AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #1 Skrevet 31. oktober 2018 Jeg har lyst å gå ned i vekt. Problemet mitt er alltid npr jeg prøver ser jeg ikke reaultater. Jeg trener, jeg endrer matvaner... men ingenting. Går kanskje ned et halvlt kilo to uker på rad, får så opp et kilo tredje uken osv. Det er ganske demotiverende. Jeg ka se for meg at en liten pangstart vil kunne være en motivasjon for meg, og har vurdert denne sykehusdietten. Det virner bare utrolig at man skal kunne gå ned opptill 7 kilo på en uke! Jeg vet at faren for å gå oppigjen er der, som den ofte er når men går fort nes i vent. Men som sagt så legger jeg alltid kostholdet, unner meg kanskje litt sjokolade på lørdagen. Nå er den nye sjokoladepudding UTEN blitt en stor favoritt, den er jo nesten en «Spis så mye du vil» greie Men lurer jo på om sykehusdietten faktisk fungerer? Er det noen aom har erfaring? Anonymkode: af596...cc4
Gjest Anthrax Skrevet 31. oktober 2018 #2 Skrevet 31. oktober 2018 Selvfølgelig fungerer den. Den er lagd for å rase ned i vekt før operasjoner osv. Du gjør noe feil med kostholdet ditt om du står på stedet hvil. Ikke kast deg ut på dietter - tell kalorier og beveg deg.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #3 Skrevet 31. oktober 2018 Tell heller kalorier og sett av en dag i uken til å lage mat til de resterende dagene. Jeg har aldri hørt om noen som har holdt vekten nede ved bruk av sånne dietter. Det som skal til er kostholdsendringer permanent. Du har brukt flere tiår på å få den kroppen du har i dag. Å snu dette er ikke gjort på fem minutter. Ja, det kommer til å bli periodevis kjipt, men du klarer det :)! Anonymkode: 1407c...47c 2
Mafia girl Skrevet 31. oktober 2018 #4 Skrevet 31. oktober 2018 Jeg gikk på en herbalife diett som fungerte ganske bra på meg. Da hadde jeg shake om morgenen, lunsj mens middag var hva enn jeg hadde lyst på, kiloene raste av meg til tross at jeg ikke trente noe særlig. Vil absolutt anbefale den. 😃
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #5 Skrevet 1. november 2018 Den har stor effekt hvis du er et fleskeberg som ikke beveger deg og har masse cola og væske i kroppen. For «normalt» lubne mennesker er det skuffende. Holdt ut hele uka, men gikk kun ned 1,5 kg. Var slapp på jobb. Nå er jeg så lei suppe at jeg grøsser ved tanken. Ikke verdt det! Anonymkode: 5b85d...8f6 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #6 Skrevet 4. november 2018 På 1.11.2018 den 19.14, AnonymBruker skrev: Den har stor effekt hvis du er et fleskeberg som ikke beveger deg og har masse cola og væske i kroppen. For «normalt» lubne mennesker er det skuffende. Holdt ut hele uka, men gikk kun ned 1,5 kg. Var slapp på jobb. Nå er jeg så lei suppe at jeg grøsser ved tanken. Ikke verdt det! Anonymkode: 5b85d...8f6 Godt å vite. Har ikke starta enda da jeg trenger at ting klaffer med jobb. Dumt å gjøre slik de ukene jeg jobber 12 timers skift! 1,5 kg er jo ikke for mye, men bare det og ville gitt meg den «pang» starten jeg ser etter. Litt motivasjon rett og slett. Bare for å kunne la underbevistheten se at det faktisk er mulig å gå ned. For det virker som om hver gang jeg prøver så ender jeg bare opp med å gå opp opp opp 😫 Kan godt si jeg gjør noe feil... men vet ikke helt hva. Trener, spiser mindre men vanlig mat, kutter ut det meste av snop og snack. Kanskje noe sjokolade eller lakris på lørdagen da jeg er veldig svak for dette. Men har kanskje noe grønnsaker og dipp isteden for chips. Men enda så bare opp opp opp 😫 da gir jeg opp! Veldig umotiverende. Har vel kanskje innsett at jeg må begynne å telle absolutt alt av kalorier. Men må finne en god rytme på det. Akkurat nå virker det veldig krevende å veie alt, og umulig å veie tkng når jeg er på jobb... ts Anonymkode: af596...cc4
eller Skrevet 4. november 2018 #7 Skrevet 4. november 2018 Last ned My fitness pal eller en annen app for å kontrollere kostholdet og før opp skikkelig - enten du velger lavkalori, lavkarbo eller hva nå enn de har av alternativer.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #8 Skrevet 4. november 2018 På 31.10.2018 den 14.00, Anthrax skrev: Selvfølgelig fungerer den. Den er lagd for å rase ned i vekt før operasjoner osv. Du gjør noe feil med kostholdet ditt om du står på stedet hvil. Ikke kast deg ut på dietter - tell kalorier og beveg deg. Den har sannsynligvis ikke noe med noe sykehus å gjøre. Anonymkode: 753f4...673 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #9 Skrevet 4. november 2018 Det er vel den alle eksperter (fag personer, ikke bloggere) advarer sterkt mot, for man risikerer heller gå opp i vekt... Den er vel rangert som en av de dårligste diettene man kan teste. https://www.nettavisen.no/nyheter/styr-unna-disse-diettene/3553869.htmlhttps://www.nrk.no/ostfold/kontroversiell-diett-sprer-seg-pa-facebook-1.13400663https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2017/03/02/195282253/ernaeringsfysiolog-advarer-mot-ekstremdiett-som-spres-pa-facebook Allerede i 1995 ble denne avslørt som fake. Anonymkode: 7fb4d...060 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #10 Skrevet 4. november 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Den har sannsynligvis ikke noe med noe sykehus å gjøre. Anonymkode: 753f4...673 Det er vist nok slik diett de overvektige som skal få slankeoperasjon skal gå på eller noe slikt... 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel den alle eksperter (fag personer, ikke bloggere) advarer sterkt mot, for man risikerer heller gå opp i vekt... Den er vel rangert som en av de dårligste diettene man kan teste. https://www.nettavisen.no/nyheter/styr-unna-disse-diettene/3553869.htmlhttps://www.nrk.no/ostfold/kontroversiell-diett-sprer-seg-pa-facebook-1.13400663https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2017/03/02/195282253/ernaeringsfysiolog-advarer-mot-ekstremdiett-som-spres-pa-facebook Allerede i 1995 ble denne avslørt som fake. Anonymkode: 7fb4d...060 Nå kan man kalle det hva man vil, men jeg har teknisk sett ikke vont av å spise litt grønnsakssuppe Kanskje dietten er litt vel ekstrem, men det står at man teknisk sett kan spise så mye man vill av suppen, så tviler på at jeg vil gå sulten, kanskje bli litt kvalm 😬 Er på kanten til å prøve mye ekstreme ting bare for å kunne få se noe utslag, gå inn i ketose, 5:2 diett, raw foods diett... kanskje en uke med grønnsakssuppe ikke er den verste ideen... Jeg hater bare tanken på at jeg sliter meg gjennom trening for ingenting. Men oppdaga i dag at jeg har fått ganske syke leggmuskler da! De er litt gjemt unner et lag med ... vil ikke kalle det fett da det er helt hardt... fett/hud/vann... Så kanskje det er en grunn til at vekta går opp 😅 Men grunnen til å ville ta av er det farlige magefettet jeg har. Problemet er bare at med trening tar jeg av på bein/rompe 😫 ts Anonymkode: af596...cc4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #11 Skrevet 4. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vist nok slik diett de overvektige som skal få slankeoperasjon skal gå på eller noe slikt... Nå kan man kalle det hva man vil, men jeg har teknisk sett ikke vont av å spise litt grønnsakssuppe Kanskje dietten er litt vel ekstrem, men det står at man teknisk sett kan spise så mye man vill av suppen, så tviler på at jeg vil gå sulten, kanskje bli litt kvalm 😬 Er på kanten til å prøve mye ekstreme ting bare for å kunne få se noe utslag, gå inn i ketose, 5:2 diett, raw foods diett... kanskje en uke med grønnsakssuppe ikke er den verste ideen... Jeg hater bare tanken på at jeg sliter meg gjennom trening for ingenting. Men oppdaga i dag at jeg har fått ganske syke leggmuskler da! De er litt gjemt unner et lag med ... vil ikke kalle det fett da det er helt hardt... fett/hud/vann... Så kanskje det er en grunn til at vekta går opp 😅 Men grunnen til å ville ta av er det farlige magefettet jeg har. Problemet er bare at med trening tar jeg av på bein/rompe 😫 ts Anonymkode: af596...cc4 Men er det virkelig en kickstart å bli så slapp og sliten at du ikke orker en dritt? Anonymkode: 6eedd...10c 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #12 Skrevet 4. november 2018 Du sier du er villig til å prøve ekstreme greier, men å gjøre noe så grunnleggende som å telle kalorier går ikke? Høres mest ut som at du har lyst på enkle løsninger på kompliserte problemer. Sorry, Mac, men det eksisterer faktisk ikke. Anonymkode: 1407c...47c 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #13 Skrevet 4. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sier du er villig til å prøve ekstreme greier, men å gjøre noe så grunnleggende som å telle kalorier går ikke? Høres mest ut som at du har lyst på enkle løsninger på kompliserte problemer. Sorry, Mac, men det eksisterer faktisk ikke. Anonymkode: 1407c...47c Er villig til å telle kalorier og det er planen det. Men som jeg skrev så ønsker jeg meg en liten pang start for motivasjonens skyld. Jeg ser ikke etter noe som gjør at jeg raser av meg 20kg på en uke. Men å kunne fått en skinnelig fin start 1,5kg på en uke. Det hadde hjulpet grenseløst på motivasjonen. Problemet er jo at jeg gir opp. Rett og slett så sliter jeg meg gjennom dag ut og dag inn og ser ingenting resultater! Det er så sinnsykt demotiverende! Sykehusdietten er 1 uke. 1 uke med suppe. Tviler sterkt på de 5-7kg dietten lover, men 1,5 kg. Hadde vært helt fantastisk! Å se at jeg kan få det til. Telle kalorier vil ikke gi meg en slik «pang-start». Det vil funke i lengden. Hjelpe meg langvarig, fortsette å ta av og holde vekta nede, men det vil ikke gi en rask start. 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er det virkelig en kickstart å bli så slapp og sliten at du ikke orker en dritt? Anonymkode: 6eedd...10c Nå er det jo mulig å avbryte underveis om ting skulle bli for «farlig». Bre forde jeg lager suppen så må den ikke spises opp. Må ikke ha den hele uken. Men jeg føler det kan være vert å prøve... Kanskje det kun er de som har vært der jeg er nå kan klare å forstå. Hvor utrolig demotiverende det er å se at venta går ned 0,5kg en uke 0,5 kg neste uke, du blir helt i ekstase! Og så går du opp 1 kg uken etter der, og så fortsetter det slik med ingen resultat! 😫 Ja da ser man etter en eller annen mulighet på å se resultater. En pangstart. Jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at denne gangen blir mest sannsynlig lik forrige gang. Jeg ser ingen resultater, slutter med treningen og ender opp meg å gå opp 5 kg... Jeg vet man må være sterk. Men ... hvordan være sterk når man bare blir demotivert og deprimert!? Eneste grunnen til at jeg ikke har startet enda er at det passer utrolig dårlig med jobben akkurag nå å gå på en streng diett. Har en litt fysisk krevende jobb så trenger nestne litt energi der, men skal ha ferie snart. Tenker jeg har ingenting å tape på å prøve. Ts Anonymkode: af596...cc4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #14 Skrevet 5. november 2018 Sjekk ut den nyeste episoden til Kostholdspodden. Tipper du får noen gode innspill gjennom den. Anonymkode: 21ad2...a08
Gjest theTitanic Skrevet 5. november 2018 #15 Skrevet 5. november 2018 Den som går ned rundt 7kg på en uke har nok også hatt for vane å innta svært mange kalorier om dagen. Spiser du 7000kcal pr dag så går man selvsagt ned mye kilo ved å gå ned til 1600kcal. Har du et noenlunde normalt kosthold og en noenlunde normal kropp så vil det ikke være mulig å gå ned så mye på kort tid. Jeg kunne gått ned 15 kg, men spiser normalt. For meg vil det med max innsats på trening og kosthold ikke bli mer enn 1-2 kg ned i uka fordi det ikke er så mye utskeielser å fjerne i kostholdet. 15-1600kcal må man nesten ha for å fungere greit. Veier du 150kg, drikker brus som tørstedrikk, spiser junk, godteri og vås så går du ned enormt ved å legge om kostholdet.
Kvartz Skrevet 5. november 2018 #16 Skrevet 5. november 2018 Ønsker du en varig vektendring så lønner det seg å gjøre små endringer som du klarer å holde ut, ellers vil du raskt falle tilbake til utgangspunktet. Å telle kalorier er slitsomt til å begynne med, men etter hvert så går det av seg selv, men det gjelder å holde ut.
Gjest Skrevet 5. november 2018 #17 Skrevet 5. november 2018 Kjære Trådstarter. Jeg stenger denne tråden nå da den bryter med retningslinjene for Kosthold, trening og sport. - Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. - Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt. Etter en lengre diskusjon og gjennomgang av informasjon, har vi nå kommet frem til at vi vil endre minstegrensen til 1500 kalorier, i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her. Viser også til deres kilde her (side 187) Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/ eller svar på spørsmålene dine. Vennlig hilsen Ann Christin, mod
Anbefalte innlegg