Gå til innhold

Hvite flekker på livmorhalsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var nettopp hos fastlegen å tok en gynekologisk undersøkelse. Legen satt meg opp til ny time om 4 uker, for da har hun fått prøvesvarene. Hun ville gi meg svaret personlig siden hun fant rød tupp og hvite flekker på livmorhalsen. I tillegg til dette kom det blødning ved minimal pirking. Noen som har opplevd det samme, og som vil dele sine erfaringer?

Anonymkode: d4bc6...56e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Livmorseresjon? Jeg bare googlet hvite flekker på livmorhalsen og fikk det opp. 

Skrevet
12 minutter siden, Mheihei skrev:

Livmorseresjon? Jeg bare googlet hvite flekker på livmorhalsen og fikk det opp. 

Mente du livmorhals erosjon?

Skrevet

Hvis du har avtalt å dra til legen snart å få vite hva det er vil jeg anbefale at du prøver å la vær å spekulere så mye i hva det kan være.

Anonymkode: 42164...2c8

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har avtalt å dra til legen snart å få vite hva det er vil jeg anbefale at du prøver å la vær å spekulere så mye i hva det kan være.

Anonymkode: 42164...2c8

Jeg vet det, er så dumt å spekulere rundt i det. Men legen sa selv at den hvite prikken kan tyde på livmorhalskreft, celleforandringer eller infeksjon. Og det er 4 uker til legetimen er satt opp, så det er lang tid å vente for å finne ut av hva det er. 

Skrevet

Celleprøve tar desverre lang tid å få svar på. Det kan være små celleforandringer, og da skal du være glad det blir oppdaget og fulgt opp. Hvor gammel er du?

Hvis legen hadde hatt mistanke om alvorlige celleforandringer hadde du nok blitt henvist videre. 

Skrevet
2 minutter siden, Nerine_ skrev:

Celleprøve tar desverre lang tid å få svar på. Det kan være små celleforandringer, og da skal du være glad det blir oppdaget og fulgt opp. Hvor gammel er du?

Hvis legen hadde hatt mistanke om alvorlige celleforandringer hadde du nok blitt henvist videre. 

Er 22 bare, så lurt å sjekke seg før fylte 25 som legen anbefaler. 

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er 22 bare, så lurt å sjekke seg før fylte 25 som legen anbefaler. 

Trøst deg med at små celleforandringer er vanlig, og går som regel over av seg selv etter en stund. Jeg opplevde det på din alder. At du begynte å blø trenger ikke bety så mye, jeg blør også lett ved gu og celleprøve. 

Det trenger ikke å være noe i det hele tatt, prøv å tenk på noe annet. Du kan ikke gå å grue deg i fire uker😊

Endret av Nerine_
Skrevet

Jeg hadde noe med livmorhalstappen som gjor at jeg lett blødde. Jeg hadde også celleforandringer så måtte brenne og skjære en del bort. Var 24 på det tidspunktet. 

Det med blødningene var visst vanlig og det kom seg etter at jeg brant bort celleforandringene. Nå er alt fint både med blødningene og jeg har ikke fått mer celleforandringer. 

Hos meg virket også legen litt bekymret og henviste meg videre med en gang. 

Poenget er at det trenger ikke være alvorlig :) så prøv å ikke tenk på det. Det å gå rundt å bekymre seg stjeler så utrolig mye energi og livsglede. Dessverre er det ingenting du kan gjøre før prøvesvarene kommer.

Har du noen du kan snakke med? Kanskje det blir litt lettere for deg når du faktisk kan snakke med noen og utrykke til bekymring. Så må du prøve å finne på noe annet å tenke på i mellomtiden ❤️

Anonymkode: 657f6...368

• 4 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.10.2018 den 9.15):

Jeg vet det, er så dumt å spekulere rundt i det. Men legen sa selv at den hvite prikken kan tyde på livmorhalskreft, celleforandringer eller infeksjon. Og det er 4 uker til legetimen er satt opp, så det er lang tid å vente for å finne ut av hva det er. 

Hei. En god stund siden denne tråden ble startet, men hva var de hvite flekkene?

Anonymkode: 5ad36...cb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...