Gå til innhold

30 årsdag - trenger hjelp til bordpynt/blomster!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest *Mia*

Jeg skal feire 30 årsdagen min om halvannen uke.

Skal ha festen hjemme, 18 inviterte jenter og stor buffet med tapas og andre retter.

Jeg har god plass og dekker langbord i stua.

Dekker med følgende: sandfarget linduk, hvite tallerkener, stålbestikk,blanke vinglass og vannglass i turkis resirk. glass fra Ikea.

Tenkte først at jeg skulle lage flere vårlige oppsatser i hvitt/off white og grønt, men har nå funnet ut at jeg vil gjøre noe enklere (mindre tidkrevende) og kanskje noe litt mer utradisjonelt? Lurte litt på å legge grener av blomster av ett eller annet slag på kryss og tvers over bordet, men vet ikke helt hvor lenge de holder seg fine? Tar imot alle tips med STOR takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmm tenke tenke

hva meg og bruke gerbera?? eller kala eller kirsebærgrener.... også litt tøft og bruke stilkene på roser og legge utover bordet, også kan du ha rosehodene i små glass eller eggeglass med litt vann som står gruppevis på bordet...

å det er så mange muligheter, er bare og bruke fantasien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville iallefall sjekket Mester Grønn. De har billige og kule blomsterdekorasjoner.

Gå innom blomsterbutikker og se hva de har, kanskje du får noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med "gåsunger" eller "puselabber" eller hva det kalles. Lagt ut over linduken ville det blitt nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
hmm tenke tenke

hva meg og bruke gerbera?? eller kala eller kirsebærgrener.... også litt tøft og bruke stilkene på roser og legge utover bordet, også kan du ha rosehodene i små glass eller eggeglass med litt vann som står gruppevis på bordet...

å det er så mange muligheter, er bare og bruke fantasien

Hvis du setter hvite roser eller gerbera i en vase med blått konditorfarget vann vil blomstene få en turkisblå farge. Matcher vannglassene... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du Løiten lys i nærheten? Der er det proppfullt av gode enkle ideer! Kjøper ofte blomsterranker, stener osv der jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Feiringen er vel overstått og jeg gjorde følgende:

Sandfarget linduk, hvite tallerkener, vinglass og servietter i lys "vårgrønn". (Ikea)

La trollhasselkvister (buntvis på Ikea) etter hverandre i hele bordets lengde. (som en lang krokete strek midt på bordplaten)

Kjøpte to buketter med billige avskårne krysantemum på Mester Grønn, i fargen rosa/lavendel med grønn knopp i midten. Danderte massevis av telys i enkel glassholder (Ikea) tilfeldig rundt på begge sider av kvistene. Knep deretter selve blomsterhodene av krysantemumen og la disse på begge sider av kvistene og imellom lysene. Blomsterhodene holdt seg godt i over ett døgn faktisk! (uten vann)

Resultatet ble utrolig lekkert og ikke minst billig!

Tusen takk for alle tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...