 24. mars 2005 #2 Skrevet 24. mars 2005 Barn er så åpne og fordomsfrie - når de plager hverandre Har ei av de bøkene, må se om jeg får lett den opp.. Var det Nielsen han het, forfatteren?
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2005 #4 Skrevet 24. mars 2005 Er det noen av dere som hadde de små svarte bøkene som ble kalt Tristesser? Jeg hadde en av de, men de ble borte. Husker i alle fall noen av tristessene i boka jeg hadde, husker eller kan du nån tristesser? Her er en: Grip dagen og den ynker seg under grepet! Det har/hadde jeg ikke! Bjørn Eidsvåg hadde noe veldig veldig bra å si om tristessen på først og sist her, men jeg husker ikke nøkatig hva det var :o
Gjest Chrizzy Skrevet 24. mars 2005 #5 Skrevet 24. mars 2005 Barn er så åpne og fordomsfrie - når de plager hverandre Har ei av de bøkene, må se om jeg får lett den opp.. Var det Nielsen han het, forfatteren? Ja jeg mener det var Nilsen Her er en til: Man skal ikke sparke de som ligger nede, man skal bare gå stille forbi
Gjest Chrizzy Skrevet 24. mars 2005 #6 Skrevet 24. mars 2005 Det har/hadde jeg ikke! Bjørn Eidsvåg hadde noe veldig veldig bra å si om tristessen på først og sist her, men jeg husker ikke nøkatig hva det var :o Ja mange av de var skikkelig artige. Lurer på om min egen ikke ligger i ei eske en eller annen plass, håper det
Gjest snerpete? Skrevet 25. mars 2005 #7 Skrevet 25. mars 2005 Har 3 av disse bøkene, jeg :o Her er et utvalg: Den som deler sin glede med andre sitter snart tomhendt tilbake. En utstrakt hånd er en god start på en ørefik. Et smil kan være falskt, men en ørefik er alltid ekte. Mannen i gata blir lett overkjørt. Det er vanskelig å stille seg likegyldig til menneskelig lidelse. Men det går. Den som kaster den første sten har i det minste et snev av orginalitet. Du skal ikke sparke dem som ligger nede. Bare gå stille forbi.
Gjest Chrizzy Skrevet 25. mars 2005 #8 Skrevet 25. mars 2005 Har 3 av disse bøkene, jeg :o Her er et utvalg: Den som deler sin glede med andre sitter snart tomhendt tilbake. En utstrakt hånd er en god start på en ørefik. Et smil kan være falskt, men en ørefik er alltid ekte. Mannen i gata blir lett overkjørt. Det er vanskelig å stille seg likegyldig til menneskelig lidelse. Men det går. Den som kaster den første sten har i det minste et snev av orginalitet. Du skal ikke sparke dem som ligger nede. Bare gå stille forbi. Bra!!! Husker to til tror jeg: Hun syntes verden var så grusom at hun gikk inn i sitt skall, og ble der. Etter tre snøfattige vintre meldte han seg fortvilet utav hjelpekorpset. Han hadde et smil som bare en mor kunne elske. Det ble jo tre
Dagoberta Skrevet 25. mars 2005 #9 Skrevet 25. mars 2005 Kom på en til: De gamle er eldst. Det er derfor de er så grå.
sirka Skrevet 26. mars 2005 #11 Skrevet 26. mars 2005 Jeg har også 3 bøker. Da han fridde sto hun klar med fingeren. Ansiktet ble heldigvis aldri helt fullt av kviser. Ingenting hjelper mot virkelig livløst hår.
Gjest Chrizzy Skrevet 26. mars 2005 #12 Skrevet 26. mars 2005 Artig sirka Kom over noen flere på nettet jeg. Det er visst 4 bøker i alt. Vern om det ufødte liv. Det eneste som er verdt å leve. Et ensomt menneske er en ulykke. Som heldigvis kommer alene Livet er fullt av gleder. Den ene slår den andre ihjel. Hun ga oss alltid et vennlig ord for mye. Hans egenkjærlighet var så stor at han måtte dele den med andre. Det er små enkle tingene i livet som bidrar til å gjøre det meningsløst Hun leste ham som en åpen refusert bok. Fordelen med at de beste dør unge er at de ikke gir oss dårlig samvittighet så lenge. Uten familien hadde han aldri klart å være så mye hjemmefra. Den største glede du kan ha det er å gjøre andre glad i deg. Du skal unne dine venner å se deg mislykkes.
Dagoberta Skrevet 27. mars 2005 #13 Skrevet 27. mars 2005 Et par til: Navigare tristesse est (som jeg tror er tittelen på en av bøkene?) Intet umenneskelig er oss fremmed. Forfatteren ser ikke ut til å være en sprudlende positiv fyr
apple Skrevet 28. mars 2005 #14 Skrevet 28. mars 2005 Forfattaren heiter Nils-Fredrik Nielsen. Eg har boka "Det er aldri for sent å gi opp." og eg kunne godt tenkja meg fleire bøker. Her er eit par gullkorn: Visne blomster lyver ikke. De som skriker ut sin sorg og smerte skulle tenke litt mer på våre trommehinner.
Gjest Chrizzy Skrevet 28. mars 2005 #15 Skrevet 28. mars 2005 De er bare bra de der. Det er aldrig for seint å gi opp Tro hva "Navigare tristesse est" betyr?
Dagoberta Skrevet 29. mars 2005 #16 Skrevet 29. mars 2005 Tror det må bety noe sånt som 'Det er trist å navigere'? Sånn i motsetning til 'Navigare necesse est'
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå