Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 9 år nekter og høre på meg, jeg må gi samme beskjed 100 ganger men hun tuller og fjaser. I kveld helte hun et vannglass over hunden, jeg svarte at dette hadde jeg null toleranse for å ble irritert å tørket opp sølet. Hun måtte dusje men nekter å høre etter, jager hunden rundt i stuen før hun kommer inn på badet, hunden dilter etter jeg sier igjen med streng stemme at det ikke er greit å jage og plage hunden slik, jeg bærer hunden ut fra badet, datteren min tar da og spytter hunden i ansiktet! Jeg blir rasende og datteren min flirer å sier stygge ting til hunden jævla dritt hund, du er stygg osv. Jeg ble skikkelig sint og slapp hårføneren i gulvet og komanderte henne inn i dusjen. 

Etter dette ville hun ha bacon til kveldsmat, noe som var planen, men jeg nektet henne dette iom hun hadde tullet hele kvelden å sa at det blir brodskiver om hun vil ha mat, da svarte hun at jeg var slem med henne som nektet henne mat! Jeg nektet ikke henne mat bare baconet, jeg skjønner ikke hvorfor hun opptrer så manipulativt.. jeg knakk sammen og gråt, hun gir meg et halv hjertet unnskyld, før hun durer på videre.. så får jeg henne i seng til slutt etter mye om og men..

Føler meg maktesløs og jævlig fordi jeg kjeftet sånn. Hun er en bestemt ung dame som helst skal ha ting på sin måte. 

Utblåsning...😩

Anonymkode: ed4ee...d92

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi. Kjenner det litt igjen hos lillesøstera mi. Storesøstera vår har hund, og idag så plutselig var hun redd for den og ville ikke bevege seg ut av sofaen for å gå til spisebordet. Vi visste hun egentlig ikke var redd den hunden, med tanke på at hun hadde gått tur med den for kort tid siden, og etterpå beviste hun det ved å ta den med på tur og ha en på fanget. Da mamma sa hun måtte komme å spise, så hun at hun skulle si til læreren at hun ikke får mat hjemme. Hun fikk mat, men mamma hadde sagt tydelig at hun måtte spise med bordet, at hunden ikke var farlig og at vi ikke kunne servere henne mat i sofaen. 

Så ja. Hun er 11. Kanskje det er noe med alderen?

Anonymkode: db616...cfd

Skrevet

Cos kurs! 

Hun vil ha oppmerksomhet, men søker det på feil måte, og du gir henne det på feil måte. Dere må bryte den negative sirkelen. Cos kurs gir deg verktøy for det. 

Anonymkode: 6b858...fbf

• Liker 7
Skrevet

Du kjefter og kjefter og det fungerer ikke.

Da må du endre taktikk! Prøv det motsatte? Ignorer trass og hils deg rolig. Gå ut av situasjonene og tell til 100. Start på nytt hver gang du tror du kommer til å kjefte. Dette mønsteret er det DU som må bryte.

• Liker 3
Skrevet

Fy faen for en jævla drittunge. Hadde KLIKKET.

Anonymkode: 330b0...43f

• Liker 20
Skrevet

Bestemt ung dame? Hun er en liten psykopat som mishandler hunder..få hunden omplassert før det klikker for den og skaff en psykolog til krapyl-barnet. 

Anonymkode: 80da7...8ad

• Liker 29
Skrevet

Til dere to over ;det burde gå an å svare saklig 

Anonymkode: 0f29e...bd0

• Liker 8
Skrevet

Har deltatt på cos kurs om hai musikk og alt det der, det hjelper fint lite desverre, tro meg jeg har prøvd..

Ts

• Liker 1
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bestemt ung dame? Hun er en liten psykopat som mishandler hunder..få hunden omplassert før det klikker for den og skaff en psykolog til krapyl-barnet. 

Anonymkode: 80da7...8ad

Psykopat? Det var å dra det veldig langt. Selvsagt er ikke barnet psykopat

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi. Kjenner det litt igjen hos lillesøstera mi. Storesøstera vår har hund, og idag så plutselig var hun redd for den og ville ikke bevege seg ut av sofaen for å gå til spisebordet. Vi visste hun egentlig ikke var redd den hunden, med tanke på at hun hadde gått tur med den for kort tid siden, og etterpå beviste hun det ved å ta den med på tur og ha en på fanget. Da mamma sa hun måtte komme å spise, så hun at hun skulle si til læreren at hun ikke får mat hjemme. Hun fikk mat, men mamma hadde sagt tydelig at hun måtte spise med bordet, at hunden ikke var farlig og at vi ikke kunne servere henne mat i sofaen. 

Så ja. Hun er 11. Kanskje det er noe med alderen?

Tror du det er moren din, var det det du mente her? 😂

Har ikke råd til deg ts, dessverre, men til dere andre spydige her, det må da gå an å svare ordentlig?!

Anonymkode: bcf7a...33e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har deltatt på cos kurs om hai musikk og alt det der, det hjelper fint lite desverre, tro meg jeg har prøvd..

Ts

Men det du prøvde i kveld fungerer jo heller ikke. Ingen av dere har det godt nå.

Hva med å snakke med helsesøster?

• Liker 1
Skrevet

Får hun noen konsekvenser for oppførselen din? Ta telefon fra henne så og så lenge for eksempel

Anonymkode: 456fe...feb

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror du det er moren din, var det det du mente her? 😂

Har ikke råd til deg ts, dessverre, men til dere andre spydige her, det må da gå an å svare ordentlig?!

Anonymkode: bcf7a...33e

Nei. Mamma hadde aldri skrevet her inne. Og søstera mi er verken like gammel som dattera til TS, og har heller ikke vært slem med hunden 

Skrevet

Jeg tok fra henne pc i kveld, noe hun klaget på var utrolig dårlig gjort av meg. Hun har ved flere anledninger kaldt meg for en jævla bitch bare jeg har gitt henne en beskjed eller ber henne gjøre noe. 

Ts

Skrevet

Jeg tror det at du blir rasende kanskje bare «egger» henne opp enda mer.. hun synes jo det er morsomt å få en reaksjon for oppførselen sin

Anonymkode: 456fe...feb

• Liker 1
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok fra henne pc i kveld, noe hun klaget på var utrolig dårlig gjort av meg. Hun har ved flere anledninger kaldt meg for en jævla bitch bare jeg har gitt henne en beskjed eller ber henne gjøre noe. 

Ts

Vet ikke selv hva jeg hadde gjort om det hadde skjedd med meg. Har ikke barn da, men ville kanskje tenkt at det var noe som plaget henne. Har hun det greit på skolen f.eks?

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til dere to over ;det burde gå an å svare saklig 

Anonymkode: 0f29e...bd0

Jeg svarer saklig. Ungen er en jævla drittunge. Hadde låst den lille dritten inn på et rom og latt henne sitte der ved hver minste lille antydning til drittfakter. Fysj.

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Vet ikke selv hva jeg hadde gjort om det hadde skjedd med meg. Har ikke barn da, men ville kanskje tenkt at det var noe som plaget henne. Har hun det greit på skolen f.eks?

Godt poeng. Det er faktisk mulig at jenta sliter med noe, og at oppførselen er et tegn på at noe er galt et sted (altså et annet sted enn med hennes empati/folkeskikk/personlighet etc.).

Anonymkode: ab65e...e12

• Liker 2
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svarer saklig. Ungen er en jævla drittunge. Hadde låst den lille dritten inn på et rom og latt henne sitte der ved hver minste lille antydning til drittfakter. Fysj.

Har du barn?

Synes dette svaret var skremmende. Man låser da ikke inne et barn?

Skrevet

Altså hun bedriver faktisk dyremishandling! Er det mulighet for å omplassere hunden i en periode til hun skjerper seg? Det er en uholdbar situasjon for hunden, og den får faktisk ikke sagt sitt i denne situasjonen. Kanskje hun hadde skjønt at oppførselen får konsekvenser også da dersom hunden flyttet en periode. 

Det er dyremishandling å ha et dyr i et hjem hvor noen er slem mot den. 

Anonymkode: 4459b...807

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...