Gå til innhold

Når mannen har minst lyst på sex....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sammen med kjæresten nå i 2,5 år vi er samboere og jeg er nå blitt gravid. Jeg føler alt det seksuelle bare dabbet helt av i den tiden jeg fant ut at jeg var gravid, altså 5 mnd siden. Det et forferdelig trist for jeg føler at jo mindre han vil, jo mer vil jeg ha. Det var som å skru av en bryter, plutselig ville han ikke mer. 

Før ble han kåt av å spoone meg, og han ha initiativ til sex flere ganger i uka. Da var det så ofte at jeg måtte si nei iblant. Mens nå er rollene helt snudd om og det er nesten så jeg må mase meg til sex. Jeg har sluttet å ta initiativ for det er så demotiverende å enten få nei eller et halvhjertet ja hver gang. Han tar initiativ i iblant men det er kanskje 2-3 ganger i måneden. Så lite giddet jeg ikke, så jeg «sprekker» jo og prøvet meg på han likevel. Og får som regel nei. (Sier alltid han er sliten, vet ikke om det er sant eller om det ligger nor annet bak).

Men sexen er Fantastisk når den faktisk er i gang! Er ikke det som er problemet men hyppigheten et et stort problem for meg. Føler jeg et redd for å ta initiativ for jeg nesten vet at jeg får nei uansett, samtidig gidder jeg heller ikke gi BJ for det vil gå utover sexen og det vil ende med enda lengre tid til neste gang vi har sex om jeg tilfredsstiller han på den måten. 

Føler meg også sint, tror han at jeg er her hos han for enhver pris? Han kan ikke bare sette seg på gjerdet og regne med at forholdt går av seg selv fordi nå «har han meg», fordi jeg nå er gravid. Jeg har mine behov jeg også og når begjæret og sexen ikke er der så går det negativt utover resten av forholdet på alt for mange måter. Kjenner jeg er mye gretten og sur pga dette.  

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Han var mandig og viril før, mens nå bare helt tafatt. 

Anonymkode: 56328...c76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du reagerer med sinne når sexlysten forsvinner sånn, man selger seg på en måte inn med en viktig egenskap, og da er det ganske ille når den egenskapen viste seg å ikke helt stemme, når det er for sent. Det er en løgn, rett og slett. Kan det være at det er graviditeten som antenner han? Det er jo uheldig men slettes ikke uvanlig at menn kan miste lysten når damen er gravid. 

Anonymkode: 29d3f...058

Skrevet

avtenner*

Skrevet

Jeg har lest at mange menn sliter med lysten når kvinnen er gravid, så det trenger jo ikke være noe permanent? Snakk sammen om det?

Anonymkode: e6b51...0b8

• Liker 1
Skrevet

Helt normalt at menn ikke tenner så voldsomt når en er gravid. Den gravide kvinnekroppen gir litt andre assosiasjoner enn sex, samtidig som hodet gjerne er fullt av andre tanker i den perioden...det er med andre ord ikke uvanlig at man ikke har overskudd til sex. 

Anonymkode: dfab4...a62

• Liker 1
Skrevet

Dette er så forskjellig fra mann til mann. Men du må jo snakke med HAM om det. Ikke oss. Har du spurt ham hvorfor? 

Anonymkode: c6ff9...fc8

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner godt at du reagerer med sinne når sexlysten forsvinner sånn, man selger seg på en måte inn med en viktig egenskap, og da er det ganske ille når den egenskapen viste seg å ikke helt stemme, når det er for sent. Det er en løgn, rett og slett. Kan det være at det er graviditeten som antenner han? Det er jo uheldig men slettes ikke uvanlig at menn kan miste lysten når damen er gravid. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest at mange menn sliter med lysten når kvinnen er gravid, så det trenger jo ikke være noe permanent? Snakk sammen om det?

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt at menn ikke tenner så voldsomt når en er gravid. Den gravide kvinnekroppen gir litt andre assosiasjoner enn sex, samtidig som hodet gjerne er fullt av andre tanker i den perioden...det er med andre ord ikke uvanlig at man ikke har overskudd til sex. 

Anonymkode: dfab4...a62

Siterer alle tre samtidig. Men jeg har snakket med han, og jeg har spurt direkte om det handler om graviditeten. Men han benekter det hele og sier det kun skyldes at han et sliten. Nå har han verken byttet jobb siden før jeg ble gravid eller noe annet som krever mer av han, men han hsr hatt lang reiseveg til jobb i flere år (1time med bil hver vei), mulig han et sliten pga det. Men likevel, jeg synes det er rart at forandringen skal skje så akutt. Så greier jo ikke tro helt på det han sier. 

Og ja sånn som en av dere sier, det er og føles som en løgn rett og slett.  Når han viser seg å være en helt annen enn den han har vist seg for å være de første to årene. Og nå er det for sent å gå. Jeg kan ikke bare pakke tingene mine og gå lenger. Og er redd for at han nettop er klar over dette, og at dette er en bevisst handling fra hans side. Ts 

Skrevet

Og når det er så dårlig stelt nå, hvordan skal det da bli når baby kommer i hus? Det kommer jo til å bli uutholdelig, og ikke et liv jeg gidder vie all min tid til om det ikke skjer noen endringer. Trist, for jeg er fortsatt veldig forelsket i mannnen og fryktelig glad i han. Ts 

Skrevet

Du er gravid og det er "unntakstilstand". Du sier det skiftet når du ble gravid så det har jo med det å gjøre enten han innrømmer det eller ikke. Pass på å bevare nærheten ellers så går det nok helt fint. Graviditet og småbarnstid kan ofte  endre seksuallivet. 

Anonymkode: 41f81...d1b

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

samtidig gidder jeg heller ikke gi BJ for det vil gå utover sexen og det vil ende med enda lengre tid til neste gang vi har sex om jeg tilfredsstiller han på den måten.

Jeg skjønner deg godt, men på den annen side kan det være det som gir han tenning igjen!? Det er ikke sikkert det blir mindre på deg for det, han kan få ny gnist og bli kåtere på deg. Menn kan være enklere enn vi har tendens til å tro.. ;) 

Anonymkode: 196f5...4f3

• Liker 1
Skrevet

Tenk om en mann ville pakket sakene sine og dratt fordi det er redusert sex under graviditet.

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siterer alle tre samtidig. Men jeg har snakket med han, og jeg har spurt direkte om det handler om graviditeten. Men han benekter det hele og sier det kun skyldes at han et sliten. Nå har han verken byttet jobb siden før jeg ble gravid eller noe annet som krever mer av han, men han hsr hatt lang reiseveg til jobb i flere år (1time med bil hver vei), mulig han et sliten pga det. Men likevel, jeg synes det er rart at forandringen skal skje så akutt. Så greier jo ikke tro helt på det han sier. 

Og ja sånn som en av dere sier, det er og føles som en løgn rett og slett.  Når han viser seg å være en helt annen enn den han har vist seg for å være de første to årene. Og nå er det for sent å gå. Jeg kan ikke bare pakke tingene mine og gå lenger. Og er redd for at han nettop er klar over dette, og at dette er en bevisst handling fra hans side. Ts 

Det er graviditeten. Jeg garanterer deg. Men han vil nok benekte det, slik jeg gjorde. Kommer på skinner igjen etter ungen er vel ute.

Anonymkode: bcc08...281

Skrevet

Jeg er jo evig optimist, og tenker at det kan hende han ikke vil såre deg ved å si at det er graviditeten? Men du bør kanskje bare vente og se, tror det er en dårlig ide å bestemme seg for noe midt i graviditeten. Jeg er gravid selv, og hormonene mine går helt bananas og jeg tør i hvert fall ikke ta noen store avgjørelser nå og minst ett år fram i tid fordi alt er snudd på hodet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...