Gå til innhold

Har det blitt litt "ut" å poste bilder på Facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser stadig at flere og flere går over til å kun legge ut bilder på Instagram og slutter å legge ut på Facebook. De bytter kanskje profil - og coverbilde i ny og ne, men legger ikke ut på FB slik som før. Flere som opplever det samme? Er FB blitt "ut"? Alt man skal lure på 😂

Anonymkode: ae49e...671

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan stemme bra det, at det er litt «ut». Terskelen for å dele ting på facebook har nok også blitt høyere. Men tror det også er fordi snapchat har blitt så bra. De nære har liksom sett bildet der, så ingen grunn til å dele det på facebook lenger. 

Anonymkode: 787b3...e86

• Liker 4
Skrevet

Det ser sånn ut. Bilder var det store lenge. Folk gidder nesten ikke dele noe som helst lenger. Nyhetsoppdateringen som viser "nyeste" viser heller ikke det som faktisk er nyest lenger. Så da misliker jeg facebook enda litt mer. Jeg ser ikke hva folk legger ut, jeg ser nesten bare reklame og noen få poster som hostes opp igjen mange ganger daglig i en uke. FB er ikke så hyggelig og brukervennlig lenger. 

Anonymkode: 18869...1a9

• Liker 7
Gjest Belle âme
Skrevet

Det har vore ut lenge. Veldig lenge.

Skrevet

Facebook har blitt så mye reklame og dårlig personvern at folk ikke gidder mer. Jeg har prøvd å gå inn og regulere hvilke venner og grupper jeg vil ha oppdateringer ifra og det fungerer dårlig. Jeg får riktignok oppdateringer fra de utvalgte men det er ingen statusoppdateringer eller private bilder, kun hva vennene har likt og kommentert, og hvilke arrangement de er interessert i.

Facebook er ikke hva det en gang var. Det ble for mye profitt og for lite brukervennlighet. Ungdommer forlater Facebook og de voksne er ikke så langt bak. Jeg savner den tida da facebook besto av bare oppdateringer fra venner og man faktisk holdt kontakt med venner og bekjente der. Nå drukner jo alle personlige innlegg i reklame og totalt uinteressante varsler om arrangementer og hvilke sider folk liker.

Anonymkode: 79a99...559

• Liker 5
Skrevet

Har en vennine som la ut skrytebilder, spesielt treningsbilder ganske hyppig på facebook.

For ettpar år siden flyttet disse seg over på instagram, gjerne typen snikskryt.

Siste året har de bare kommet på snap, kommer lite bilder på instagram og nesten ingenting på facebook.

Anonymkode: 58c3c...d8d

Skrevet

Jeg syns det er koselig når noen gidder å poste bilder.

Anonymkode: c8ce3...ba1

• Liker 4
Skrevet

Eneste grunnen til at jeg ikke har slettet kontoen min, er fordi jeg trenger informasjon fra et par grupper og får invitasjoner til arrangementer der. Skulle ønske vi kunne lage et kollektivt opprør og enes om å invitere på andre måter. Vi klarte det jo før. Problemet er at det er så veldig greit og praktisk med fb på akkurat dette. Jeg orker nesten ikke å gratulere folk med dagen lenger heller. Slenger inn en hilsen nå og da, men det blir sporadisk og tilfeldig hvem som får en gratulasjon. 

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er koselig når noen gidder å poste bilder.

Anonymkode: c8ce3...ba1

Det synes egentlig jeg også. Blant annet er det hyggelig å se på bilder fra mange spennende ferier som min onkel og tante er på. Problemet er at fb får hikke og de samme bildene kommer igjen og igjen og igjen og igjen, og jeg blir så lei av repetisjonene at jeg må skjule mange poster. 

Skrevet

Ja, det er «ut» å poste bilder på fb. De jeg ser poster hyppige bilder og oppdateringer er type 40+ og har ikke peiling på sosiale medier.

Anonymkode: 6e0eb...7bc

• Liker 3
Skrevet

Men heldigvis ser jeg lite «tagg en venn som begynner på b og som må spandere tur til Maldivene på deg». Det var jo ekstremt en stund, i alle fall hos meg. 

Skrevet

Facebook er for gamliser og unger som endelig er gammel nok til å få lov til å ha en profil. 

Anonymkode: b2311...15c

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Facebook er for gamliser og unger som endelig er gammel nok til å få lov til å ha en profil. 

Anonymkode: b2311...15c

Unger som har blitt gamle nok til å ha profil, gidder ikke. 

• Liker 3
Skrevet
På 2.11.2018 den 22.43, AnonymBruker skrev:

Ja, det er «ut» å poste bilder på fb. De jeg ser poster hyppige bilder og oppdateringer er type 40+ og har ikke peiling på sosiale medier.

Anonymkode: 6e0eb...7bc

Ikke undervurder oss rett over 40, vi har vært på nett i 20 år allerede, og tilsvarende mange år på sosiale medier. Det er ikke denne aldersgruppa som sliter med sosiale medier, det er de som er 10 år eldre enn oss.

• Liker 10
Skrevet (endret)
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:
Ikke undervurder oss rett over 40, vi har vært på nett i 20 år allerede, og tilsvarende mange år på sosiale medier. Det er ikke denne aldersgruppa som sliter med sosiale medier, det er de som er 10 år eldre enn oss.

Tror jeg du har rett i, kanskje legg til noen år også. Det mange 20-åringer ikke vet, er at Internett var vanlig på universitetene lenge før de ble født. Internett slik vi kjenner det i dag, var allment tilgjengelig for 25 år siden. Inkludert sosiale media. Egentlig har det ikke skjedd noe vesentlig ny innovasjon på dette siden før 2000, det er bare gammel teknologi som kommer i ny innpakning.

Gamlisene på 60+ skal vi heller ikke undervurdere. Jeg blir stadig overrasket over hvor raskt de tar til seg nye sosiale tjenester og trender. Det kan ha sammenheng med at kontakten med barn og barnebarn krever det.

Hva gjelder Facebook, så nådde de vel høyden for flere år siden. Tjenesten er utskjelt og passé. Ingen blir overrasket lenger om du ikke har profil der.

Endret av Horten Market
  • Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, Horten Market said:

Hva gjelder Facebook, så nådde de vel høyden for flere år siden. Tjenesten er utskjelt og passé. Ingen blir overrasket lenger om du ikke har profil der.

Det er nok ikke like vanlig å legge ut bilder på Facebook, men vil tro folk blir overrasket når noen ikke er på Facebook.  Meldingsfunksjonen og eventfunksjonen er fortsatt svært mye brukt. 

Selv er jeg også med i flere lukkede grupper på Facebook. Synes det er en utmerket funksjon. Har man en vennegjeng/familie man ønsker å dele bilder med så kan man gjøre det der uten at alle andre kan se bildene. Ønsker man å diskutere ting så kan man gjøre det der uten at fremtidige arbeidsgivere kan finne alt man har skrevet. 

Anonymkode: 97fdb...44f

• Liker 1
Skrevet

Har deaktivert Facebooken min på grunn av ting som dette. Ble lei av all reklamen, alle "Vennen din likte/kommenterte dette innlegget fra folk og sider du ikke bryr deg om! 😄 😄 " og alt annet. Var med i et par grupper men de blir nesten ikke brukt lengre, og arrangementer kan jeg prate direkte med folk om.

Bilder legger jeg ut på Instagram og Snapchat. Instagram for tegninger og bilder jeg vil alle skal se, Snapchat brukes til mer interne bilder mellom meg og venner.

• Liker 1
Skrevet

5år siden jeg postet bilde eller bytta profil på min, men ser at noen par kommuniserer via Facebook fortsatt. 

Sånn «jeg har verdens beste sjærste som lagde frokost til meg» og selvsagt bilde av to kneippskiver med ost på. Og masse hjerter. De fleste er i 40-årene. 

De får en del likes, så ingen grunn til å slutte med det tydeligvis. 

Anonymkode: db6cc...bab

• Liker 1
Skrevet

facebook har vel vært ut i 4-5 år nå. Alle har det, men ingen bruker det.

Anonymkode: 14955...4e0

Skrevet

Jeg sletta just profilen min, men har instagram og messenger fremdeles. Jeg er 45.

Anonymkode: 566a1...388

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...