AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #1 Skrevet 31. oktober 2018 Jeg har lest en del her inne om foreldre som er stolte av babyen, forelsket i babyen og synes livet med baby er ganske herlig. Er dette det som er normalen? Eller er dette normalen for de som har søte og pene, sjarmerende barn? Jeg har ei jente på 7 måneder. Jeg synes tiden med henne så langt har vært ganske kjip. Hun er ikke spesielt søt og hun er ganske lubben. Helsesøster mener at hun er gjennomsnittlig i størrelse, men jeg ser at hun er "blubbete". Jeg har sluttet i barselgruppen og sluttet på babysvømming fordi jeg er flau over hvordan hun ser ut. Tar henne ikke med på butikken og lignende, fordi jeg er redd folk skal se at hun ikke er så søt som andre babyer. Vi er for det meste bare hjemme. Tror ikke at hun tar skade av det nå. Men jeg gruer meg allerede til at hun skal i barnehagen. For der kan hun vel ganske tidlig bli mobbet for utseende. Hvordan takler man å ha mindre pene barn? Det er jo ikke noe vanskelig å være stolte av barna når de er søte. Anonymkode: c05c9...693
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 Populært innlegg #2 Skrevet 31. oktober 2018 Skremmende å lese om foreldre som har sånt syn på barnet sitt! Anonymkode: 28f85...971 124
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #3 Skrevet 31. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skremmende å lese om foreldre som har sånt syn på barnet sitt! Anonymkode: 28f85...971 Da har du kanskje søte og pene barn som det er lett å være glad i, og være stolte av? Anonymkode: c05c9...693
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #4 Skrevet 31. oktober 2018 Fysøren. Tenk å ha et slikt syn på barna sine. Skulle ikke vært lov! Jeg har ingen barn, men jeg hadde virkelig ikke vært klar for barn hvis jeg hadde et slikt syn på det. Anonymkode: db326...2b3 47
WilhelmineAmalie Skrevet 31. oktober 2018 #5 Skrevet 31. oktober 2018 Du fikk vel ikke barn for å ha en søt baby å vise frem? Den babyen er jo så mye mer enn utseende sitt. 48
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #6 Skrevet 31. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fysøren. Tenk å ha et slikt syn på barna sine. Skulle ikke vært lov! Jeg har ingen barn, men jeg hadde virkelig ikke vært klar for barn hvis jeg hadde et slikt syn på det. Anonymkode: db326...2b3 Jeg visste jo ikke at datteren min kom til å se sånn ut. Jeg har ikke planlagt å føle sånn, og jeg kunne ikke forutse at dette var hva som kom til å skje. Anonymkode: c05c9...693
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #7 Skrevet 31. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg visste jo ikke at datteren min kom til å se sånn ut. Jeg har ikke planlagt å føle sånn, og jeg kunne ikke forutse at dette var hva som kom til å skje. Anonymkode: c05c9...693 Kanskje du bør vurdere å adoptere vekk? Anonymkode: db326...2b3 14
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #9 Skrevet 31. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du bør vurdere å adoptere vekk? Anonymkode: db326...2b3 Så enten må jeg elske utseende på barnet eller adoptere henne bort? Det finnes ingen andre mer nyanserte råd å gi meg? Anonymkode: c05c9...693 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #10 Skrevet 31. oktober 2018 Det er jo ikke utseende som gjør at man blir stolt av barna. Om du ikke ser noen grunner for å være glad og stolt over barnet ditt anbefaler jeg å oppsøke hjelp. Anonymkode: 3bec2...bd3 31
Populært innlegg ViljaH Skrevet 31. oktober 2018 Populært innlegg #11 Skrevet 31. oktober 2018 Ta kontakt med helsesøster og forklar ærlig hvordan du føler det som du gjør her. Så kan du få litt hjelp. Barn er ikke et trofé son er til for å vises frem. Det er et helt menneske. Du må jobbe med deg selv her, det er ikke noe feil på barnet. Alle 7 mnd gamle babyer er blubbete, de skal være det. En tynn baby på den alderen er syk eller sliter med matinntak. Du må jobbe med å skifte fokus fra utseende-fikseringen, til å se verdi i hele baby. Det er ikke bra for baby nå, og blir enda mer uheldig på sikt. 66
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 Populært innlegg #12 Skrevet 31. oktober 2018 Kan du være inne på noe fødselsdepresjon? Rent objektiv syntes jeg ikke alle babyer er like søte, men jeg syntes mine er de vakreste som finnes. Anonymkode: 34928...46f 61
AnnaS87 Skrevet 31. oktober 2018 #13 Skrevet 31. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da har du kanskje søte og pene barn som det er lett å være glad i, og være stolte av? Anonymkode: c05c9...693 "Lett å være glad i" ??? Som forelder er man vel for f@$ glad i barna sine uavhengig av utseende? Er noe av det verste jeg har lest på lang tid. Flau å være med på babysvømming? For barnet sin del, ikke for din overhode, så håper jeg du får noen å snakke med om dette. Er helt rystet!... 35
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #14 Skrevet 31. oktober 2018 Jeg skal ikke si fysøren, æsj eller hvor kvalm du er.. Det er unødvendig. Man ser jo at det finnes barn i alle former og fasonger. Hvis det er tilfelle som du sier, at din datter er mindre pen, er det siste hun trenger en mamma som tenker det samme som utenforstående kanskje vil finne på å gjøre. Din aller største oppgave framover vil være å bygge selvtilliten hennes HVER dag og få henne til å skjønne at hun er mer enn bra nok akkurat som hun er. Gi henne andre verdier som ikke er basert på utseende.. Ikke gjem henne bort! Hun trenger en mamma som elsker og støtter henne. Uansett! Anonymkode: 0e386...e5d 39
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #15 Skrevet 31. oktober 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er unødvendig. Nei, det er meget nødvendig, for man kan ikke vise aksept for slik oppførsel. Det sier mye om samfunnet vi i dag lever i! Anonymkode: 85ca4...64a 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #16 Skrevet 31. oktober 2018 Jeg tenkte umiddelbart fødselsdepresjon her, da jeg hadde det samme selv. Jeg synes ikke babyen min var pen. Dette gikk jo over etter noen få måneder, men jeg vurderte aldri å holde henne hjemme for å ikke vise henne frem. Du må ta kontakt med helsesøster og snakke om dette. Enten er det en fødselsdepresjon, forsinket morskjærlighet (tilknytning) eller så er du bare ekstremt overfladisk. Jeg håper det er en av de to første, for da kan du få hjelp. Er det det siste bør du også få hjelp til å få et annet fokus, men det er kanskje vanskelig å gjøre noe med. Anonymkode: 483a8...031 35
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #17 Skrevet 31. oktober 2018 Utseendet er ikke det vi mødre knytter oss til med ungen. Om ungen så ut som en bytting så ville ikke det endret følelsene vi hadde for de. Den tankegangen din er ikke normal ts. Bestill en time hos fastlegen din. Det kan høres ut som du er i en fødselsdepresjon Anonymkode: c733d...f01 5
Den røde fare Skrevet 31. oktober 2018 #18 Skrevet 31. oktober 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal ikke si fysøren, æsj eller hvor kvalm du er.. Det er unødvendig. Man ser jo at det finnes barn i alle former og fasonger. Hvis det er tilfelle som du sier, at din datter er mindre pen, er det siste hun trenger en mamma som tenker det samme som utenforstående kanskje vil finne på å gjøre. Din aller største oppgave framover vil være å bygge selvtilliten hennes HVER dag og få henne til å skjønne at hun er mer enn bra nok akkurat som hun er. Gi henne andre verdier som ikke er basert på utseende.. Ikke gjem henne bort! Hun trenger en mamma som elsker og støtter henne. Uansett! Anonymkode: 0e386...e5d 👍🏻 Enig! Og som andre nevner, søk hjelp. Enten hos helsesøster eller fastlege. Du får nok ingen svar av de som har slitt med det samme selv, bare masse vås om hvor «fæl» du er. Kan godt hende du rett og slett har en fødselsdepresjon? Den kommer i alle former, selv om du ikke føler deg deprimert. Få hjelp hos en som kan hjelpe deg til å tenke annerledes og til å se barnet på en annen måte. Barnet kan ta stor skade av det, og det er jeg sikker på du ikke vil, siden du skriver her. Skaper du et trygt barn som har tro på seg selv, er det dét andre legger merke til når det blir større. 11
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #19 Skrevet 31. oktober 2018 Dette er noe du må søke hjelp for. Vi blir utsatt for nok utseendepress i dag, om ikke foreldre skal dytte det over på babyene sine også. Har du kun pene venner? Tror du at det kun er pene mennesker som betyr noe? Ungens verdi ligger ikke i om hun er pen eller ikke, og du som forelder må være i stand til å lære henne gode holdninger, og at hun kan ha et godt liv, uansett hvordan hun ser ut. Anonymkode: 98181...c67 9
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #20 Skrevet 31. oktober 2018 Enten er dette en trolletråd,noe jeg tror og håper det er. Eller så er du TS deprimert. For dette går ikke an. Skaff hjelp Anonymkode: e0661...594 18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå