Gå til innhold

Barn og sutteklut/kos

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et bonusbarn på 14 år som bruker sutteklut/kos enda. Denne tar hun med seg rundt i huset, og kan fint sitte på stua å sutte/kose med denne. Jeg mener at hun er så stor at den kan ligge på soverommet, og ikke brukes på dagtid, men far ser ikke problemet. Nå har hun glemt den igjen her, og det er en uke til hun skal hit igjen. Mor bor over en times kjøring unna, men det mases sent og tidlig om den kluten. Far mener jeg kan kjøre til mor med den i morgen når jeg jobber sent, men jeg mener at det kanskje er på tide å lære å være uten kluten. Han kan kjøre selv etter jobb hvis det er så viktig, men det gidder han ikke. Mor nekter også å hente den. Jeg føler meg som et troll her, men hvorfor skal jeg kjøre hvis ikke foreldrene gidder?! Og er det ikke på tide å slutte når man er 14 år?

Anonymkode: c624c...2bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, absolutt på tide. Jeg har innført regel på kosekluten til stebarnet på seks år her, den skal alltid ligge i senga på rommet. Fordi det blir krise hver gang hun har rotet bort den. (Og er man så sliten at man trenger kosen for å slappe av, så kan man ligge i senga. På dagtid så er hverken smukk (på toåringen), koseklut eller lignende lov i resten av huset. Jeg synes det er på tide at hun slutter siden hun nå er seks år, så selvsagt er det på tide at 14-åringen kutter den ut. Det er da uansett ikke ditt ansvar å få denne kluten til mor, hvis mor og far mener det er så viktig, så får de sørge for å hente/kjøre den. 

Anonymkode: dba79...53b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...