Ingebjørg Skrevet 30. oktober 2018 #1 Skrevet 30. oktober 2018 Hei! Mamma ønsker seg et lesebrett. Det naturlige valget ville vel vært en Kindle, men hun vil gjerne låne bøker på biblioteket. Og forstår at da må det være iOS eller android. iPad og andre nettbrett er ikke et alternativ. Har lett på nett etter lesebrett som kan brukes, og tester av disse, men er ikke blitt så mye klokere. Er det kanskje noen her som har erfaringer de vil dele? Gode/dårlige, setter pris på å høre alle
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #2 Skrevet 31. oktober 2018 Android er ikke nødvendig, men lesebrettet må kunne lese epub-filer. Kobo er nok det naturlige alternativet her. Selv har jeg bare brukt Kindle, men jeg vet at Kobo populært og stort sett gjør det veldig bra i tester. Pocketbook er også en mulighet, men jeg hørt flere negative ting om det (hvis man ser bort fra en test på Tek.no som tester alle disse tre lesebrettene mot hverandre, men som ikke ikke verdt pikslene den er skrevet med engang). Anonymkode: f3e66...8b4
Gjest padawan Skrevet 31. oktober 2018 #3 Skrevet 31. oktober 2018 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvis man ser bort fra en test på Tek.no som tester alle disse tre lesebrettene mot hverandre, men som ikke ikke verdt pikslene den er skrevet med engang Så bare fordi testen til tek.no er uenig med deg er den ubrukelig? edit: Det virker som en del bibliotek bruker eBokBib som finnes til både iOS og Android. Les mer ved å trykke på lenken. Endret 31. oktober 2018 av padawan
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #4 Skrevet 31. oktober 2018 3 minutter siden, padawan skrev: Så bare fordi testen til tek.no er uenig med deg er den ubrukelig? edit: Det virker som en del bibliotek bruker eBokBib som finnes til både iOS og Android. Les mer ved å trykke på lenken. Siden du spør: Jeg ser nå at Tek.no-testen har rettet opp mange av de feilene den gjorde. Jeg har naturligvis null problem med uenighet. Anonymkode: f3e66...8b4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #5 Skrevet 31. oktober 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Android er ikke nødvendig, men lesebrettet må kunne lese epub-filer. Kobo er nok det naturlige alternativet her. Selv har jeg bare brukt Kindle, men jeg vet at Kobo populært og stort sett gjør det veldig bra i tester. Pocketbook er også en mulighet, men jeg hørt flere negative ting om det (hvis man ser bort fra en test på Tek.no som tester alle disse tre lesebrettene mot hverandre, men som ikke ikke verdt pikslene den er skrevet med engang). Anonymkode: f3e66...8b4 Men kan man låne bøker på biblioteket med noen av dem? Det er det ts lurer på. Så vidt jeg vet kan man bare låne ebøker på biblioteket om man laster ned bibliotekappen og for å kunne det, må man ha et nettbrett, ikke et lesebrett. Anonymkode: 06a27...f6b
Ingebjørg Skrevet 31. oktober 2018 Forfatter #6 Skrevet 31. oktober 2018 Ut fra ebokbib.no (dumt navn 😉) må det være iOS eller android. Men man orker jo ikke sitte å lese bok på en iPad. Og synes informasjonen på nettsidene er mangelfull. Ikke testet andre nettbrett enn iPad, men mistenker at de heller ikke er optimale for lesing. Synd bibliotekene har en løsning det virker som man ikke kan bruke med vanlige lesebrett... Er jo så fint å kunne låne på biblioteket.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #7 Skrevet 17. november 2018 På 30.10.2018 den 22.33, Ingebjørg skrev: Hei! Mamma ønsker seg et lesebrett. Det naturlige valget ville vel vært en Kindle, men hun vil gjerne låne bøker på biblioteket. Og forstår at da må det være iOS eller android. iPad og andre nettbrett er ikke et alternativ. Har lett på nett etter lesebrett som kan brukes, og tester av disse, men er ikke blitt så mye klokere. Er det kanskje noen her som har erfaringer de vil dele? Gode/dårlige, setter pris på å høre alle @Aldrisur ? Ebokbib er appen for bibliotekbøker, om den kan instaleres på lesebrett er jeg usikker på? Anonymkode: 30877...6df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå