Gjest *Mia* Skrevet 23. mars 2005 #1 Del Skrevet 23. mars 2005 Jeg skal feire 30 årsdagen min om halvannen uke. Skal ha festen hjemme, 18 inviterte jenter og stor buffet med tapas og andre retter. Jeg har god plass og dekker langbord i stua. Dekker med følgende: sandfarget linduk, hvite tallerkener, stålbestikk,blanke vinglass og vannglass i turkis resirk. glass fra Ikea. Tenkte først at jeg skulle lage flere vårlige oppsatser i hvitt/off white og grønt, men har nå funnet ut at jeg vil gjøre noe enklere (mindre tidkrevende) og kanskje noe litt mer utradisjonelt? Lurte litt på å legge grener av blomster av ett eller annet slag på kryss og tvers over bordet, men vet ikke helt hvor lenge de holder seg fine? Tar imot alle tips med STOR takk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 23. mars 2005 #2 Del Skrevet 23. mars 2005 hmm tenke tenke hva meg og bruke gerbera?? eller kala eller kirsebærgrener.... også litt tøft og bruke stilkene på roser og legge utover bordet, også kan du ha rosehodene i små glass eller eggeglass med litt vann som står gruppevis på bordet... å det er så mange muligheter, er bare og bruke fantasien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mia* Skrevet 24. mars 2005 #3 Del Skrevet 24. mars 2005 Jotakk, det er bare det at fantasien ligger "nede" akk. nå.. Noen flere tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 27. mars 2005 #4 Del Skrevet 27. mars 2005 Jeg ville iallefall sjekket Mester Grønn. De har billige og kule blomsterdekorasjoner. Gå innom blomsterbutikker og se hva de har, kanskje du får noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wok Skrevet 29. mars 2005 #5 Del Skrevet 29. mars 2005 Hva med "gåsunger" eller "puselabber" eller hva det kalles. Lagt ut over linduken ville det blitt nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberry Skrevet 29. mars 2005 #6 Del Skrevet 29. mars 2005 Sitat hmm tenke tenke hva meg og bruke gerbera?? eller kala eller kirsebærgrener.... også litt tøft og bruke stilkene på roser og legge utover bordet, også kan du ha rosehodene i små glass eller eggeglass med litt vann som står gruppevis på bordet... å det er så mange muligheter, er bare og bruke fantasien Hvis du setter hvite roser eller gerbera i en vase med blått konditorfarget vann vil blomstene få en turkisblå farge. Matcher vannglassene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bi Skrevet 29. mars 2005 #7 Del Skrevet 29. mars 2005 gå til en blomsterhandler som du liker/kjenner. De kan ofte gi tips til ting du ikke tenker på selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 31. mars 2005 #8 Del Skrevet 31. mars 2005 Har du Løiten lys i nærheten? Der er det proppfullt av gode enkle ideer! Kjøper ofte blomsterranker, stener osv der jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mia* Skrevet 15. april 2005 #9 Del Skrevet 15. april 2005 Feiringen er vel overstått og jeg gjorde følgende: Sandfarget linduk, hvite tallerkener, vinglass og servietter i lys "vårgrønn". (Ikea) La trollhasselkvister (buntvis på Ikea) etter hverandre i hele bordets lengde. (som en lang krokete strek midt på bordplaten) Kjøpte to buketter med billige avskårne krysantemum på Mester Grønn, i fargen rosa/lavendel med grønn knopp i midten. Danderte massevis av telys i enkel glassholder (Ikea) tilfeldig rundt på begge sider av kvistene. Knep deretter selve blomsterhodene av krysantemumen og la disse på begge sider av kvistene og imellom lysene. Blomsterhodene holdt seg godt i over ett døgn faktisk! (uten vann) Resultatet ble utrolig lekkert og ikke minst billig! Tusen takk for alle tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå