AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #1 Skrevet 30. oktober 2018 Jeg leste at noen har flere aksjesparekontoer i samme bank, med flere fond på hver av disse aksjesparekontoene. Hva er poenget med det? Er det fordeler eller ulemper ved å gjøre det slik? Hva er fordelene/ulempene Anonymkode: cc215...df8
ekkoet Skrevet 31. oktober 2018 #2 Skrevet 31. oktober 2018 https://blogg.nordnet.no/mer-enn-en-aksjespare-konto/ 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #3 Skrevet 31. oktober 2018 1 time siden, ekkoet skrev: https://blogg.nordnet.no/mer-enn-en-aksjespare-konto/ Takk! Anonymkode: cc215...df8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #4 Skrevet 31. oktober 2018 Trodde greia er at om du f.eks har 1 konto som går med profitt, 1 med tap, så kan du avslutte kontoen med tap og få skattefradrag og dermed mer penger å investere, mens den andre som går med profitt kan du beholde og få skattemessig fordel ved at profitt/tap ikke beskattes/"belønnes" før realisering ved avslutting av konto så "renters rente" fordel oppstår Men er helt fersk jeg angående dette så godt mulig jeg misforstår sikkert noen som kan oppklare Anonymkode: 23cfe...24b 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #5 Skrevet 1. november 2018 En av de beste grunnene jeg kan tenke meg,er arv. Du kan ikke fordele en ASK på flere arvinger. Så om dette er måten man f eks sparer deler av barnetrygden på,er det veldig fornuftig å ha flere konti. Man må bare huske å overføre de før barnet får skattbar inntekt, ellers kan gevinsten fort spises opp av formuesskatten. Anonymkode: 01269...4de 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #6 Skrevet 1. november 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: En av de beste grunnene jeg kan tenke meg,er arv. Du kan ikke fordele en ASK på flere arvinger. Så om dette er måten man f eks sparer deler av barnetrygden på,er det veldig fornuftig å ha flere konti. Man må bare huske å overføre de før barnet får skattbar inntekt, ellers kan gevinsten fort spises opp av formuesskatten. Anonymkode: 01269...4de Du mener ikke inntektsskatten? Anonymkode: cc215...df8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #7 Skrevet 1. november 2018 Det er uansett kapitalskstt og ikke inntektsskatt på gevinsten. Spiller ingen rolle, den er lik uansett. Alltid dumt å overføre penger i barnas navn. Anonymkode: 00070...ce1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå