Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså. Jeg har måtte vise legg på polet. Sist gang da jeg var 35. Så fyller jeg 36 da og 💥BAM💥 der kommer rynker, slapp hud i ansiktet og hals og jeg ser haugammel ut 😭 Ingen lenger som reagerer (slik de gjorde før «kunne aldri trodd at du var...år» folk har trodd jeg var 10 år yngre osv) Hva søren skjedde??? På så kort tid? 😅 Misforstå meg rett. Jeg er glad for å bli gammel og fortsatt får leve. Tar ikke det for gitt, men wtf. 

Trenger alle tips og råd for å bremse denne utviklingen kraftig (og helst tilbake i tid) På forhånd, tusen takk! 

Anonymkode: 7f4fa...664

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser du sunt? Trener du?

Anonymkode: fa2e4...0a8

• Liker 2
Skrevet

Her skjedde det samme haha! Har vurdert botox for sinnarynka, men nå er jeg gravid og skal amme så det blir nok en stund til isåfall.

Anonymkode: 1fe73...e90

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke bremse utviklingen. Det blir kanskje litt brått og brutalt når folk rundt har trodd du er så mye yngre men sånn er det.

Anonymkode: 8715a...87b

• Liker 2
Skrevet

Så nettopp et program hvor de sa at 75% av aldringsprosessen av huden skyldes solstråler. Ellers er det forurensning og røyking som påvirker huden veldig negativt (sier seg jo selv, men...) . 

Moralen er uansett: Unngå sol 🙈

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiser du sunt? Trener du?

Anonymkode: fa2e4...0a8

Nei gikk på en kraftig smell (tror forøvrig det er det som har gjort meg «gammel» over natten. Men no er jeg bra igjen og no er det bare å skjerpe seg på det 😊Vet du noe mat o.l som er bra mot alderdom? 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her skjedde det samme haha! Har vurdert botox for sinnarynka, men nå er jeg gravid og skal amme så det blir nok en stund til isåfall.

Anonymkode: 1fe73...e90

Helt J..... ikke sant? 🙊  Gratulerer med graviditet! Man får liksom ett helt annet fokus når venter barn, da er det på en måte mye som er «lov», savner den tiden akkurat no for å si det sånn 😄 Man ja, du får ta det igjen :P🙊

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke bremse utviklingen. Det blir kanskje litt brått og brutalt når folk rundt har trodd du er så mye yngre men sånn er det.

Anonymkode: 8715a...87b

Det er jo i grunnen  sant, men jeg har troen på at det finnes tiltak man kan gjøre likevell (selv om mye også ligger i gener og slikt)

Skrevet

Har du blitt tynnere i det siste?

Det er jo noe ungdommelig med å ha et rundt ansikt og litt fett i kjakene, derav fillers og fett-transplantasjon i ansiktet og lignende behandlinger. Når man har begynt å få litt rynker og slapp hud utover tredveårene, så synes jeg de som er smale i ansiktet ser ti år eldre ut enn de med litt fett på kroppen og følgelig også i ansiktet.

Ellers så synes jeg småting som glød i ansiktet og våkent blikk er ungdommelig, mye kan gjøres med riktig hudpleie og sminke. 

Anonymkode: 3eeea...55a

• Liker 2
Skrevet

Reagerer du på at du må vise legitimasjon på polet når du er 36?

Gjør det noe om man ser ut som man er 36 når man er 36?

Synd man ønsker å se yngre ut enn det man er. 

Kan forstå man vil være frisk og i god form. Men å tenke at utseende skal se yngre ut, tenker jeg er synd.

Ja, det fins gode matvarer og flere ting man kan gjøre for å holde helsen oppe og føle seg i form. Da stråler ansiktet og kropp samtidig. 

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Ava+, skrev:

Så nettopp et program hvor de sa at 75% av aldringsprosessen av huden skyldes solstråler. Ellers er det forurensning og røyking som påvirker huden veldig negativt (sier seg jo selv, men...) . 

Moralen er uansett: Unngå sol 🙈

Ja jeg er ikke en som liker å sole seg og bruker make -up og dagkrem med solfaktor.  Men skulle ha kuttet ut røyken forlengst 🙈 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er ikke en som liker å sole seg og bruker make -up og dagkrem med solfaktor.  Men skulle ha kuttet ut røyken forlengst 🙈 

Å kutte ut røyken vil du nok tjene veldig mye på med tanke på huden, ja. Men det er vel lettere sagt enn gjort 🤔 Nå har du god motivasjon til å slutte da😊

Skrevet

Mesoterapi sverger jeg til iallefall. Og diskré bruk av filler og Botox, hehe 

Anonymkode: 7c864...d96

Skrevet

Jeg merket stor forskjell fra ca 38-39 års alderen, og utseende mitt holdt seg ganske så likt frem til jeg fylte 45. Jeg har heldigvis ikke mye rynker (er heldig rent genetisk) men huden er helt annerledes enn før. Særlig øyelokkene er markant slappere, og selve øyebuen under øyenbryn har seget nedover. Vurderer øyelokkoperasjon, men har satt det litt på vent for å se hvordan det blir i løpet av et par år. Akkurat øyelokk er lik min mors, så der vant jeg ikke genlotteriet. Har tenkt litt på botox i pannen, men utsetter også det stadig, er redd for å ende opp som en sånn hollywoodfrue. 

Tenker likevel at jeg ser greit ut i forhold til at jeg nå er 47 år, og at en fattig trøst er at alle vennene mine eldes i takt med meg hehe

Anonymkode: 37e0d...3c3

Skrevet

Jeg er 43 år og ble spurt om leg for øl på butikken! Jeg vet jeg ser ung ut, men det ble litt for mye synes jeg. 

Anonymkode: 47ce3...809

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mesoterapi sverger jeg til iallefall. 

Hvor ofte gjør du det? Som injeksjon eller sammen med microneedling? 

Anonymkode: 426b7...0d3

Skrevet
På 1.11.2018 den 1.17, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte gjør du det? Som injeksjon eller sammen med microneedling? 

Anonymkode: 426b7...0d3

Tatt tre behandlinger med en måneds mellomrom og deretter en til to ganger i året for vedlikehold. Det er injeksjoner. Anbefaler manuell injeksjon og ikke mesogun. Det gir mye bedre resultater har jeg inntrykk av, selv om det er litt vondere.

Skrevet

Jeg er like gammel som deg og det er faktisk ikke noe du kan gjøre for å stoppe aldringen.

Ja, du kan trene, spise sunt, bruke gode hudpleieprodukter og kle seg og sminke seg fint og holde deg bra for din alder, men du kan ikke reversere noe som helst. Du eldes samme hva du gjør, men du kan selvsagt operere eller bruke injeksjoner.

Jeg får fortsatt sånne tåpelige kommentarer om at jeg ser såå ung ut, men tror det er noe mange sier til kvinner over 30 fordi de tror at alle kvinner har et problem med å eldes.

Anonymkode: b76c9...b69

• Liker 2
Skrevet

Et tips,solfaktor i ansiktet hele året.og et spørsmål ts ; har du opplevd spesielle påkjenninger dette året? Grunnen til at jeg spørre om det er at da jeg for noen år siden "møtte veggen" (kom meg heldigvis fort tilbake) så såg jeg veldig gammel ut i ansiktet, men d gikk over når jeg kom meg. Vet det høres teit ut,men det var slik.

Anonymkode: f1f6f...4d8

• Liker 1
Skrevet

Genetikk spiller nok en betydelig rolle, dessverre. Noen mennesker ser yngre ut enn andre, uten at de gjør noe spesielt. Jeg ser det selv på min mors familie - der ser alle unge ut til de er godt over pensjonsalder. Min fars familie er motsatt, der blir alle mer rynkete og ser gamle ut før de er 50. Livsstilen er cirka lik på begge sider av familien.

Noen ting er mer miljøbetinget, da. Om man har levd et utsvevende eller strevsomt liv, så vil det jo før eller siden prege ansikt og kropp. Jeg har en venninne som alltid har levd ganske hardt, mye sigaretter, seine kvelder, alkoholinntak på grensa til avhengighet, jojo-slanking, nattevakt-jobbing og så videre. Og jeg har alltid vært imponert over at hun har holdt seg så bra til tross for alt. Men nå som vi er rundt 40 så begynner det å merkes.. Hun eldes fortere enn oss andre, har blitt mer pløsete, figuren eser ut og hun er ikke spesielt fresh.

Så ja - å leve et godt liv med nok søvn, vitaminer, ikke for mye alkohol og tobakk, er vel det beste man kan gjøre med tanke på aldring. Og så skader det ikke å bruke solkrem og gode hudprodukter. Utover det er det som sagt genene som bestemmer mest. 

Anonymkode: 0b4af...4be

Skrevet

Jeg er også 36. Har noen fine linjer under øya. Ellers helt glatt, ikke en eneste fin linje hverken mellom bryna eller i panna. Jeg bruker SPF 50 hele året, svært forsiktig med sol. Spiser sunt , røyket ikke, drikker aldri alkohol og har fet hudtype noe som garantert er årsaken til at huden bortsett fra under øya er helt glatt. Kjemmer flere jevngamle som hr mange rynker i panne og sunnarynker, felles for dem er mye festing da de var yngre og de hat jobber hvor de er mye ute som i bhg. Alle jeg kjenner som trener  mye ute som feks løping har også mye rynker.

Anonymkode: 2c508...73b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...