AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #1 Del Skrevet 31. oktober 2018 Hei. Typen min sliter med mye belegg på tennene. Belegget er oransje/gult og når har pusset tennene så forsvinner det aldri helt. For at det skal forsvinne så må han enten pusse så hardt og mye at han begynner å blø i tannkjøttet, eller så må han til tannlegen å fjerne det. Han pusser tennene hver dag. Noen som vet hva det kommer av? Noen som har tips/erfaring med lignende? Anonymkode: ea600...7c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #2 Del Skrevet 31. oktober 2018 Det kan hende at emaljen begynner å bli dårlig. Da fester alt seg til tennene veldig fort. Tannlegen kan sjekke dette. Anonymkode: ab856...62e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 31. oktober 2018 #3 Del Skrevet 31. oktober 2018 Trenger mer informasjon. Røyker han eller snuser? Hvordan er kostholdet? Drikker han feks en del kaffe eller brus? Hva med sukker inntak? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #4 Del Skrevet 31. oktober 2018 18 minutter siden, tussi84 skrev: Trenger mer informasjon. Røyker han eller snuser? Hvordan er kostholdet? Drikker han feks en del kaffe eller brus? Hva med sukker inntak? Han snuser. Drikker lite kaffe, men drikker ca 1-2 bokser brus hver dag (forskjellig brus). Han er glad i sukker, hehe. Men han er ikke en person som spiser bare drit, han spiser normalt ikke noe overdrevent sukkerinntak vil jeg si (bortsett fra litt brus hver dag). Anonymkode: ea600...7c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 31. oktober 2018 #5 Del Skrevet 31. oktober 2018 (endret) Plakk, tannpleier kan rense det bort. Mannen min får også slik fort, og fjerner det ett par ganger i året. Selv har jeg aldri hatt det. Tannlegen sier jeg har ett enzym i spyttet mitt som er gunstig beskyttelse for tennene. Hva er plakk? Når spytt, mat og væske kombineres, produserer de bakterierester, som samles opp der tenner og tannkjøtt møtes. Plakk inneholder bakterier, som produserer syre som angriper tannemaljen og kan skade tannkjøttet. Hvis det ikke behandles, kan skaden bli permanent. Når plakk samles opp og ikke fjernes, kan den bli mineralisert, fange inne flekker og bli til tannstein. Plakk er ofte den grunnleggende årsaken bak mange tannproblemer. Endret 31. oktober 2018 av Wonders Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #6 Del Skrevet 31. oktober 2018 Takk for mange gode svar! Anonymkode: ea600...7c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #7 Del Skrevet 31. oktober 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Han snuser. Drikker lite kaffe, men drikker ca 1-2 bokser brus hver dag (forskjellig brus). Han er glad i sukker, hehe. Men han er ikke en person som spiser bare drit, han spiser normalt ikke noe overdrevent sukkerinntak vil jeg si (bortsett fra litt brus hver dag). Anonymkode: ea600...7c5 Snusen ødelegger munnen. Både ganen, tannkjøtt og tenner er utsatt https://www.vg.no/forbruker/helse/i/6bo3O/tannleger-advarer-mot-snus-sjekk-skrekkbildene Anonymkode: 697ee...a15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #8 Del Skrevet 31. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Snusen ødelegger munnen. Både ganen, tannkjøtt og tenner er utsatt https://www.vg.no/forbruker/helse/i/6bo3O/tannleger-advarer-mot-snus-sjekk-skrekkbildene Anonymkode: 697ee...a15 Han vet jo selvfølgelig det. Men belegg på tennene har han hatt fra før han startet å snuse også.. Anonymkode: ea600...7c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå